Blog

Książki:

1. Amator w natarciu : wideoblogi i web show jako przykład nowej amatorskiej aktywności w Sieci / Lidia Rudzińska // W : E-gatunki : dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania / red. nauk. Wiesław Godzic, Zbigniew Bauer ; współpr. Paweł Wieczorek. – Warszawa : Wydawnictwo Poltext, cop. 2015. – S. 103-124

2. Badanie fotoblogów jako badanie codzienności / Krzysztof Olechnicki // W : Barwy codzienności : analiza socjologiczna / red. nauk. Małgorzata Bogunia-Borowska. – Warszawa : „Scholar”, 2009. – S. 341-361
M 052448 (Kluczbork), C 051317 (Brzeg), M 202738 (Opole)

3. Blog – internetowy dziennik czy gatunek hybrydalny? / Joanna Wrycza // W : Teksty kultury : oblicza komunikacji XXI wieku. T. 2 / pod red. Jana Mazura, Małgorzaty Rzeszutko-Iwan ; Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2006. – S. 267-278
M 196076/II M 196077/II C 195945/II (Opole)

4. Blog jako przestrzeń komunikacji politycznej : blogi polskich polityków / Ewelina Kancik // W : Współczesne media : język mediów / pod red. Iwony Hofman, Danuty Kępy-Figury. – Lublin : Wydawnictwo Marii Curie-Skłodowskiej, 2013. – S. 451-467
M 211256 (Opole)

5. Blog kapłański – między sacrum a profanum : analiza wybranych treści publikowanych na blogach kapłańskich w kwietniu 2014 roku = Blog priesthood – between the sacred and the profane : analysis of selected conten published on blogs ordination in April 2014 / Ewa Łaskarzewska // W : Sacrum w mediach / red. Mirosław Chmielewski, Marek Jodkowski, Dariusz Sonak, Jarosław Woźniak ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Teologii. – Lublin : Wydawnictwo KUL, 2015. – S. 315-329

6. Blog muzyczny w otwartych granicach genologicznych przemian : status nadawcy / Ewa Biłas-Pleszak // W : Gatunek a granice / pod red. Danuty Ostaszewskiej i Joanny Przyklenk. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2015. – S. 403-411

7. Blog pisarski jako narzędzie oddziaływania na odbiorcę dzieła literackiego / Ewa Dunaj // W : Człowiek i kultura w komunikacji medialnej / red. nauk. Małgorzata Karwatowska, Robert Litwiński, Adam Siwiec. – Lublin : Wydawnictwo Marii Curie-Skłodowskiej, 2015. – S. 271-279
M 214004 (Opole)

8. Blog – tekst elektroniczny / Grażyna Stachyra // W : Teksty kultury : oblicza komunikacji XXI wieku. T. 1 / pod red. Jana Mazura, Małgorzaty Rzeszutko-Iwan ; Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2006. – S. 161-173
M 196077/I M 196076/I C 195945/I (Opole)

9. Blog to blog… : analiza pojęcia w kilku wybranych perspektywach badawczych : próba charakterystyki blogów pisanych przez dziennikarzy głównego nurtu / Małgorzata Bulaszewska // W : E-gatunki : dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania / red. nauk. Wiesław Godzic, Zbigniew Bauer ; współpr. Paweł Wieczorek. – Warszawa : Wydawnictwo Poltext, cop. 2015. – S. 125-154

10. Blog w perspektywie genologii multimedialnej / Marta Więckiewicz. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012. – 293 s. : il. ; 23 cm. – (Oblicza Mediów)

11. Blog – współczesny „pamiętnik” młodzieży / Katarzyna Tałuć // W : Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980). T. 2 / pod red. Krystyny Heske-Kwaśniewicz. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2009. – S. 228-240
M 054010/II (Kluczbork), M 214972 M 214971 M 215027 (Opole)

12. Bookosfera : środki słowotwórcze w języku blogerek książkowych / Katarzyna Furmaniak // W : Co nowego w nowych mediach? : transformacje, perspektywy, oczekiwania / redakcja Barbara Orzeł. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2019. – S. 79-86

