Książki:
1. Czeskie i polskie nazewnictwo mody i kosmetyków w XIX wieku / Joanna Korbut ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu. – Racibórz : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, 2006. – 234 s. ; 20 cm.
2. Kosmetyki i kolory – o nazwach barw w katalogach Yves Rocher / Danuta Stanulewicz // W : Kolor w kulturze / pod red. Zofii Mocarskiej-Tycowej, Joanny Bielskiej-Krawczyk. – Toruń : Wy-dawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010. – S. 53-64
M 203588 (Opole)
Artykuły w czasopismach:
3. Analiza roli opakowań w reklamie prasowej kremów kosmetycznych : (na przykładzie miesięcznika „Twój Styl”) / Adalberta Walden-Kozłowska, Magdalena Sienkiewicz // Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie. – Nr 530 (1999), s. 51-70
4. Antropologia uwodzenia czyli mniej lub bardziej (r)ewolucyjne czary-mary / Zuzanna Sokołowska // Fragile. – 2009, nr 4, s. 94-96
5. Być kobietą w PRL / Karolina Wichowska // Uważam Rze. – 2012, nr 10, s. 71-73
* Poradniki i broszury dotyczące pielęgnacji ciała
6. Etyka i dbałość o urodę w starożytności : interwencje kosmetyczne i troska o wygląd w etycznych ocenach przedchrześcijańskich i wczesnochrześcijańskich myślicieli / Piotr Aszyk // Studia Bobolanum. – 2013, [t.] 1, s. 161-185
7. Innowacje językowe w blogosferze : o wpisach blogerek modowych i urodowych / Anna Wróblewska // Maska. – Nr 23 (2014), s. 195-206
8. Innowacje semantyczne w nazwach kosmetyków / Anna Najdecka // Poradnik Językowy. – 2013, z. 4, s. 75-86
9. Kosmetyka anti-ageing w starożytnym Rzymie / Ewa Garasińska-Pryciak // Symbolae Philologorum Posnaniensium Graecae et Latinae. – