Logodydaktyka – to koncepcja wspierająca rozwój człowieka stworzona przez Iwonę Majewską-Opiełkę pod wpływem inspiracji Viktora Frankla i jego logoterapii. To formuła dochodzenia do zadowolenia z życia i poczucia spełnienia bez odwoływania się do terapii i psychicznych obnażeń, przeznaczona dla ludzi odczuwających potrzebę zmian i rozwoju. Opiera o właściwie rozumianą skuteczność działania i permanentny rozwój. Pozwala na znalezienie własnego unikatowego pomysłu na siebie oraz doskonalenie charakteru i niezbędnych do skutecznego działania kompetencji psychologicznych.
Logoterapia to termin wprowadzony przez Viktora Frankla na określenie wprowadzonej przez niego metody psychoterapii skupiającej się na umożliwieniu klientowi poznania i akceptacji siebie i swojego znaczenia jako części pewnej całości, w tym realnego świata, w którym musi on funkcjonować. Niniejsze zestawienie bibliograficzne „Logodydaktyka i logoterapia – poszukiwaniu sensu życia” ujmuje wybór publikacji – wydawnictw zwartych i artykułów z czasopism poświęconych logodydaktyce i logoterapii. Bibliografia zawiera po aktualizacji 83 opisy bibliograficzne i została opracowana na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu, Biblioteki Narodowej oraz bibliotek zgrupowanych w KaRo – Katalogu Rozproszonych Bibliotek Polskich. Książki znajdujące się w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu i jej filii uzupełnione zostały sygnaturami.
Wydawnictwa zwarte:
1. Aby być wolnym : logoterapia na co dzień / Eugenio Fizzotti ; [tł. z wł. Konrad Czuba]. – Kielce : „Jedność”, 2006. – 133 s. ; 20 cm.
2. Agent pozytywnej zmiany / Iwona Majewska-Opiełka. – Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, cop. 2009. – 414, [1] s. ; 24 cm.
3. Akademia sukcesu : jak stawać się coraz lepszym i wieść szczęśliwe życie / Iwona Majewska-Opiełka. – Gliwice : Wydawnictwo Złote Myśli, 2009. – 348 s. ; 21 cm.
4. Bajkowe ćwiczenia logopedyczne / Irena Daniel. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. – 45, [1] strona ;24 cm.
M 055302 (Brzeg)
5. Bóg ukryty : w poszukiwaniu ostatecznego sensu / Viktor E. Frankl ; z przedm. Claudii Hammond i posł. Alexandra Batthyány’ego ; przeł. Aleksandra Wolnicka. – Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2016. – 239, [1] s. : il. ; 20 cm.
6. Czas kobiet / Iwona Majewska-Opiełka. – Wyd. 2. popr. i uzup., (dodr.). – Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2012. – 362, [2] s. ; 23 cm.
7. Człowiek w poszukiwaniu sensu / Viktor E. Frankl ; przeł. Aleksandra Wolnicka. – Warszawa : Wydawnictwo „Czarna Owca”, 2009. – 222, [2] s. ; 18 cm.
M 061687 (Kędzierzyn-Koźle), M 219191 (Opole)
8. Człowiek w poszukiwaniu sensu / Viktor E. Frankl ; przełożyła Aleksandra Wolnicka. – Wyd. 1 zm. – Warszawa : „Czarna Owca”, 2018. – 222, [2] s. ; 20 cm.
M 218433 (Opole)
9. Człowiek w poszukiwaniu sensu : wersja dla młodych czytelników / Viktor E. Frankl ; przełożyła Aleksandra Wolnicka. – Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, copyright 2023. – 189, [1] strona ; 20 cm.
10. Diagnoza interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod red. nauk. Joanny Skibskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017. – 372, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 064797 (Kędzierzyn-Koźle), M 216963 (Opole)
11. Droga do siebie : o miłości, wartościach naturalnych i nowej psychologii rozwoju duchowego / Iwona Majewska-Opiełka. – Warszawa : Medium, cop. 1994. – 381, [3] s. : il. ; 20 cm.
12. Gdy rodzi się pytanie o sens : praktyczne zastosowanie logoterapii / Alfried Längle ; [tł. Anna Grzegorczyk, Anna Szymczak]. – Warszawa : Wydawnictwo Barbelo, 2016. – 126, [2] s. ; 23 cm.
C 218391 (Opole)
13. Gra o czas : jak żyć, aby mieć czas na to, co ważne / Iwona Majewska-Opiełka. – Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2016. – 333, [2] s. ; 23 cm.
M 216843 (Opole)
14. Jama gębowa ćwiczy słowa /autorka wierszyków Urszula Kamińska ; koncepcja, opracowanie, wskazówki Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska ; ilustracje: Artur Gulewicz. – Kraków : Wydawnictwo Greg, [2021]. – 63, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
M 055311 (Brzeg)
15. Korepetycje z sukcesu / Iwona Majewska-Opiełka. – Wyd. 2 (popr. i uzup.). – Poznań : Dom Wydawniczy „Rebis”, 2000. – 246, [2] s. : il. ; 22 cm.
M 051059 (Brzeg)
16. Kryzys, interwencja i pomoc psychologiczna : nowe ujęcia i możliwości / red. Dorota Kubacka-Jasiecka, Krzysztof Mudyń. – Toruń : Adam Marszałek, 2003. – 319 s. : tab., wykr. ; 21 cm.
M 049322 (Brzeg), M 208940 (Opole)
17. Ku doskonałości : 30 dni pracy nad sobą / Iwona Majewska-Opiełka. – Wyd. 2 rozsz. – Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. – Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. – 252, [3] s. ; 20 cm
18. Lekarz i dusza : wprowadzenie do logoterapii i analizy egzystencjalnej / Viktor E. Frankl ; przeł. Roman Skrzpczak. – Wydanie rozszerzone o Dziesięć tez na temat osoby. – Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2018. – 275 s. ; 23 cm.
19. „Logodydaktyczne” czytanie (i tworzenie) literatury dla dzieci / Marta Chrabąszcz // W: Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka / redakcja naukowa Alicja Ungeheuer-Gołąb i Urszula Kopeć. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016. – S. 339-347
M 216414 (Opole)
20. Logodydaktyka : droga rozwoju / Iwona Majewska-Opiełka. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. – 451 s. : il. ; 24 cm.
C 053997 (Brzeg), C 067127 (Nysa), C 210884, M 210916, M 211462-M 211463 (Opole)
21. Logodydaktyka w edukacji : o wychowaniu mądrego i szczęśliwego człowieka / Iwona Majewska-Opiełka. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. – 343 s. ; 21 cm.
M 212940-M 212942 (Opole)
22. Logoterapeutyczna koncepcja w wychowaniu / Marian Wolicki. – Stalowa Wola ; Sandomierz : Wydawnictwo Diecezjalne, 2007. – 186, [1] s. ; 21 cm.
23. Logoterapia i analiza egzystencjalna : teoria i praktyka / Rafał Szykuła. – Wydanie pierwsze. – Warszawa : Eneteia, 2022. – 252, [3] strony : ilustracje, portrety ; 21 cm.
24. Logoterapia w aktualnym kontekście wychowawczym / Michał Styczyński ; Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu // W: Współczesne trendy w edukacji dziecka / pod red. Marianny Styczyńskiej i Marcina Olejniczaka ; [autorzy Marlena Adamczyk i 29 pozostałych] ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie. – Konin : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2015. – S. 193-207
25. Logoterapia V. E. Frankla jako narzędzie pracy wychowawcy pracującego z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem / Aleksandra Kamińska-Małek // W: Oddziaływania resocjalizacyjne społecznych zagrożeń / pod red. Sławomira Cudaka i Aleksandra Mańki. – Warszawa : Dom Wydawniczy Elipsa, cop. 2020. – S. 167-176
M 221777- M 221778 (Opole)
26. Podręczny leksykon logopedyczny / Ulrike Franke; [przekł. Marian Leon Kalinowski]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. – 376 s. : il. ; 21 cm.
I 213234, M 213292 – M 213294 (Opole)
27. Pomoc psychologiczna dla uchodźców z krajów ogarniętych wojną. Podejście logoterapeutyczne Viktora E. Frankla / Marzena Piłat . – Bibliogr. // W : Kryzys migracyjny : perspektywa pedagogiczno-psychologiczna. T. 2 / red. nauk. Urszula Markowska-Manista i Barbara Pasamonik. – Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017. – S. 154-171
M 217503/II (Opole)
28. Powiedz to dobrym słowem / Iwona Majewska-Opiełka. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016. – 360 s. ; 21 cm.
M 214292-M 214294 (Opole)
29. Próba zastosowania logoterapii V. E. Frankla w różnych formach poradnictwa / Dariusz Tylutki // W : Doradztwo, poradnictwo, wsparcie / pod red. Bożeny Płonki-Syroki, Mateusza Dąsala i Wiesława Wójcika. – Warszawa : “DIG”, Bellerive-sur-Allier : Edition La Rama SASU, 2016. – S. 163-186
M 215156 (Opole)
30. Psychologia w obszarze pomagania innym : wybrane zagadnienia dla studentów kierunków nauk społecznych, nauk o zdrowiu, pracowników socjalnych, terapeutów, kuratorów / Karol Mausch ; Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim. – Gorzów Wielkopolski : Wydawnictwo Naukowe Akademii im. Jakuba z Paradyża, 2018. – 137 s. : il. ; 24 cm.
31. 7 nawyków skutecznego działania / Stephen R. Covey ; przeł. Iwona Majewska-Opiełka. – Wyd. 4. uzup. (dodruk). – Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2016. – [8], VI, [4], 362, [11] s. : il. ; 23 cm.
M 179971 (Opole)
32. Siła kobiecości / Iwona Majewska-Opiełka. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011. – 447 s. ; 21 cm.
M 207197 (Opole)
33. Siła słabości : logoterapia w perspektywie małej drogi terezjańskiej / ks. Joël Pralong ; z języka francuskiego przełożyła Lilla Danilecka. – Kraków : Wydawnictwo Karmelitów Bosych, 2021. – 160 s. ; 20 cm
34. Sukces firmy / Iwona Majewska-Opiełka. – Wyd. 1 w jęz. polskim. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003. – 253, [1] s. : il. ; 21 cm.
35. Sukces szkoły, czyli jak tworzyć skuteczną szkołę na podstawie logodydaktyki / Marta Chrabąszcz // W : Ucząca się szkoła : od rozwoju jednostek do rozwoju wspólnoty / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. – Kraków ; Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego ; Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015. – S. 159-167
M 213768-M213769 (Opole)
36. Śladami sensu : jakie pytania stawia nam życie? / Alfried Längle ; przełożył: Rafał Kowalski. – Warszawa : Imprint Media, 2019. – 245, [2] strony ; 15×16 cm.
37. Umysł lidera : jak kierować ludźmi u progu XXI wieku / Iwona Majewska-Opiełka ; przedm. Zygmunt Kołodziejak. – Warszawa : “Medium”, cop. 1998. – 322, [4] s. ; 22 cm.
38. Viktor E. Frankl : analiza egzystencjalna i logoterapia / Kazimierz Popielski. – Lublin : KUL, 1977. – S. [63]-78 ; 24 cm
39. Wczesna interwencja logopedyczna /redakcja naukowa Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski.Wydanie II, dodruk. – Gdańsk : Harmonia Universalis,2021.918 stron :ilustracje, wykresy ;24 cm.
M 65682 KK (Kędzierzyn-Koźle)
40. Więźniowie własnych myśli : [zastosowanie zasad logoterapii Viktora Frankla w życiu zawodowym] / Alex Pattakos ; przekł. Elżbieta Smoleńska, Mervil Castricum. – Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2012. – 262, [1] s. ; 20 cm.
41. Wola sensu : założenia i zastosowanie logoterapii / Viktor E. Frankl ; przeł. Aleksandra Wolnicka. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwo „Czarna Owca”, 2018. – 254, [1] s. : il. ; 20 cm.
42. Wpływy filozoficzne w analizie egzystencjalnej i logoterapii / Marian Wolicki. – Wrocław : Papieski Wydział Teologiczny, 2002. – 188 s. ; 24 cm.
43. Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej /redakcja naukowa Danuta Pluta-Wojciechowska, Barbara Sambor. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. – 464 s. : il. ; 24 cm.
M 064496 (Kędzierzyn-Koźle), M 216902, M 216943 (Opole)
44. Wychowanie a sens życia : człowiek w obliczu dylematów egzystencjalnych / Jolanta Spętana. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018. – 293, [2] s. ; 24 cm.
M 055037 (Brzeg), M 218130 (Opole)
45. Wychowanie do szczęścia / Iwona Majewska-Opiełka. – Wyd. 3, dodruk. – Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2016. – 252, [3] s. : il. ; 23 cm.
M 050964 (Brzeg), M 061426 (Kędzierzyn-Koźle)
46. Zabawy z piosenką : zabawy rytmiczno – ruchowe z elementami ćwiczeń korekcyjnych i logopedycznych /Teresa Krzyżowska. – Katowice : „Amtel”, 1995. – 337, [1] s. il. ; 24 cm.
