Innowacyjność w edukacji

Zestawienie bibliograficzne „Innowacyjność w edukacji ” gromadzi piśmiennictwo z lat 2010-2019 i zawiera 111 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej.Materiał bibliograficzny uporządkowano alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą.

KSIĄŻKI:

1. Alternatywy w edukacji / pod red. nauk. Bogusława Śliwerskiego i Andrzeja Rozmusa. – Kraków : „Impuls”, 2018. – 320 s. : il., wykr.
Sygn. M 054930 Brzeg, M 64857 Kędzierzyn-Koźle, M 069011 Nysa, M 217952 M 217953 Opole

2. Budząca się szkoła / Margret Rasfeld, Stephan Breidenbach ; przeł. Emilia Skowrońska. Słupsk : “Dobra Literatura”, 2015. – 223 s. ; 21 cm. – (Kontrasty i Kontrowersje. )
Sygn. M 214003 Opole

3. Dobre praktyki pedagogiczne szansą innowacyjnej edukacji / pod red. nauk. Doroty Podgórskiej-Jachnik. Łódź : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2012. – 241 s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM)

4. Edukacja alternatywna w XXI wieku / red. nauk. Zbyszko Melosik i Bogusław Śliwerski. Poznań ; Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2010. – 649 s. : il. ; 25 cm + 1 dysk optyczny DVD
Sygn. M 205660 M 205661 C 205650 Opole

5. Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder-Taboł. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”. – Wydanie 6, 2018. – 131 s.

6. Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach / Howard Pitler, Elizabeth R. Hubbell, Matt Kuhn ; przeł. z [ang.] Patrycja Szmyd. Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015. – 253, [1] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Sygn. M 63699 Kędzierzyn-Koźle, M 053749 M 053750 Kluczbork, M 067757 C 067758 Nysa, M 213741 M 213740 Opole

7. Innowacja treści i metod nauczania w przedmiotach przyrodniczych : monografia / pod red. J. R. Paśko. – Kraków : Zakład Chemii i Dydaktyki Chemii. Uniwersytet Pedagogiczny, 2012. – 107 s. : il. ; 21 cm.

8. Innowacje i eksperymenty pedagogiczne “okresu przełomu” : doświadczenia radzieckie, rosyjskie i ukraińskie / Marian Bybluk. Bydgoszcz : Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2015. – 143 s. : il. ; 24 cm.

9. Innowacje i metody. T. 1, W kręgu teorii i praktyki : podręcznik akademicki dydaktyki kształcenia polonistycznego / pod. red. Marii Kwiatkowskiej-Ratajczak ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2011. –460 s., [4] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. –Bibliogr. przy pracach

10. Innowacje w nauczaniu szkolnym / Erich Petlák ; tłumaczenie Artur Sobótka. Kraków : Wydawnictwo Petrus, cop. 2017. – 163, [1] s. : il. ; 19 cm.
Sygn. M 215801 M 215802 M 215803 M 215804 Opole

11. Innowacje w teorii i praktyce edukacyjnej na przykładzie województwa podlaskiego / Barbara Dudel, Marta Kowalczuk-Walędziak, Katarzyna Maria Łogwiniuk, Katarzyna Szorc, Urszula Wróblewska. – Białystok : Fundacja Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji Społeczno-Pedagogicznych, 2014. – 1 dysk optyczny (CD-ROM) : kolor. ; 12 cm.

12. Innowacyjne metody pracy z uczniem zdolnym / Sylwia Płusa . – Bibliogr. // W : Diagnozowanie i terapia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Ewy Smak, Agnieszki Włoch, Mariusza Garbca. – Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015. – S. 313-320

13. Innowacyjność w edukacji historycznej i w promocji dziedzictwa kulturowego regionu / pod. red. Zdzisława Biegańskiego i Teresy Maresz. – Toruń : Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 2012. – 176 s. : il. ; 25 cm.

14. Innowacyjność we współczesnej edukacji / pod redakcją Zdzisławy Zacłony ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu. – Nowy Sącz : Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2015. – 97 s. ; 25 cm.

