Czasopisma dla mężczyzn

Bibliografia „Czasopisma dla mężczyzn” gromadzi piśmiennictwo z lat 1996-2016 i obejmuje 25 opisów bibliograficznycg. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej.
Materiał bibliograficzny uporządkowano alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą.

 

Książki:

1. Elementy uniewersalności przekazu na pierwszych stronach międzynarodowych edycji magazynu „Men’s Health” / Paweł Kempa // W : W kulturze pierwszych stron / red. Igor Borkowski, Aleksander Woźny. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2005. – S. 193-201
M 192827 (Opole)

2. Kulturowe i społeczne negocjowanie tożsamości współczesnych kobiet i mężczyzn : na przykładzie wybranych czasopism oraz w świadomości młodych dorosłych / Iwona Chmura-Rutkowska // W : Współobecne dyskursy / red. nauk. Ryszard Borowicz. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2009. – S. 357-378
* „CKM”, „Playboy”, „Twój Styl”, „Cosmopolitan”
M 201491 (Opole)

3. Między spontanicznością a konformizmem : ciało w wybranych magazynach poświęconych stylowi życia / Piotr Rymarczyk. – Warszawa : Akademia Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego, 2014. – 159 s. : il. kolor. ; 24 cm. – (Studia i Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego ; nr 145)

4. „Poznaj swojego wroga“ – reprezentacja kobiecości i męskości w wybranych popularnych czasopismach wydawanych w Polsce po 1989 roku / Iwona Chmura-Rutkowska // W : Kobiety w polskiej transformacji 1989-2009 : podsumowania, interpretacje, prognozy / praca zbiorowa pod. red. Moniki Frąckowiak-Sochańskiej i Sabiny Królikowskiej. – Toruń : „Adam Marszałek”, 2010. – S. 378-422
* Analiza miesięczników: „Playboy“, „CKM“, „Twój Styl“, „Cosmopolitan“
M 204734 (Opole)

5. Samiec, macho, pantoflarz : wizerunek mężczyzny w kulturze polskiej / Przemysław Kolasiński. – Zabrze : Narodowa Oficyna Śląska, 2010. – 344 s. ; 20 cm.

6. Treści związane z wizerunkiem ciała w przekazach prasowych (na przykładzie miesięczników „Playboy“ i „Twój Styl“) / Alicja Głębocka // W : Tożsamość społeczno-kulturowa płci / red. Anna Barska, Eugenia Mandal ; Uniwersytet Opolski. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2005. – S. 75-88
M 193612 M 194184 (Opole)

 

Artykuły w czasopismach:

7. Balanga, seks, kac / Krystyna Lubelska // Polityka. – 1999, nr 26, s. 52-53

8. Blondyna na motorze, czyli wizerunek kobiety w „Playboyu” / Iwona Chmura-Rutkowska // Rocznik Pedagogiczny. – T. 24 (2001), s. 243-256

9. Co każdy młody chłopiec wiedzieć powinien / Adam Sofuł. – (Było, nie minęło) // Puls Biznesu. – 2008, nr 233, s. 24
* „Playboy“

10. Czasopisma dla mężczyzn jako obszar konstruowania rzeczywistości społecznej, tożsamości i męskości / Urszula Kluczyńska // Przegląd Pedagogiczny. – 2008, nr 2, s. 75-86

11. Czasopisma life-stylowe dla mężczyzn – (pozorna) opozycja dla prasy kobiecej / Edyta Zierkiewicz // Studia Socjologiczne. – 2008, nr 1, s. 45-75

12. Dziewica przejmuje „Playboya” / Judyta Sierakowska, Paweł Moskalewicz // Przekrój. – 2009, nr 25, s. 34-37

13. Elementy uniwersalności przekazu na pierwszych stronach międzynarodowych edycji magazynu „Men’s Health” / Paweł Kempa // Nowe Media, Nowe w Mediach. – Nr 1 (2005), s. 193-201

14. Gentlemani, ciacha i króliczki / Piotr Lisiewicz // Niezależna Gazeta Polska Nowe Państwo. – 2010, [nr] 1, s. 9-11

15. Kapitan schodzi z mostka : wspomnień czar / Geoff Boucher // Forum. – 2009, nr 24, s. 40-42
* „Playboy“

16. Małe tyłeczki są passé – kultura masowa jako sfera obowiązków / Piotr Rymarczyk // Bez Dogmatu. – Nr 76 (2008), s. 23-24

17. Męska przygoda / Krystyna Lubelska // Polityka. – 2001, nr 33, s. 52-54

18. „Męska sprawa” : czyli zaangażowanie niemieckich koncernów w segment prasy dla mężczyzn / Olga Dąbrowska-Cendrowska // Rocznik Bibliologiczno-Prasoznawczy. – T. 3 (2011), s. 165-179

19. Mężczyzna – projekt pod kontrolą : wizerunek mężczyzny według miesięcznika „Men’s Health” / Katarzyna Wężyk // Kultura Popularna. – 2006, nr 4, s. 77-86

20. Mięśnie, kariera i seks(izm) : męskość w piśmie „Men’s Health” / Katarzyna Szumlewicz // Bez Dogmatu. – Nr 76 (2008), s. 20-22

21. O czym pisze męska prasa? / Alicja Głębocka, Anna Hełka // Niebieska Linia. – 2005, nr 5, s. 17-20

22. Piwo, kobiety i śmiech / Wojciech Wencel // Nowe Państwo. – 2003, nr 11, s. 52-53

23. Prasa lifestylowa dla mężczyzn w Polsce w latach 1987-2009 : rys historyczny / Sylwester Zimon // Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie. – 2010, z. 3, s. 198-212

24. Puste opakowanie : precz z seksem / Dmitrij Gubin // Forum. – 2009, nr 3, s. 28-31

25. Techniki perswazyjne w prasowych tekstach o modzie na przykładzie kobiecych czasopism „Twój Styl”, „Świat Kobiety” oraz męskiego magazynu „Men’s Health” : (roczniki 2005, 2006, 2007) / Ewelina Olejnik // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica. – [Z.] 45 (2010), s. 129-156

26. Wizerunek kobiet w męskich magazynach niepornograficznych na przykładzie „Czasopisma Każdego Mężczyzny” (1998-2003) / Darin Joanna Asiedu // Media, Kultura, Komunikacja Społeczna. – Nr 1 (2005), s. 70-86

 

Oprac. Anna Zacłona

Wydział Informacji i Bibliografii, PBW w Opolu

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry Skip to content