Skip to content
Szanowni Państwo, respektując przepisy prawa i mając na względzie szczególną dbałość o Twoje prawo do prywatności, z dniem 25 maja wprowadzamy zmiany w Polityce prywatności oraz publikujemy informacje dotyczące przetwarzanych danych i przysługujących Tobie praw Obowiązek informacyjny.

Autorytet współczesnego nauczyciela w perspektywie uczniów

Autorytet współczesnego nauczyciela w perspektywie uczniów: studium teoretyczno-empiryczne / Marek Kazimierowicz. Legnica: Wydaw. Adam Marszałek, Wydaw. Collegium Witelona Uczelnia Państwowa, 2024.

Celem publikacji jest dokonanie oglądu kategorii autorytetu z perspektywy uczniów oraz rozważania nad stanem wiedzy naukowej i potocznej – budowanej przez uczniów w środowisku szkolnym. Na książkę składają się dwie części: Autorytet nauczyciela w perspektywie teoretycznej (cz. 1) oraz Autorytet nauczyciela w perspektywie empirycznej (część 2). W części pierwszej dokonano oglądu naukowego kluczowej kategorii autorytetu nauczyciela. Dyskusji poddano dotychczasowe ustalenia dotyczące nauczyciela czasów współczesnych, w sposób szczególny akcentujące problemy jego kompetencji, autonomii, innowacyjności, osobowości oraz roli jako wychowawcy i kreatora procesu nauczania-uczenia się. Refleksje o autorytecie nauczyciela  ujęto w kontekście jego cech osobowościowych, relacji interpersonalnych, przywództwa edukacyjnego oraz władzy.  Część druga publikacji prezentuje założenia i rezultaty badań własnych, których celem było uzyskanie informacji dotyczących znaczenia autorytetu nauczyciela w badanym środowisku szkolnym oraz poznanie, jak młodzież szkół podstawowych i ponadpodstawowych postrzega jego działania, przemiany i wpływ na ich życie szkolne i osobiste.  Książka adresowana jest do nauczycieli i dyrektorów wszystkich typów szkół oraz studentów kierunku pedagogika, którzy w przyszłości pragną być nauczycielami. Publikacja może stanowić pomocną, ciekawą i inspirującą lekturę dla badaczy innych dyscyplin naukowych, pracowników nadzoru pedagogicznego, przedstawicieli organów prowadzących odpowiedzialnych za oświatę samorządową, rodziców, dziennikarzy zajmujących się problematyką polskiej edukacji oraz osób, które chcą poznać „tajemnice” autorytetu nauczyciela współczesnej szkoły.

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry