Sesja poświęcona będzie zagadnieniom związanym z czytelnictwem dzieci i młodzieży, wymianie doświadczeń w zakresie form i metod pracy z dziećmi i młodzieżą, działań nauczycieli i bibliotek szkolnych na rzecz inicjowania i rozwoju kultury czytelniczej, metod i form pracy z młodym czytelnikiem oraz realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa: Priorytet 3.
Organizator:
Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu
Miejsce: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu, ul. Kościuszki 14
Czas: 25 października (wtorek) 2016 r., godz. 9.30 – 13.40
Koszt: nieodpłatna
Uczestnicy sesji warsztatowej mogą wybrać 3 dowolne warsztaty.
Prowadzący warsztaty wydaje imienne zaświadczenia uczestnictwa. Podczas rejestracji uczestnicy otrzymają pakiet edukacyjny dla nauczycieli Wydawnictwa Literatura oraz miesięczny bezpłatny dostęp do Internetowej Czytelni IBUK Libra.
Zgłoszenia i potwierdzenia udziału przyjmowane będą do 20.10.2016 r. na adres:
k.hermasz@pedagogiczna.pl
III OPOLSKA SESJA NAUCZYCIELI BIBLIOTEK SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH pt. „Czytam i rozumiem” PROGRAM |
|||
9:00 – 9:30 | Rejestracja uczestników | ||
9:30 – 9:45 9:45-10:00 |
Otwarcie sesji warsztatowej – Lesław Tomczak, dyrektor Regionalnego Zespołu Placówek Wsparcia Edukacji „Czytam, rozumiem, myślę, działam… a jeżeli nie, to… właśnie, co wtedy?– Krystyna Dąbek, doradca metodyczny RZPWE |
||
Czas |
Edukacja wczesnoszkolna WARSZTATY |
Szkoła podstawowa kl. IV – VI WARSZTATY |
Gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne WARSZTATY |
10:10 10:55 |
„Kiedy dziecko chce czytać a mózg się buntuje”
GRUPA ZAMKNIĘTA Sala nr 14 |
Kreatywne formy pracy z książką
GRUPA ZAMKNIĘTA Sala nr 21 |
„Biblioteka w szkole ponadgimnazjalnej GRUPA ZAMKNIĘTA Sala nr 16 |
11:00 – 12:30 |
„Alternatywna forma czytelnicza – Kamishibai”-
GRUPA ZAMKNIĘTA
Sala nr 6 |
„Potęga czytania – czytanie do potęgi” GRUPA ZAMKNIĘTA Sala nr 21 |
„Sposób na lekturę w szkole ponadgimnazjalnej”
GRUPA ZAMKNIĘTA Sala nr 16 |
12:40 – 13:40 | „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa Priorytet 3. – jak sporządzić sprawozdanie – Robert Gwóźdź starszy wizytator Wydziału Organizacji, Pragmatyki Zawodowej Nauczycieli i Rozwoju Edukacji Kuratorium Oświaty w Opolu |