15. Innowacyjny model „Nauka – Sztuka – Edukacja” w pracy z uczniem w młodszym wieku szkolnym / Joanna Aksman, Jolanta Gabzdyl. – Bibliogr. // W : Diagnozowanie i terapia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Ewy Smak, Agnieszki Włoch, Mariusza Garbca. – Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015. – S. 357-369

16. Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji : poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Cz. 1 / Julian Piotr Sawiński. Warszawa : Difin, 2015. – 207 s. : il. ; 23 cm.
Sygn. M 053915/II M 053916/II Kluczbork, M 214853/I M 214854/I Opole

17. Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji : poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Cz. 2 / Julian Piotr Sawiński. Warszawa : Difin, 2016. – 223 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. M 053915/II M 053916/II Kluczbork, M 214853/II M 214854/II Opole

18. Kompetencje – kształcenie – ewaluacja : w poszukiwaniu innowacyjnego modelu kształtowania i oceny kompetencji uczniów młodszych / Joanna Aksman, Alena Doušková, Jolanta Gabzdyl i inni ; [tł. na jęz. ang. Szymon Domański]. – W poszukiwaniu innowacyjnego modelu kształtowania i oceny kompetencji uczniów młodszych. Kraków : Oficyna Wydawnicza AFM : 2015. na zlec. Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, – 304 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. M 216034 Opole

19. Kreatywność w edukacji, sztuce i biznesie / red. nauk. Zdzisław Jerzy Czarnecki, Makary K. Stasiak, Leszek Kuras.Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2018. — 235 s. : il. ; 21 cm. — (Profesjonalizacja kreatywności ) ISBN 978-83-7405-664-9 ISBN 978-83-7405-663-0 ISBN 978-83-7405-648-9 ISBN 987-83-7405-648-9
Sygn. M 219091 M 219092 Opole

20. Metody szybkiego uczenia się : podręcznik do zajęć pozalekcyjnych o charakterze kompensacyjnym w ramach projektu „Uczeń z pasją – kompleksowe wsparcie uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w wyborze optymalnych ścieżek edukacyjnych i zawodowych” / [redakcja i opracowanie Dominik Krymuza, Justyna Pietryczuk, Justyna Samojlik, Magdalena Zamoyska]. – Poznań ; Białystok : Drukarnia Cyfrowa – Partner Poligrafia, 2018. – 285 s.

21. Nauczanie literatury a integralność / Martyna Ciarkowska // W : Kategoria integralności w edukacji / pod redakcją Beaty Przyborowskiej, Piotra Błajeta, Iwony Murawskiej, Emilii Aksamit. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2017. – S. 75-88

22. Nauczyciel i uczeń w przestrzeni kreatywnych działań / redakcja naukowa Joanna Skibska i Justyna Wojciechowska ; [recenzenci: Bogdan Szulc, Andrzej Gofron]. Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, cop. 2015. – 249, [2] s. : il. ; 23 cm.
Sygn. M 215109 Opole

23. Nauczyciel współcześnie kreatywny / Beata Cieśleńska // W : Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych / pod redakcją Wiesławy Leżańskiej i Aleksandry Feliniak. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. 2016. – S. 63-69

24. Nowe technologie w kształceniu / redakcja: Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Piotr Oleśniewicz. –Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza Humanitas, 2015. – 178 s. : il. ; 24 cm. – (Edukacja Jutra ; 7). –Bibliogr. przy tekstach

25. Pedagogika innowacyjności : między teorią a praktyką / Beata Przyborowska. Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2013. – 304 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. M 212398 M 212812 M 212813 M 213666 M 212397 Opole

26. Poznać i zrozumieć świat : innowacje w edukacji wczesnoszkolnej / pod red. nauk. Wojciecha Duczmala, Sławomira Śliwy. Opole : Wydawnictwa Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji : 2015. Wydawnictwo Instytut Śląski. – 99, [1] s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm. – (Monografie i Opracowania / Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu. )
Sygn. M 214782 Opole

27. Przyroda : 160 pomysłów na nauczanie zintegrowane w klasach I-III / Jadwiga Stasica. – 160 pomysłów na nauczanie zintegrowane w klasach I-III – Wyd. 5. Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2012. – 191, [2] s. : il. ; 21 cm.
Sygn. M 207699 M 207700 M 207701 Opole