C 047234 (Brzeg)
47. Żyć z sensem : praktyczne zastosowanie logoterapii / Alfried Längle ; przełożył: Rafał Kowalski. – Wydanie drugie poprawione. – Warszawa : Imprint Media, 2019. – 159, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
Artykuły z czasopism:
48. Dążenie do sensu podstawowym wyrazem duchowości człowieka / ks. Jerzy Bagrowicz // Studia Włocławskie. – T. 14 (2012), s. 121-128
49. Dziecko w grupie w drodze do współzależności / Iwona Majewska-Opiełka // Bliżej Przedszkola. – 2026, nr 4, s. 5
50. Filozoficzne spojrzenie na logoterapię Viktora E. Frankla : wstęp do badań / Alfred Skorupka. – Bibliogr. // Zeszyty Naukowe – Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy. – 2020, nr 3, s. 85-94
Dostępne w Internecie : http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-dd97c336-55f2-43d5-9606-c0de0b46a987 [Dostęp: 04.01.2024 r.]
51. Historia logoterapii i jej znaczenie dla rozwoju myśli humanistycznej / Maria Mitek (Dolnośląska Szkoła Wyższa) // Język, Szkoła, Religia : księga referatów z konferencji w Pelplinie. – R. 14, nr 4 (2019), s. 97-105
Dostępne w Internecie : https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/JSR/article/view/5150/4845 [Dostęp: 04.01.2024 r.]
52. Intencjonalność według analizy egzystencjalnej i logoterapii / Marian Wolicki // Społeczeństwo i Rodzina : stalowowolskie studia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. R. 2, nr 4 (2005), s. 135-154
53. Lęk egzystencjalny a logoterapeutyczne „memento mori” / Piotr Szczukiewicz // Terapia : Uzależnienia i Współuzależnienia. – 2020, nr 5, s. 10-12
54. Logodydaktyka – Logodydaktyk : „Logodydaktyczne czytanie” literatury / Marta Chrabąszcz // Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia. – [Nr] 161 5 (2014), s. 128-141
55. Logodydaktyka : mądre i szczęśliwe dziecko / Iwona Majewska-Opiełka // Sygnał. – 2015, nr 2, s. 13-15
56. Logodydaktyka w edukacji. O wychowaniu mądrego i szczęśliwego człowieka / Iwona Majewska-Opiełka // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 2, s. 14-15
57. Logodydaktyka w szkole / Iwona Majewska-Opiełka // Edukacja i Dialog. – 2014, nr 3/4, s. 71-73
58. Logoprofilaktyka / Roman Solecki // Wychowawca. – 2022, nr 7-8, s. 11-13
59. Logoterapia – leczenie (z) sensem / Piotr Szczukiewicz // Remedium. – 2002, nr 5, s. 20-21
60. Logoteoria i logoterapia według Viktora E. Frankla. Czy potrzebna jest logoedukacja w pracy socjalnej? /Karol Mausch // Praca Socjalna. – 2016, nr 2, s. 3-11
Dostępne w Internecie: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiL74GDt8ODAxW1VPEDHcFLALEQFnoECBIQAQ&url=https%3A%2F%2Fcejsh.icm.edu.pl%2Fcejsh%2Felement%2Fbwmeta1.element.ceon.element-146d70f8-2543-3bfb-9780-11e53912ca7e%2Fc%2Fpdf-01.3001.0012.2331.pdf&usg=AOvVaw0gMEkbwODMW406jMsQS7kS&opi=89978449 [Dostęp: 04.01.2024 r.]
61. Logoterapia i rozwój potraumatyczny u pacjentów onkologicznych / Eva Naništová // Studia Mazowieckie. R. 18, nr 1 (2023), s. 127-137 Dostępne w Internecie: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=64.+Logoterapia+i+rozw%C3%B3j+potraumatyczny+u+pacjent%C3%B3w+onkologicznych+%2F+Eva+Nani%C5%A1tov%C3%A1+%2F%2F+Studia+Mazowieckie.+R.+18%2C+nr+1+%282023%29%2C+s.+127-137 [Dostęp: 04.01.2024 r.]
62. Logoterapia jako edukacja z sensem / Jolanta Kraśniewska. – Bibliogr. // Wychowawca. – 2022, nr 7-8, s. 5-10
63. Logoterapia matki zagrożonej in-validus dziecka / Marcin Białas // Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo. – 2018, nr 1, s. 35-46 Dostępne w Internecie: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=66.+Logoterapia+matki+zagro%C5%BConej+in-validus+dziecka+%2F+Marcin+Bia%C5%82as+%2F%2F++Cz%C5%82owiek%2C+Niepe%C5%82nosprawno%C5%9B%C4%87%2C+Spo%C5%82ecze%C5%84stwo.+-+2018%2C+nr+1%2C+s.+35-46 [Dostęp: 04.01.2024 r.]
64. Logoterapia w wychowaniu – w poszukiwaniu sensu życia : (bibliografia w wyborze) /Elżbieta Trojan // Wychowawca. – 2022, nr 7-8, s. 4
Dostępne w Internecie: https://wychowawca.pl/post/logoterapia-w-wychowaniu-w-poszukiwaniu-sensu-zycia/ [Dostep: 04.01.2024 r.]
