Reality show

Książki:

1. Fenomen ekshibicjonizmu w telewizji / Magdalena Krzpiet. – Kraków : „Impuls”, 2005. – 168 s. ; 24 cm.
M 193006 (Opole)

2. Kultura mediów i jej spektakle na tle przemian komunikacji społecznej i literatury popularnej / Leszek Pułka. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2004. – S. 69-100 : Reality show – jedna z faktur neotelewizji
C 050216 (Brzeg), C 195746 M 190979 M 196014 (Opole)

3. Kulturowe oddziaływanie telewizji w epoce realty shows / Michał Jankowski. – Toruń : „Adam Marszałek”, cop. 2004. – 121 s. ; 21 cm.
* „Big Brother”
M 193358 (Opole)

4. Odmiany dyskursu : semiotyka życia publicznego w Polsce po 1989 roku / Zbigniew Kloch ; Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej.Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2006. – S. 159-198 : Reality show i kultura masowa
M 195834 (Opole)

5. Performans na żywo jako medium i obiekt mediatyzacji / Artur Duda. – Toruń : Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2011. – S. 303-321 : Reality show jako zmediatyzowany performans ludyczny
M 206124 (Opole)

6. Polowanie na ludzi : za kulisami reality TV / Sam Brenton, Reuben Cohen ; przeł. Ludwik Stawowy. – Warszawa : „Muza”, 2004. – 179, [5] s. ; 19 cm. – (Spectrum)

7. Reality TV / Andrzej Zwoliński. – Kraków : Wydawnictwo św. Stanisława BM Archidiecezji Krakowskiej, 2006. – 43, [1] s. ; 18 cm. – (Wobec Współczesności)

8. Telewizja i jej gatunki : po wielkim bracie / Wiesław Godzic ; Studium Dziennikarskie Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. – Kraków : „Universitas”, cop. 2004. – 292 s., [6] s.fot. ; 21 cm. – (Dziennikarstwo i Świat Mediów)
C 192210 M 190688 M 191815 M 191816 M 197827 (Opole)

9. 30 [Trzydzieści] programów TV w Polsce / red. Wiesław Godzic .Warszawa : „Trio”, 2005. – S. 47-55 : Big Brother, czyli flirt telewizji z rzeczywistością
M 195215 (Opole)

 

Artykuły w czasopismach:

10. A bliźniego swego… / Leszek Dzięgiel // Arcana. – 2001, nr 3, s. 67-68
* Program „Wieki Brat”

11. Ani buzi, ani kasy / Martyna Steckiewicz // Bez Dogmatu. – Nr 90 (2011), s. 13-15
* Program „Polowanie na singla” w MTV Polska

12. Big Bit? Big Bang? Big Brother! / Paweł Kanturski // Fronda. – Nr 30 (2003), s. 357-363
* Parodia programów „reality show”

13. „Big Brother” – kopia bez oryginału / Kosma Katarzyna Adamska // PAL Przegląd Artystyczno-Literacki. – 2001, nr 5, s. 3-5

14. Biust na żywo / Jolanta Berent // Polityka. – 2005, nr 31, s. 50-51
* Reality show – Włochy

15. Byłem kochankiem M.M., czyli między ekshibicjonizmem a konfesyjnością współczesnej kultury / Adam Regiewicz // Studia Laurentiana. – Nr 2 (2004), s. 155-168

16. Czasy „podglądaczy” i „ekshibicjonistów” czyli refleksje nad programem „Big Brother” / Kazimierz Pospiszyl // Przegląd Humanistyczny. – 2001, nr 6, s. 57-61

17. Czy ktoś trzaśnie drzwiami? // Więź. – 2001, nr 5, s. 12-20
* Rozmowa o telewizyjnych programach typu „Big Brother”

18. Dokuwkręty / Aneta Kyzioł // Polityka. – 2014, nr 39, s. 78-80
* Reality show

19. Drag queen ze sklepu rybnego / Maciej Parowski // Gazeta Polska. – 2013, nr 17, s. 29
* Zawiera rec. filmu: Reality / reż. Matteo Garrone

20. Dwa światy Wielkiego Brata – konsekwencje wychowawcze / Amadeusz Krause // Kultura i Edukacja. – 2001, nr 3-4, s. 107-117

21. Dżentelmeni zza krat / Julia Łarina // Forum. – 2012, nr 29, s. 22-24
* Reality show – Rosja, Ukraina

22. Efekt WOW : telewizja jako performans ludyczny / Aleksandra Powierska // Czas Kultury. – 2013, nr 6, s. 40-45

23. Ekipa na bogato – o telewizji nowej generacji / Marcin Teodorczyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 10, s. 58-60

24. Ekshibicjonizm medialny jako zagrożenie dla dziecka i więzi rodzinnych / Joanna Wieczorek-Orlikowska // Pedagogia Ojcostwa. – 2016, nr 1, s. 131-140

