Cyfrowy świat dzieci we wczesnym wieku szkolnym : uwarunkowania korzystania z nowych technologii przez dzieci /Agnieszka Iwanicka. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020.
Książka podejmuje niezwykle ważny problem związany z funkcjonowaniem dziecka we współczesnym świecie zdominowanym przez dynamicznie rozwijające się technologie informacyjne. Monografia napisana z punktu widzenia pedagoga medialnego, uwzględniając dorobek pedagogiki, psychologii społecznej, teorii komunikowania i medioznawstwa, analizuje i przedstawia wyniki badań ilościowych i jakościowych dotyczących funkcjonowania dzieci w wieku 6-9 lat w cyfrowym środowisku. Autorka na podstawie przeprowadzonych badań odpowiada na pytania: w jaki sposób dzieci doświadczają cyfrowości, jak ją wykorzystują w codziennych aktywnościach, co oznacza dla nich dorastanie z mediami, w sytuacji, gdy stają się one niemal niewidoczne i transparentne – zarówno w środowisku rodzinnym, jak i – w mniejszym stopniu – szkolnym. Publikacja adresowana nie tylko do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, ale także wszystkich zainteresowanych podjętą problematyką.