Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych /Maria Gudro-Homicka. – Warszawa : „Difin”, 2017.
Publikacja stanowi propozycję 40 zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi, w tym metodą dramy, praktyczny przewodnik po wartościach i problemach współczesnej młodzieży. Zawarte w niej scenariusze dotyczą różnorodnej tematyki, takiej jak: konflikty, agresja, zaniżona samoocena ucznia, odrzucenie, wybór drogi, mobbing, tolerancja, rozbita rodzina, patriotyzm, wiara. Wykorzystano w nich teksty piosenek, filmy, literaturę. Scenariusze mogą być realizowane na godzinach wychowawczych, lekcjach przygotowujących do życia w rodzinie, na języku polskim, historii czy warsztatach pozaszkolnych. Książka adresowana jest do pedagogów, którzy odchodzą od encyklopedycznego przekazywania wiedzy na rzecz twórczego rozwiązywania problemów i kształcenia umiejętności, do nauczycieli różnych przedmiotów, do wychowawców w szkołach publicznych, społecznych, specjalnych, do pedagogów, psychologów, przede wszystkim starszych klas szkoły podstawowej, a także szkół branżowych, liceum, technikum.