65. Logoterapia wobec ryzykownych zachowań młodzieży / Piotr Szczukiewicz, Anna Szczukiewicz, Roman Solecki // Świat Problemów. – 2023, nr 12, s. 3-5
66. O poczuciu własnej wartości nas i naszych dzieci / Iwona Majewska-Opiełka // Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 12, s. 81-83
67. O sile nauczyciela. Poco? Dlaczego?Jak? / Iwona Majewska-Opiełka // Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 11, s. 71-73
68. Perspektywa logoterapii – pomoc w rozumieniu człowieka poszukującego sensu /Anna Salamon // Psychoterapia. – 2014, nr 4, s. 41-48 Dostępne w Internecie : https://www.psychoterapiaptp.pl/pdf-57908-79877?filename=Perspektywa%20logoteorii%20_.pdf [Dostęp: 04.01.2024 r.]
69. Poczucie własnej wartości u dzieci. Cz. 1 /Iwona Majewska-Opiełka // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 10, s. 32-36
70. Poczucie własnej wartości u dzieci. Cz. 2 /Iwona Majewska-Opiełka // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 11, s. 30-32
71. Poczucie własnej wartości u dzieci. Cz. 3 /Iwona Majewska-Opiełka // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 12, s. 30-32
72. Podstawowe techniki logoterapii /Marian Wolicki // Pedagogika Katolicka. – 2010, nr 2, s. 183-194
73. Religia jako radykalne dążenie do sensu w logoterapii Viktora E. Frankla / Karol Michalski (Uniwersytet Opolski. Instytut Filozofii) // Studia Philosophiae Christianae. – R. 56, nr 2 (2020), s. 75-108
Dostępne w Internecie: https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_spch_2020_56_2_03?q=bwmeta1.element.ojs-issn-2720-0531-year-2020-volume-56-issue-2;2&qt=CHILDREN-STATELESS [Dostęp: 04.01.2024 r.]
74. Rola duchowości i logoterapii w procesie leczenia / Tadeusz Pulcyn // Świat Problemów. 2019, nr 8, s. 16-19
75. Sens życia w analizie egzystencjalnej i logoterapii : implikacje pedagogiczne = The sens of life in existential analysis and logotherapy : pedagogical implications / Jarosław Michalski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie). Jarosław Michalski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie) // Społeczeństwo, Edukacja, Język : zeszyty naukowe PWSZ w Płocku. 2353-1266. T. 14, [cz.] 1 (2021), s. 7-18
Dostępne w Internecie: https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_19251_sej_2021_14_1_1_ [Dostęp: 04.01.2024 r.]
76. System wychowania Marii Karłowskiej i jego związek z logoterapią / Antoni Kałka, Maria Mitek ; Wydział Nauk Pedagogicznych (Dolnośląska Szkoła Wyższa) // Edukacja Humanistyczna (Szczecin). 2019, nr 2, s. 65-84 Dostępne w Internecie: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-81366f71-10ba-43c3-8657-dd2e5ff9e479 [Dostęp: 04.01.2024 r.]
77. Sytuacja egzystencjalna człowieka : pomoc psychoterapeutyczna w zaburzeniach poczucia sensu życia / Ewa Ryś, Karol Mausch // Studia Pedagogica Universitatis Stetinensis. – Nr 6 (2005), s. 169-185
78. Twórczość dziecka przewlekle chorego jako źródło wiedzy o samym sobie i droga spełnienia /Lucja Lassota // Edukacja. – 2008, nr 4, s. 98-101
79. Zaburzenia sprawności językowych i komunikacyjnych u chorych po udarze prawej półkuli mózgu. Opisy przypadków /Aneta Syta. – Bibliogr. // Poradnik Językowy. – 2020, z. 2, s. 94-105 Dostępne w Internecie: https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_33896_PorJ_2020_2_6 [Dostęp: 04.01.2024 r.]
80. Zastosowanie logoterapii w posłudze kaznodziejskiej = The application of logotherapy in the preaching / Michal Hospodár // Roczniki Teologiczne (Lublin ; 2014). 2353-7272. T. 68, z. 1 (2021), s. 37-47 Dostępne w Internecie: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_18290_rt21681-3[Dostęp: 04.01.2024 r.]
Oprac. Elżbieta Trojan – Opolskie Centrum Edukacji. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu
Aktualizacja : czerwiec 2020 r.
Aktualizacja : marzec 2022 r.
Aktualizacja : styczeń 2024 r.