13. Dyskurs celebrytów i wykluczonych, czyli szanse i zagrożenia społeczne tkwiące w polskiej blogosferze / Michalina Rutka // W : Zagrożenia ze strony mediów / pod redakcją Grażyny Pankowskiej. – Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2017. – S. 79-103
M 217292 M 217293 (Opole)

14. Fotoblogi, pamiętniki z opcją przekazu : fotografia i fotoblogerzy w kulturze konsumpcyjnej / Krzysztof Olechnicki. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009. – 338, [2] s. : il. ; 21 cm. – (Popkultura i Media)
M 201449 (Opole)

15. Gry językowe w publicystyce internetowej : (na przykładzie wybranych blogów dziennikarskich) / Dorota Suska // W : Dialog z tradycją. T. 4, Język, komunikacja, kultura / pod red. nauk. Renaty Dźwigoł i Iwony Steczko. – Kraków : Collegium Columbinum : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej, 2015. – S. 177-189

16. Konceptualizacja bólu w blogach internetowych / Marta Szymańska // W : Lęk, ból, cierpienie : analizy i interpretacje / pod red. Grażyny Różańskiej. – Pruszcz Gdański : Wydawnictwo Jasne ; Słupsk : Akademia Pomorska, 2015. – S. 169-180

17. Kreacja treści postów na fanpage’u blogerki modowej : środki, funkcje oraz intencje / Paulina Banaśkiewicz // W : Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej / pod red. Katarzyny Burskiej i Bartłomieja Cieśli. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014. – S. 89-99

18. Kreowanie stylu w sieci na przykładzie działalności polskich blogerek / Monika Gruba // W : Wirtualność jako realność / red. nauk. Zbigniew Rykiel i Jarosław Kinal. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014. – S. 136-151

19. „Matka Wariatka” i inne przypadki polskiej blogosfery parentingowej / Karolina Burno-Kaliszuk // W : Kobiety w sferze publicznej : perspektywy interdyscyplinarne problemu / redakcja naukowa Magdalena Pataj. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2017. – S. 199-214

20. Mikroblog – odmiana blogu czy oddzielny gatunek? / Przemysław Szews // W : Język w internecie : antologia / pod red. nauk. Małgorzaty Kity i Iwony Loewe. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2016. – S. 141-157

21. Nowe medium – (nie)nowy język, czyli O blogach literackich / Magdalena Alicja Kasper // W : Co nowego w nowych mediach? : transformacje, perspektywy, oczekiwania / redakcja Barbara Orzeł. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2019. – S. 87-98

22. Polskie blogi o literaturze dla młodego odbiorcy : (na wybranych przykładach) / Marta Nadolna-Tłuczykont // W : Czytelnicy : zasoby informacji i wiedzy, tradycja i przemiany w czasach kultury cyfrowej / redakcja naukowa Anna Dymmel, Sebastian Dawid Kotuła ; Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UMCS, Biblioteka Główna UMCS. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. – S. 309-326
M 217204 (Opole)

23. Przestrzenie blogowania : blog a wybrane serwisy nowych mediów / Agata Ludzis-Todorov // W : Zmiany medialne i komunikacyjne : w stronę innowacyjności / pod red. Katarzyny Kopeckiej-Piech. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2015. – S. 205-234
* Korelacja blogów z serwisami społecznościowymi
M 214516 M 214517 (Opole)

24. Rodzice chorych dzieci blogi piszą… : analiza najczęstszych powodów tworzenia sieciowych pamiętników przez rodziców nieuleczalnie chorych dzieci : na wybranych przykładach / Tomira Chmielewska-Ignatowicz // W : Dziecko w mediach / red. nauk. Magdalena Butkiewicz, Aleksandra Gralczyk, Krzysztof Marcyński. – Warszawa : Dom Wydawniczy Elipsa, 2016. – S. 486-498
M 054522 (Brzeg), M 054286 M 054287 (Kluczbork), M 215489 M 215488 (Opole)