28. Tablit : innowacyjny program wychowania przedszkolnego / Anna Basińska [et al.]. Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2015. – 143, [1] s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm + (1 dysk optyczny CD-ROM).
Sygn. M 213727 M 213765 Opole

29. Wrocławska Szkoła Przyszłości : dla duchowości, dla wyobraźni, dla praktyki : …z nieoczekiwaną przypowieścią autobiograficzną / Ryszard Maciej Łukaszewicz. Świeradów Zdrój ;Wrocław : Fundacja Wolne Inicjatywy Edukacyjne, 2010. – 204 s. : il. ; 22 cm.
Sygn. M 204341 M 204342 Opole

30. Wspomaganie rozwoju twórczych kompetencji technicznych uczniów poprzez gry dydaktyczne / Waldemar Lib, Wojciech Walat // W : Wspomaganie rozwoju kompetencji twórczych / red. nauk. Agnieszka Długosz. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, 2014. – S. 57-98

31. Współczesne trendy edukacji / pod redakcją Ewy Smak, Katarzyny Wereszczyńskiej, Anny Malec ; Uniwersytet Opolski. Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015. – 288 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. M 215954 M 215955 M 215956 M 214558 Opole

32. Współpraca na rzecz dobrej edukacji. Gdańsk : Instytut Dobrej Edukacji, 2016. – 95 s. : fot. ; 24 cm.
Sygn. M 215642 Opole

33. Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego : podręcznik dla nauczycieli i studentów / Eligiusz Madejski, Józef Węglarz. — Wyd. 5 zm. i uzup.Kraków : „Impuls”, 2018. – 252 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-8095-462-5
Sygn. M 055596 Kluczbork,  M 069107 Nysa,  C 218929 M 218993 M 218994 Opole

34. Wykorzystanie mediów w edukacji szkolnej jako źródła innowacji pedagogicznych : badania nauczycieli / Dobrosław Bilski // W: Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej : społeczne i wychowawcze obszary napięć / pod red. nauk. Janusza Surzykiewicza, Marka Kuleszy. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010. – S. 329-339

35. Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki / Tomasz Szkudlarek , Bogusław Śliwerski. – Wyd. 5. Kraków : “Impuls”, 2010. – 111 s. ; 24 cm.
Sygn. M 61427 Kędzierzyn-Koźle, M 203033 M 205255 Opole

ARTYKUŁY W CZASOPISMACH:

36. Aktywna tablica – najlepsze rozwiązania / Andrzej Lipski // TIK w Edukacji. – 2017, nr 4, s. 36-38

37. Biblioteka – szkolne centrum innowacji / Mirosława Bogacz // Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 5, dod. “Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 2, s. 3-5

38. Case simulator jako innowacyjne narzędzie nauczania / Paulina Szulc // General and Professional Education : journal. 2013, [nr] 1, s. 38-43

39. Co warto wiedzieć o innowacji pedagogicznej? / Beata Rechnio-Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 1, s. 12

40. Coach : pedagog innowacyjny / Agata Płatek // Roczniki Pedagogiczne. – 2015, T. 7, nr 1, s. 79-91

41. Czy i jak odwrócić chemiczną edukację? / Julian Piotr Sawiński . – Bibliogr. // Chemia w Szkole. – 2014, nr 3, s. 26-30

42. Czy parametryzacja sprzyja innowacyjności nauczania – z doświadczeń EWD / Ewa Kędracka // Meritum. – 2012, nr 1, s. 86-92

43. Czym skorupka za młodu, czyli w trosce o własne zdrowie / Bożena Łaniewska // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 7-8, s. 94-99
* Program innowacyjny dla dzieci w wieku od 2,5 do 5 lat

44. Czytanie – najskuteczniejszą metodą wychowawczą / Ewa Frączek, Ewa Pałucka // Biblioteka w Szkole. – 2012, nr 1, s. 19-23

45. Dlaczego TIK w szkole specjalnej ? / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska // Meritum. – 2017, nr 4, s. 26-42

46. Dlaczego warto szukać innowacji w edukacji? Cz. 1 / Anna Jankowska // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 12, s. 12-15

47. E-learning jako innowacja pedagogiczna / Agata Waszek // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 12, s. 18-23

48. Fenomeny integracji i współbycia ludzi: pedagogika współbycia jako fakt i zadanie / Bronisława Dymara // Bliżej Przedszkola. – 2011, nr 12, s. 33-35

49. Innowacja – nowy wymiar autonomii nauczyciela / Edyta Bukowska // Język Polski w Gimnazjum. – 2011/2012, nr 4, s. 91-99

50. Innowacja czy iluminacja… : twórcza aktywność dziecka w szkole / Anna Wileczek . – Bibliogr. // Nauczanie Początkowe. – 2014/2015, nr 4, s. 7-19

51. Innowacja pedagogiczna “Kształcenie na odległość ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” : podsumowanie / Małgorzata Rybczyńska, Ewa Wajs, Bogdan Skotnicki // Kwartalnik Edukacyjny (Rzeszów). – 2012, nr 1/2, s. 127-130

52. Innowacja pedagogiczna z chemii / Ilona Chmiel . – Bibliogr. // Chemia w Szkole. – 2017, nr 5, s. 14-15
* Chemia a odżywianie – prawidłowe preferencje żywieniowe w aspekcie coraz częstszych zaburzeń odżywiania wśród młodzieży

53. Innowacja w pracy pedagoga / Marlena Działabij-Drupka // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 35, s. 12-13.

54. Innowacje i eksperymenty pedagogiczne – krok po kroku / Renata Zaborek // Inspiracje. – 2012, nr 3-5 (2013, nr 1), s. 4-7

55. Innowacje pedagogiczne / Jan Bruski // Wychowawca. – 2014, nr 11, s. 24-25

56. Innowacje pedagogiczne – źródło, metoda i cel / Alina Zielińska // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. – 2011/2012, nr 4, s. 7-12

57. Innowacje pedagogiczne jako determinanta budowania przewagi konkurencyjnej na rynku usług edukacyjnych / Małgorzata Bokwa // Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie. – 2014, nr 16, s. 7-20

58. Innowacje pedagogiczne w częstochowskim szkolnictwie powszechnym okresu międzywojennego / Katarzyna Zalas // Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika. – 2016, T. 25, nr 1, s. 669-682

59. Innowacje pedagogiczne w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Smak // Wychowanie na co Dzień. – 2015, nr 4, s. 15-20

60. Innowacje pedagogiczne w Gimnazjum Męskim Żydowskiego Towarzystwa Szkół Ludowych i Średnich we Lwowie (1930-1939) / Mirosław Łapot . – Bibliogr. // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2014, nr 1-2, s. 157-175

61. Innowacyjna_matematyka.norma_czy_oksymoron.pl / Monika Jonczak, Elżbieta Ostaficzuk, Grażyna Śleszyńska // Meritum. – 2012, nr 1, s. 31-35

62. Instrukcja sukcesu a informacja zwrotna w schemacie organizacyjnym lekcji OWD z cyklu Czytanie głośne / Joanna Piasta-Siechowicz // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. – 2015/2016, nr 3, s. 56-63

63. Jak w szkole przygotować interesującą innowację? (scenariusz szkolenia nauczycieli) / Julian Piotr Sawiński // Nowa Szkoła. – 2011, nr 9, s. 26-37

64. Kamishibai : alternatywa dla tradycyjnych metod nauczania / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 81, s. 51-53

65. Kodowanie na dywanie / Anna Świć // TIK w Edukacji. – 2017, nr 3, s. 60-65

66. „Krokowanie” – innowacyjne działanie w matematyce w edukacji wczesnoszkolnej / Margareta Olszewska, Marzena Oterman // Życie Szkoły. – 2018, nr 2, s. 8-12

67. Lekarstwo na nudną szkołę / Ilona Gołębiewska // Wychowawca. – 2014, nr 10, s. 14-16

68. Łódzkie innowacje pedagogiczne w edukacji ustawicznej / Janusz Moos // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 41-54