25. Era voyeura / Ziauddin Sardar ; tł. Justyna Jaworska // Dialog. – 2001, nr 2, s. 163-168
* Programy „reality show”

26. Gołe i niewesołe / Anna Golus // wSieci. – 2013, nr 34, s. 36-38
* Dot. udziału dzieci w programach typu „Superniania” oraz umieszczania przez rodziców zdjęć dzieci w Internecie

27. Gorzej być może / Marcin Zwierzchowski // Polityka. – 2015, nr 28, s. 83-85
* Kontrowersyjne formaty telewizyjne

28. Gra w eliminację / Katarzyna Jabłońska // Więź. – 2001, nr 4, s. 5-8
* Program telewizyjny „Big Brother”

29. Gra w szczerość / Piotr Bratkowski // Newsweek Polska. – 2009, nr 16, s. 66-71

30. Gwiazdozbiór : rzecz o człowieku w telewizji / Marcin Głowacki // Arcana. – 2003, nr 5, s. 92-103
* Programy „reality show”

31. Intymność na sprzedaż : dzieci w reality show / Anna Golus // Tygodnik Powszechny. – 2013, nr 25, s. 10-12
* Krytyka programów „Superniania”, „Surowi rodzice” i „Idealna niania” upubliczniających prywatność dzieci

32. Jak nie być podglądanym / Jarosław Grzędowicz // Fenix. – 2001, nr 3, s. 2-3
* Programy telewizyjne „reality show”

33. Jestem dzikiem / Jacek Tomczuk // Newsweek Polska. – 2014, nr 6, s. 36-39
* Popularność bohatera programu „Warsaw Shore”

34. Klan Wielkiego Brata / Anna Koziołek // Opcje. – 2002, nr 1, s. 22-25
* Program „Big Brother” jako telenowela

35. Kondycja polskiego dokumentu autobiograficznego : zwrot w kierunku reality show? / Bogumiła Fiołek-Lubczyńska, Agnieszka Barczyk // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica. – 2014, [nr] 1, s. 125-133

36. Kuchenne egzekucje Magdy Gessler / Piotr Millati // Bliza. – 2014, nr 3, s. 200-204

37. Kulinarna odyseja i renesans przedsiębiorczości / Marc Perrenoud ; tł. Magdalena Madej // Monde Diplomatique (Ed. polska). – 2013, nr 12, s. 44-45

38. Medialna rzeczywistość w „Truman Show” (1998) Petera Weira w perspektywie myśli gnostyckiej = Media reality in „Truman show” (1998) by Peter Weir in the perspective of Gnostic thought / Fryderyk Kwiatkowski // Collectanea Philologica. – Nr spec. (2015), s. 23-33

39. Najnowsze tendencje dokumentalizmu tv / Mirosław Przylipiak // Zeszyty Telewizyjne. – Nr 1 (2003), s. 26-44

40. Niczego nie żałuję : „Superniania” odpowiada / Dorota Zawadzka ; rozm. przepr. Katarzyna Kubisiowska, Przemysław Wilczyński // Tygodnik Powszechny. – 2013, nr 40, s. 12-13
* Polem. z: Intymność na sprzedaż / Anna Golus // Tygodnik Powszechny. – 2013, nr 25

41. Niechlujstwo i wolność / Kinga Dunin, Joanna Krakowska, Małgorzata Szpakowska // Dialog. – 2007, nr 3, s. 32-39
* Na marginesie programu TVN „Superniania”

42. Niektóre problemy odbioru programów reality show / Krzysztof Łuszczek // Cywilizacja. – Nr 9 (2004), s. 96-107

43. Nihil novi sub sole / Lesław Czapliński // Arkusz. – 2001, nr 10, s. 1-2

44. Nowy realizm: odbicie beznadziejności / Agnieszka Kołakowska // Znak. – 2001, nr 2, s. 4-11
* Program „Big Brother”

45. O historii i cechach gatunkowych programu reality show : skąd się wziął Wielki Brat? / Monika Spławska-Murmyło // Kultura Popularna. – 2003, nr 2, s. 33-43

46. Obawy, krytyka, obrona – „Wielki Brat” – w tekstach prasowych / Monika Spławska-Murmyło // Zeszyty Prasoznawcze. – 2002, nr 3-4, s. 137-153

47. Polaków portret własny w niecierpliwej kamerze : Big Brother obok nas / Wiesław Godzic // Kino. – 2001, nr 5, s. 4-7,60

48. Polskie zoo / Bartosz Janiszewski // Wprost. – 2014, nr 7, s. 46-48

49. Prawda nas wyzwoli? / Tomasz Stawiszyński // Newsweek Polska. – 2009, nr 12, s. 78-80
* Teleturniej „Moment prawdy”
50. Programy typu reality show – perspektywa edukacyjna / Tomasz Przybyła // Neodidagmata. – [T.] 29/30 (2007/2008), s. 141-148

51. Prywatne i telewizyjne : granice przyzwoitości / Kinga Dunin // Res Publica Nowa. – 2001, nr 10, s. 44-52
* Programy „reality show” i „talk show”