25. Startup literacki : blog a powieść w odcinkach na przykładzie pierwowzoru „Cwaniar” Sylwii Chutnik / Maciej Maryl // W : Teksty kultury uczestnictwa / pod redakcją Andrzeja Dąbrówki, Macieja Maryla, Aleksandry Wójtowicz. – Warszawa : Fundacja Akademia Humanistyczna : Instytut Badań Literackich PAN. Wydawnictwo, 2016. – S. 85-110

26. Strategie autopromocji w polskich blogach modowych na przestrzeni lat 2007-2015 / Barbara Orzeł // W : Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś. T. 2 / pod red. Aleksandry Kalisz, Eweliny Tyc. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2016. – S. 53-62

27. Strategie nazewnicze w blogosferze tematycznej (na przykładzie nazw blogów kulinarnych) / Dorota Suska // W : Funkcje nazw własnych w kulturze i komunikacji / red. nauk. Irena Sarnowska-Giefing, Mieczysław Balowski, Magdalena Graf ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej. – Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej : Instytut Naukowo-Wydawniczy Maiuscula, 2015. – S. 619-629

28. Szafiarstwo – medium współczesnej kultury materialnej i stylu życia czy bezrefleksyjnej reprodukcji? / Aleksandra Ciejka // W : Transformacje społeczne w Polsce na tle Europy : nowoczesność, media i kultura materialna / red. Katarzyna Stańczak-Wiślicz, Agnieszka Węglińska, Patryk Wasiak. – Polkowice : Wydawnictwo Uczelni Jana Wyżykowskiego, 2015. – S. 153-164

29. Teleobecne „Ja” : językowa autoprezentacja nadawcy w blogu / Rafał Sidorowicz. – Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2013. – 222 s. : il. ; 24 cm. – (Rozprawy i Studia – Uniwersytet Szczeciński, 0860-2751 ; t. 858)

30. Terror bycia „super” : praktyki i strategie blogerów parentingowych / Daria Bruszewska-Przytuła // W : Tropy literatury i kultury popularnej (II) / pod red. Sławomira Buryły, Lidii Gąsowskiej, Danuty Ossowskiej. – [Warszawa] : Instytut Badań Literackich, 2016. – S. 379-399
* Analiza blogów dot. wychowywania dzieci
M 216497 (Opole)

31. Wirtualne podróże do świata kultury i sztuki : o języku wybranych pamiętników internetowych / Barbara Misztal // W : Język nasz ojczysty : zbiór studiów / red. nauk. Bożena Taras. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014. – S. 62-69

Artykuły w czasopismach:

32. Analiza komparatystyczna blogów politycznych Janusza Palikota, Ryszarda Kalisza i Jarosława Gowina / Michał Wilk // Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Filologia Polska. Językoznawstwo. – Z. 13 (2013), s. 85-98
* Dostępne w Internecie: http://dlibra.bg.ajd.czest.pl:8080/Content/2996/J_10_73.pdf [dostęp: 6,02.2023 r.]

33. Analiza nazw blogów podróżniczych : rekonesans / Agnieszka Banach // Linguistische Treffen in Wrocław. – Vol. 16, [nr] 2 (2019), s. 27-37
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/458800 [dostęp: 6.02.2023 r.]

34. Autentyczność w blogosferze / Wacław Branicki // Studia Humanistyczne AGH. – T. 9 (2010), s. 25-36
* Dostępne w Internecie: https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Studia_Humanistyczne_rocznik_Akademii_Gorniczo_Hutniczej_im_St_Staszica/Studia_Humanistyczne_rocznik_Akademii_Gorniczo_Hutniczej_im_St_Staszica-r2010-t9/Studia_Humanistyczne_rocznik_Akademii_Gorniczo_Hutniczej_im_St_Staszica-r2010-t9-s25-36/Studia_Humanistyczne_rocznik_Akademii_Gorniczo_Hutniczej_im_St_Staszica-r2010-t9-s25-36.pdf [dostęp: 6.02.2023 r.]

35. Blog a językowy obraz świata partii politycznej : analiza kwantytatywno-korpusowa na przykładzie komunikacji Platformy Obywatelskiej / Michał Ulidis // Nowe Media. – Nr 4 (2013), s. 111-136
* Dostępne w Internecie: https://apcz.umk.pl/Nowe_Media/article/view/NM.2013.005 [dostęp: 6.02.2023 r.]

