Diagnozowanie kompetencji społecznych dzieci

Diagnozowanie kompetencji spoecznychDiagnozowanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym / Maria Deptuła, Agnieszka Misiuk. – Warszawa :Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. – 226 s.

Diagnoza kompetencji społecznych dzieci może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzania efektów działań podjętych.

Publikacja dostarcza wiedzę na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym w otoczeniu społecznym. Jedną z nich jest umiejętność współpracy, która wymaga skutecznej komunikacji, orientacji na działanie, udzielania i przyjmowania pomocy, empatycznego reagowania na emocje innego dziecka, konstruktywnego zachowania się w sytuacjach konfliktowych. Autorki przedstawiają narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci oraz omawiają model diagnozy umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela, oparty na socjometrii, obserwacji i wywiadzie.

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry Skip to content