69. Maik, pucheroki, godowe, czyli słów kilka o dawnej obrzędowości polskiej : innowacja pedagogiczna / Katarzyna Nowak, Joanna Ostrowska, Agnieszka Świerczek-Szczech // Świetlica w Szkole. – 2012, nr 4, s. 28-29

70. Matematyka dla ucznia przyszłości / Katarzyna Ziomek ; Magdalena Skórkowska // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 9/10, s. 60-64

71. Metodyka pracy z robotami / Krzysztof Jaworski // TIK w Edukacji. – 2016, nr 3, s. 14-16
* Robot jako narzędzie edukacyjne w szkole

72. Międzynarodowe projekty ustawicznej edukacji zawodowej / Dorota Koprowska, Jolanta Religa // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 29-40

73. Mistyfikacja działań innowacyjnych na przykładzie łódzkich nauczycieli przedszkoli / Elżbieta Płóciennik // Studia Pedagogiczne (Wrocław). – 2011, T. 64, s. 275-286

74. Nauczania i uczenie się z wykorzystaniem narzędzia Padlet / Ewa Palka // Język Polski w Liceum. – 2016/2017, nr 4, s. 34-49
* Wykorzystanie tablic wirtualnych w realizacji zadań programowych

75. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i ich gotowość do zmiany / Małgorzata Żytko. – Bibliogr. // Edukacja. – 2015, nr 1, s. 47-59
* Omówienie doświadczeń nauczycieli związanych z wprowadzaniem innowacji edukacyjnych w procesie dokonywania zmian postaw i stylu pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym

76. Naukowiec, Nauczyciel i Uczeń w Krainie Innowacyjności EDUSCIENCE. Cz. 1 / Małgorzata Jas // Edukacja i Dialog. – 2012, nr 5/6, s. 39-43

77. Neurodydaktyka w nauczaniu religii : moda na „stare wino w nowych bukłakach” czy szansa na „przyjazną” edukację religijną? / Anna Zellma // Katecheta. – 2015, nr 10, s. 5-13

78. Nie bój się e-learningu / Kzysztof Wojewodzić, Andrzej Grzybowski // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 54-58

79. Niewidzialne trójkąty / Elżbieta Stróżecka // Matematyka. – 2016, nr 5, s. 38
* Propozycje innowacji dydaktycznych na lekcjach matematyki prowadzonych w plenerze

80. Nowe technologie na lekcjach matematyki / Hanna Basaj // Meritum. – 2018, nr 4, s. 18-29

81. Nowe trendy w edukacji – BYOD / Mirosława Bogacz // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 7-9

82. Nowoczesna szkoła francuska technik C. Freineta podstawą innowacji we współczesnym modelu edukacji wczesnoszkolnej / Grażyna Maszczyńska-Góra // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 2, s. 35-37

83. Nowoczesne podejście – czas na start! / Agnieszka Kostrzewska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 1, s. 45-47

84. O zmianie paradygmatu rozwoju szkolnictwa / Inetta Nowosad // Edukacja. – 2011, nr 1, s.7-17

85. Ocenianie w Dialogu (OWD), czyli Umiem Uczyć (się). Rozpoznaję porównanie / Joanna Piasta-Siechowicz // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. – 2016/2017, nr 2, s. 103-109

86. Performans parateatralny w pracy z dzieckiem 5-6-letnim – praktyczne przykłady działań / Jolanta Chowaniak . – Bibliogr. // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2013, nr 1, s. 92-99

87. Pierwsza odsłona cyklu „Gra w klasy kreatywności” – czyli, gdy możliwe staje się możliwe… / Mariusz Malinowski. – Dyrektor Szkoły. 2010, nr 7, s. 50-52

88. Poczytajmy razem. Innowacja pedagogiczna / Irena Boczniewicz, Alicja Bucholc // Biblioteka w Szkole. – 2010, nr 6, s. 24-25

89. Podcast – nowatorskie narzędzie w edukacji / Krzysztof Zajdel // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 10, s. 56-58