36. Blog dziennikarski – stylistyczny aspekt gatunku / Dorot Suska // Studia Slavica. – [Nr] 17, [cz.] 1 (2013), s. 115-123

37. Blog i jego odmiany – internetowy ekshibicjonizm? : przyczyny rozwoju i żywotności tej formy komunikacji / Agata Szendzikowska // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica. – [Z.] 12 (2009), s. 431-450
* Dostępne w Internecie: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.hdl_11089_11032 [dostęp: 6.02.2023 r.]

38. Blog jako dokument osobisty – specyfika dziennika prowadzonego w Internecie / Marta Olcoń // Kultura i Społeczeństwo. – 2003, nr 2, s. 123-143

39. Blog jako „dziennik elektroniczny” : analiza genologiczna blogów pisarzy / Maciej Maryl // Zagadnienia Rodzajów Literackich. – T. 56, z. 2 (2013), s. 87-110
* Dostępne w Internecie: https://rcin.org.pl/Content/65765/WA248_84503_bez-sygn_maryl-blog-jako_o.pdf [dostęp: 6.02.2023 r.]

40. Blog jako nowa forma komunikowania politycznego / Małgorzata Cieślik-Florczyk // Język Polski w Liceum. – 2014/2015, nr 3, s. 25-34
* Analiza bloga Janusza Palikota

41. Blog jako przestrzeń wymiany informacji / Mariusz Trojnar // Edukacja. – 2010, nr 2, s. 104-111

42. Blog jako zjawisko kulturowe / Antonio Spadaro ; tł. Jacek Drabik // Przegląd Powszechny. – 2005, nr 10, s. 28-43

43. Blog kapłański i ewangelizacja w Internecie / Ewa Maria Łaskarzewska // Ateneum Kapłańskie. – T. 157, z. 1 (2011), s. 140-152

44. Blog katolika jako miejsce dawania świadectwa wiary i dialogu ze światem na przykładzie blogu „Halo Ziemia” Konrada Kruczkowskiego = Catholic blog as a place to bear witness of faith and dialogue with the world the example of the blog „Halo Ziemia” Konrada Kruczkowskiego / Ewa Maria Łaskarzewska // Biuletyn Edukacji Medialnej. – 2015, [nr] 1, s. 58-68

45. Blog = książka? : empiryczne badanie potocznej kategoryzacji blogów / Maciej Maryl, Krzysztof Niewiadomski // Przegląd Humanistyczny. – 2013, nr 4, s. 83-90
* Dostępne w Internecie: https://rcin.org.pl/Content/65766/PDF/WA248_84504_bez-sygn_maryl-niewiad-blog_o.pdf [dostęp: 6.03.2023 r.]

46. Blog literacki, czyli Dziennik pisany zapiskami z lektur : blogosfera francuska / Aneta Bassa // Autobiografia. – 2019, nr 2, s. 59-71
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/1399829 [dostęp: 6.02.2023 r.]

47. Blog podróżniczy jako przestrzeń dla kreowania i komunikowania wzorców podróży / Irina Morozova // Folia Turistica. – Nr 40 (2016), s. 119-133

48. Blog w autobiograficznym trójkącie fikcji / Agnieszka Ogonowska // Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria. – [Nr] 6 (2006), s. 204-216

49. Blog – właściwości gatunku / Maciej Kawka // Zeszyty Naukowe PWSZ / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku. – Nr 5 (2008), s. 89-96

50. Blogerzy i blagierzy : o internetowym pamiętnikarstwie / Joanna Szwechłowicz // Polonistyka. – 2007, nr 1, s. 51-54

51. Blogi fan fiction jako nowy element współczesnej kultury : (rekonesans badawczy) / Mateusz Półtorak // In Gremium. – [T.] 11 (2017), s. 179-191
* Dostępne w Internecie: https://zbc.uz.zgora.pl/Content/51405/11_poltorak_blogi.pdf [dostęp: 6.02.2023 r.]