52. Przez dziurkę od klucza / Małgorzata Matuszak // Niezależna Gazeta Polska Nowe Państwo. – 2014, nr 11, s. 40-42

53. Reality drama / Dobrochna Ratajczakowa // Dialog. – 2004, nr 7, s. 56-68

54. Reality show i kultura masowa / Zbigniew Kloch // Pamiętnik Literacki. – 2004, z. 3, s. 145-171

55. „Reality show” jako przejaw nieświadomości zbiorowej : w poszukiwaniu „życia prawdziwego” / Andrzej Kuźmicki // Albo albo. – 2001, z. 1, s. 131-144

56. Reality TV – próba analizy / Ewa Mazierska // Kwartalnik Filmowy. – Nr 35/36 (2001), s. 160-176

57. Rodzinny (show)biznes / Agnieszka Mrozik // Bez Dogmatu. – Nr 90 (2011), s. 15-16
* Reality show z rodziną Kardashian

58. Seanse nienawiści / Piotr Legutko // Nowe Państwo. – 2003, nr 1, s. 22-23
* Telewizyjne programy typu „talk show” i „reality show”

59. Seks z kozą, czyli prawda o reality show / Piotr Cywiński // Sieci. – 2013, nr 25, s. 95-97

60. Serial, telenowela, reality show, czyli jak rozmontować ten mechanizm? / Małgorzata Hendrykowska // Polonistyka. – 2004, nr 5, s. 4-13

61. Sprzedawcy emocji / Renata Kim, Ewelina Lis // Newsweek Polska. – 2014, nr 47, s. 26-31

62. Stawka większa niż życie / Maja Gawrońska // Newsweek Polska. – 2008, nr 48, s. 80-81

63. Superniania, czyli kto wychowa nasze dzieci, a kto rodziców? / Anna Mazgaj // Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 1, s. 7-11

64. „Surowi rodzice” – promocja przemocy w telewizyjnym reality show / Anna Golus // Niebieska Linia. – 2015, nr 1, s. 11-14

65. Symulowanie rzeczywistości : szkic o konsumpcji i trudach życia / Radosław Kossakowski // Media, Kultura, Społeczeństwo. – 2008, nr 1, s. 153-162

67. Telebryci / Joanna Podgórska // Polityka. – 2012, nr 19, s. 103-105

68. Terminator biznesu : Big Boss zastępuje Big Brothera / Juliusz Urbanowicz // Wprost. – 2005, nr 22, s. 108-109

69. U źródeł reality show / Mirosław Przylipiak // Słupskie Prace Filologiczne. Seria Filologia Polska. – Nr 3 (2004), s. 193-205

70. W oku wielkiej nierządnicy / Dariusz Babczyński // Plama. – 2001, nr 1, s. 4-7
* O roli i wpływie telewizji na marginesie programów reality show

71. Wielki Brat artysta / Max Fuzowski // Newsweek Polska. – 2009, nr 44, s. 92-93
* Reality show sztuki

72. Wielki Brat idzie przez świat : w dziesiątkach stacji telewizyjnych powstają kolejne mutacje BB / Krystyna Lubelska // Polityka. – 2001, nr 19, s. 61-63

73. Wielki Brat odchudza / Anna Golus // Tygodnik Powszechny. – 2016, nr 46, s. 22-23
* Program telewizyjny „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”

74. Wielki Brat w Neapolu : gdy zabójca zostaje aktorem / Anita Piotrowska // Tygodnik Powszechny. – 2013, nr 17/18, s. 60
* Zawiera rec. filmu: Reality / reż. Matteo Garrone

75. Wirtualny obszar nieformalnych oddziaływań edukacyjnych telewizji – czyli „reality show” / Janina Kostkiewicz // Paedagogia Christiana. – 2002, t. 2, s. 201-208

76. Wszyscy grają na Dzięcioła / Krystyna Lubelska // Polityka. – 2001, nr 47, s. 94-94
* O programie „Big Brother”

77. „Wszystko o Miriam”, a struktura tragedii greckiej / Michał Pabiś // Kultura Popularna. – 2005, nr 3, s. 83-91

78. Z kamerą wśród dzieci / Anna Golus // Tygodnik Powszechny. – 2014, nr 11, s. 13-14
* Jak reality shows wykorzystują dzieci – serial „Teen Mom Poland” emitowany w MTV

79. Zabawimy się twoim kosztem / Piotr Bratkowski // Newsweek Polska. – 2010, nr 41, s. 46-48

80. Zdania złożone : USA: reality show o aborcji / Magdalena Rittenhouse // Tygodnik Powszechny. – 2010, nr 12, s. 34

81. Zewnętrzna tożsamość : reality show jako fabryka prawdy o ludzkiej naturze / Magdalena Gniot // PAL Przegląd Artystyczno-Literacki. – 2001, nr 7/9, s. 61-65

82. Zmyślanie siebie / Piotr Wojciechowski // Więź. – 2001, nr 5, s. 21-25
* Programy telewizyjne „reality show”

 

Oprac. Anna Zacłona

Wydział Informacji i Bibliografii, PBW w Opolu

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry Skip to content