90. Polonistyczne (i nie tylko) innowacje w szkole / Wioletta Poturała // Język Polski w Liceum. – 2012/2013, nr 1, s. 73-76

91. Postulaty nauczycieli w kontekście potrzeb wychowawczych w pracy z uczniem / Danuta Wosik-Kawala, Teresa Zubrzycka-Maciąg // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 2, s. 92-98

92. Program “Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych opartych na rozwoju sensomotorycznym” / Klaudia Piotrowska-Madej, Agnieszka Żychowicz. – Bibliogr. // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 1, s. 44-52

93. Program nauczania pierwszej pomocy przedmedycznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – innowacja pedagogiczna / Radosław Piotrowicz // Meritum. – 2010, nr 4, s. 63-67

94. Przyjazny tablet / Dorota Zaród // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 36, s. 13
* Tablet jako narzędzie w pracy z młodszymi uczniami

95. Przykładowa innowacja pedagogiczna / Marlena Działabij-Drupka // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 35, s. 26-30

96. Robot – cyfrowy pomocnik nauczyciela / Mariusz Rosiak // TIK w Edukacji. – 2016, nr 3, s. 18-22
* Zastosowanie robota w edukacji

97. Rola eksperymentów i doświadczeń w nauczaniu nauk ścisłych i techniki w szkole podstawowej / Magdalena Troć-Rezaigua // Edukacja i Dialog. – 2016 nr 1/2, s. 46-49

98. Rozwiązywania programowe – w pracy nauczyciela wychowania fizycznego / Renata Czarniecka // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2011, nr 8, s. 10-12

99. Rozwijanie umiejętności niestandardowego rozwiązywania problemów u uczniów w młodszym wieku szkolnym (innowacja pedagogiczna) / Beata Rechnio-Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 2, s. 13-16

100. Rozwijanie uzdolnień plastycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym : innowacja pedagogiczna / Beata Rechnio-Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 7-8, s. 30-33

101. Szkoła nie musi być nudna, a nauka nie musi boleć / Agnieszka Tomasik ; rozm. przepr. Anna Przybył // Polonistyka. – 2016, nr 3, dod. “Akademia rozwoju nauczyciela”, s. 20-23

102. Systemowe zmiany w edukacji na świecie / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. – 2010, nr 6, s. 58-62

103. Świat okrągły wokół nas – ozdobne abażury: scenariusz zajęć przeprowadzonych w ramach innowacji pedagogicznej / Barbara Dudel, Sandra Raczkowska // Życie Szkoły. – 2014, nr 8, s. 18-19

104. W jaki sposób wspomagać nauczanie? : rola neuronauk (kogniwistyki) we współczesnym procesie nauczania / Magdalena Troć-Rezaiguia // Edukacja i Dialog. – 2016, nr 3/4, s. 17-21

105. Wprowadzanie innowacji w programach wychowania przedszkolnego / Anna Buczkowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 6, s. 30-32

106. Wykorzystanie technologii interaktywnych / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 2, s. 55-57

107. Wymarzyliśmy ten projekt edukacyjny / Anna Hryniewicz ; rozm. przepr. Marcin Susmanek // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 9/10, s. 32-35

108. Wyniki programu “Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych w oparciu o rozwój sensomotoryczny”. Cz. 2 / Klaudia Piotrowska-Madej, Agnieszka Żychowicz. – Tab., wykr. – Bibliogr. // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 2, s. 122-134

109. Z legendą przez Polskę / Danuta Górnicz, Małgorzata Menzler, Beata Leszczorz // Świetlica w Szkole. – 2018, nr 2, s. 14-15
* Innowacja dydaktyczna

110. Zabawa w czytanie : innowacyjne podejście do kształcenia kompetencji językowych w przedszkolu / Ewa Klima // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 7/8, s. 6-9

111. Zachłyśnięcie pozytywną przygodą / Krzysztof Kwiatkowski ; rozm. przepr. Anna Przybył // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 86, s. 9-14

Oprac. Iwona Kowalska
Wydział Informacji, Bibliografii i Udostępniania Zbiorów
PBW w Opolu

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry Skip to content