52. Blogi filmowe jako substytut drukowanej prasy filmowej / Arkadiusz Marcinkan // Media, Kultura, Komunikacja Społeczna. – [T.] 10, nr 2 (2014), s. 138-154
* Dostępne w Internecie: http://site.uwm.edu.pl/mkks/wp-content/uploads/09-Marcinkan.pdf [dostęp: 6.02.2023 r.]

53. Blogi i blagi / Ireneusz Cieślik // Polityka. – 2003, nr 23, s. 78-79
* Pamiętniki internetowe

54. Blogi i blogosfera z perspektywy sieci społecznych / Jan M. Zając, Kamil Rakocy // Studia Medioznawcze. – 2007, nr 3, s. 78-98

55. Blogi jako forma literacka / Anna M. Szczepan-Wojnarska // Pamiętnik Literacki. – 2006, z. 4, s. 191-201
* Dostępne w Internecie: https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Pamietnik_Literacki_czasopismo_kwartalne_poswiecone_historii_i_krytyce_literatury_polskiej/Pamietnik_Literacki_czasopismo_kwartalne_poswiecone_historii_i_krytyce_literatury_polskiej-r2006-t97-n4/Pamietnik_Literacki_czasopismo_kwartalne_poswiecone_historii_i_krytyce_literatury_polskiej-r2006-t97-n4-s191-201/Pamietnik_Literacki_czasopismo_kwartalne_poswiecone_historii_i_krytyce_literatury_polskiej-r2006-t97-n4-s191-201.pdf [dostęp: 6.02.2023 r.]

56. Blogi jako narzędzie komunikacji między użytkownikami sieci : aspekty komunikacyjne blogosfery / Ignacy S. Fiut, Magdalena Piątek // Studia Humanistyczne AGH. – T. 11, [z.] 3 (2012), s. 65-76
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/646839 [dostęp: 6.02.2023 r.]

57. Blogi – literatura interaktywna w sieci / Ignacy S[tanisław] Fiut, Marcin Matuzik // Estetyka i Krytyka. – 2002, nr 2, s. 41-52

58. Blogi modowe : silne narzędzie w ręku marketera / Jacek Kall, Katarzyna Sempruch-Krzemińska // Marketing i Rynek. – Nr 7 (2017), s. 23-34

59. Blogi od kuchni / Barbara Stolarz // Polityka. – 2014, nr 3, s. 87-89
* Blogi kulinarne

60. Blogi parentingowe jako narzędzie marketingu szeptanego / Agnieszka Chwiałkowska // Marketing i Rynek. – Nr 2 (2015), s. 31-36

61. Blogi podróżnicze jako przejaw współczesnego „monadyzmu” / Ewa Szczepkowska // Media, Kultura, Komunikacja Społeczna. – Nr 7 (2011), s. 118-133
* Dostępne w Internecie: https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Media_Kultura_Komunikacja_Spoleczna/Media_Kultura_Komunikacja_Spoleczna-r2011-t7/Media_Kultura_Komunikacja_Spoleczna-r2011-t7-s118-133/Media_Kultura_Komunikacja_Spoleczna-r2011-t7-s118-133.pdf [dostęp: 6.02.2023 r.]

62. Blogi podróżnicze : nowa forma komunikacji dzieci, dla dzieci czy o dzieciach? / Patrycja Kochanek // Orbis Linguarum. – Vol. 51 (2018), s. 329-342
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/559878 [dostęp: 6.02.2023 r.]

63. Blogi polityków : kto, dlaczego i o czym pisze? / Aleksandra Bagieńska-Masiota // Środkowoeuropejskie Studia Polityczne. – 2012, [t.] 2, s. 181-195

64. Blogi polskich księży i zakonników jako miejsce nawiązywania kontaktów z czytelnikami / Ewa Maria Łaskarzewska // Ateneum Kapłańskie. – T. 163, z. 1 (2014), s. 66-76

65. Blogosfera modowa w procesie informacyjno-decyzyjnym / Barbara Mróz-Gorgoń // Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. – Nr 36 (2014), s. 295-303
* Dostępne w Internecie: https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Problemy_Zarzadzania_Finansow_i_Marketingu/Problemy_Zarzadzania_Finansow_i_Marketingu-r2014-t36/Problemy_Zarzadzania_Finansow_i_Marketingu-r2014-t36-s295-303/Problemy_Zarzadzania_Finansow_i_Marketingu-r2014-t36-s295-303.pdf [dostęp: 6.02.2023 r.]

66. Blogowanie – celebracja banału czy ruch kulturotwórczy? : interpretacja pedagogiczna / Iwona Jazukiewicz, Monika Lesisz // Edukacja Humanistyczna. – 2008, nr 2, s. 105-110

67. Blogowanie jako forma komunikacji : performatywność zjawiska szafiarzy / Anna Wasilewska-Stawiak, Kamila Mikołajczyk // Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza. – T. 20, z. 1 (2013), s. 41-54
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/1045629 [dostęp: 6.02.2023 r.]

68. „Blograki” – w poszukiwaniu nowego języka choroby / Małgorzata Piętowska // Przegląd Humanistyczny. – 2015, nr 1, s. 137-142

69. Bogowie blogosfery / Marianna Saska // Przekrój. – 2013, nr 13, s. 48-53

70. Casualowy total look, czyli anglicyzmy w polskich blogach modowych / Anna Bielska // Język w Komunikacji. – 2014, [nr] 1, s. 13-23

71. Czy blogi muzealne to rodzaj współczesnego pamiętnikarstwa? : o roli i funkcji muzealnych blogów = Are museum blogs contemporary diaries? : about the role and function of museum blogs / Agnieszka Masny // Rocznik Muzeum Narodowego w Kielcach. – T. 30 (2015), s. 137-153

72. Czytelnicy w sieci : charakterystyka zjawiska / Martyna Mazur // Neurolingwistyka Praktyczna. – Nr 3 (2017), s. 142-164
* Dostępne w Internecie: https://neurolingwistyka.up.krakow.pl/article/view/4015/3779 [dostęp: 6.02.2023 r.]

73. Dziennikarskie blogi odmedialne w przestrzeni internetowej polskich nadawców radiowych : opis zjawiska / Anna Jupowicz-Ginalska // Studia Medioznawcze. – 2015, nr 2, s. 67-86
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/484641 [dostęp: 6.02.2023 r.]

74. Frazeologizmy obrazujące komunikacyjne zachowania niewerbalne jako instrument kierowania wrażeniem : analiza treści bloga Janusza Palikota / Sławomir Gawroński // Polityka i Społeczeństwo. – [T.] 11, nr 1 (2013), s. 52-64
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/513792 [dostęp: 6.02.2023 r.]

75. Hipertekstualna estetyka i literatura w dobie Internetu / Anna Nasiłowska // Teksty Drugie. – 2006, nr 4, s. 205-218
* Dostępne w Internecie: https://rcin.org.pl/Content/51713/WA248_68065_P-I-2524_nasil-hiper.pdf [dostęp: 6.02.2023 r.]

76. Innowacje językowe w blogosferze : o wpisach blogerek modowych i urodowych / Anna Wróblewska // Maska. – Nr 23 (2014), s. 195-206

77. Interesujący, dowcipny, zajęty – polityk bloger / Agnieszka Kampka // Forum Artis Rhetoricae. – 2009, nr 3/4, s. 4-23

78. Jestem, więc piszę / Katarzyna Bzowska // Odra. – 2013, nr 10, s. 54-57
* Blog a dziennik, pamiętnik

79. Językowe właściwości nazw blogów kulinarnych : (rekonesans badawczy) / Dorota Susks // Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Filologia Polska. Językoznawstwo. – Z. 13 (2013), s. 73-84
* Dostępne w Internecie: http://dlibra.bg.ajd.czest.pl:8080/Content/2022/J_9_73.pdf [dostęp: 6.02.2023 r.]

80. Kategoria stosowności w kontekście blogów internetowych / Monika Worsowicz // Forum Artis Rhetoricae. – 2010, nr 1/2, s. 34-45

81. Komunikowanie o literaturze kryminalnej w internecie : (na podstawie blogu „Żywi i umarli” Mariusza Czubaja) / Mateusz Półtorak // Zielonogórskie Seminaria Językoznawcze. – 2014, s. 131-149

82. Łowcy odsłon : o blogosferze literackiej słów kilka / Agnieszka Nęcka // Tematy i Konteksty. – 2018, nr 8, s. 265-276
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/2030934 [dostęp: 6.02.2023 r.]

83. Macierzyństwo bez lukru i retuszu : wizerunek Matki Polki w literaturze polskiej po roku 2000 i blogach / Małgorzata Anna Packalén Parkman // Postscriptum Polonistyczne. – 2017, [nr] 2, s. 63-83
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/510885 [dostęp: 6.02.2023 r.]

84. Matki metafor : (teksty wirtualnego macierzyństwa) / Anna Kapusta // Fragile. – 2008, nr 2, s. 23-27
* Blog „Nasze Aniołki” tworzony przez kobiety, które utraciły dziecko w wyniku poronienia

85. Mikroblog : odmiana blogu czy oddzielny gatunek? / Przemysław Szews // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica. – 2013, nr 2, s. 271-289
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/967495 [dostęp: 6.02.2023 r.]

86. Myślę, co on myśli : blogi rodziców / Natalia Szostak // Tygodnik Powszechny. – 2014, nr 14, s. 32-33
* Blogi i strony na Facebooku prowadzone przez rodziców niepełnosprawnych umysłowo dzieci

87. Neokonterfekty blogerów : sposoby kreowania wirtualnego wizerunku / Urszula Mirowska // Edukacja Dorosłych. – 2009, nr 2, s. 75-86

88. „Nieśmiertelność motyli” : nie-kobiecość w blogach pro-ana / Dorota Chmielewska-Łuczak, Dorota Besaraba // Acta Universitatis Wratislaviensis. Prace Psychologiczne. – Nr 60 (2011), s. 163-179

89. Nowa samotność (w sieci) / Stanisław Jaworski // Ruch Literacki. – 2009, z. 2, s. 93-99

90. Nowy wymiar tożsamości – psychologiczne aspekty blogów / Agnieszka Turska-Kawa // Problemy Komunikacji Społecznej. – 2009, nr 1, s. 13-23

91. O „blogosferze”, czyli o „blogu” i jego derywatach / Aleksandra Potocka // Poradnik Językowy. – 2014, z. 9, s. 78-85

92. O la bloga! / Mariusz Czubaj, Mirosław Filiciak // Polityka. – 2006, nr 20, s. 4-12

94. O nazwach polskich blogów internetowych / Rafał Sidorowicz // Studia Językoznawcze. – T. 6 (2007), s. 125-134

94. Oddziaływanie rekomendacji blogerów na zamiar dokonania zakupów w internecie u młodych dorosłych / Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka // Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. – Nr 39 (2015), s. 109-120

95. Papież umiera na blogu : analiza zapisków w pamiętnikach internetowych po śmierci Jana Pawła II / Maria Świątkiewicz-Mośny // Teologia Praktyczna. – T. 7 (2006), s. 89-106
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/1015642 [dostęp: 6.02.2023 r.]

96. Poradnicza blogosfera w procesie wychowania dziecka / Łukasz Koperski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 6, s. 11-17

97. Promocja duchownych potrzeb, czyli o katolickiej blogosferze w polskim Internecie / Katarzyna Jarkiewicz // Zeszyt Naukowy – Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie. – Z. 26 (2012), s. 163-175

98. Próba charakterystyki gatunkowej mikroblogu : (na podstawie serwisu Twitter) / Katarzyna Sitkowska // Zagadnienia Rodzajów Literackich. – T. 55, z. 2 (2012), s. 53-76

99. Przegląd frazeologii blogu Rafała Ziemkiewicza / Łukasz Piotrowski // Prace Językoznawcze. – Z. 15, [cz.] 1 (2013), s. 73-83
* Dostępne w Internecie: https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Prace_Jezykoznawcze/Prace_Jezykoznawcze-r2013-t15-n1/Prace_Jezykoznawcze-r2013-t15-n1-s73-83/Prace_Jezykoznawcze-r2013-t15-n1-s73-83.pdf [dostęp: 6.02.2023 r.]

100. Reportaż blogowy jako hybryda tradycji i novum / Elżbieta Rogalska // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 3/4, s. 45-50

101. Rola blogów w podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących produktów odzieżowych / Magda Stachowiak // Handel Wewnętrzny. – 2017, nr 5, s. 336-346
* Dostępne w Internecie: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-1c230381-971c-4974-8410-c72c1d94b788 [dostęp: 6.02.2023 r.]

102. Sieć smakowych połączeń : subiektywny przegląd blogów kulinarnych / Małgorzata Mostek // Pogranicza. – 2010, nr 4, s. 56-58

103. Specyfika komunikacji językowej w mikroblogowym środowisku komunikacyjnym : (na przykładzie serwisu Blip) / Tomasz Chyrzyński // Poradnik Językowy. – 2011, z. 4, s. 63-75

104. „Sukienka w kolorze zamrożonego sorbetu mango”, czyli Kilka słów o barwach na blogu modowym „Macademian Girl” / Daria Zarzeczna // Studia Językoznawcze. – T. 16 (2017), s. 283-297
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/1591627 [dostęp: 6.02.2023 r.]

105. Syndrom niewolnika / Michał Szafrański ; rozm. przepr. Beata Chomątowska // Tygodnik Powszechny. – 2017, nr 11, s. 24-26
* Rozmowa z autorem najpopularniejszego w Polsce bloga o finansach osobistych „Jak oszczędzać pieniądze”

106. Szafiarki wychodzą z szafy / Aleksandra Żelazińska // Polityka. – 2017, nr 34, s. 80-82

107. „Tacierzyństwo” jako leksykalny wykładnik nowego ojcostwa w świetle męskich blogów rodzicielskich : (refleksja lingwistyczno-kulturowa) / Dorota Suska // Rozprawy Komisji Językowej. – T. 62 (2016), s. 145-156
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/594178 [dostęp: 6.02.2023 r.]

108. Teksty elektroniczne w działaniu : typologia gatunków blogowych / Maciej Kidawa, Maciej Maryl, Krzysztof Niewiadomski // Zagadnienia Rodzajów Literackich. – [T.] 59, z. 2 (2016), s. 51-73
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/579105 [dostęp: 6.02.2023 r.]

109. W kręgu blogosfery RPG / Tomasz Smejlis // Homo Ludens. – 2010, nr 1, s. 161-174

110. Wpływ nadawcy na kształtowanie się relacji nadawczo-odbiorczych w blogu : (na podstawie blogów tematycznych o literaturze kryminalnej) / Marzanna Uździcka, Mateusz Półtorak // Zielonogórskie Seminaria Językoznawcze. – 2015, s. 283-295

111. Wybrane strategie werbalne w przekazach elektronicznych na przykładzie blogu / Tomasz Chodowiec // Conversatoria Linguistica. – R. 3 (2009), s. 23-38
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/1798616 [dostęp: 6.02.2023 r.]

112. Wykładniki emocji w blogach ojcowskich (przyczynek do lingwistyczno-kulturowych badań nad współczesnym obrazem mężczyzny) / Dorota Suska // Poznańskie Studia Slawistyczne. – Nr 9 (2015), s. 109-121
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/636204 [dostęp: 6.02.2023 r.]

113. Za co kochamy Małgorzatę Musierowicz? : refleksje czytelniczki blogu autorki „Jeżycjady” / Edyta Korepta // Nowa Biblioteka. – 2017, nr 2, s. 83-102
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/1918789 [dostęp: 6.02.2023 r.]

114. Zawodowa pisarka, zawodowa czytelniczka / Paulina Małochleb // Nowe Książki. – 2014, nr 1, s. 38-39
* Zawiera rec. książki: Blogotony / Inga Iwasiów. – Warszawa, 2013

115. Zawód : bloger / Joanna Solska // Polityka. – 2014, nr 34, s. 36-38

Oprac. Anna Zacłona
Wydział Informacji, Bibliografii i Udostępniania Zbiorów
PBW w Opolu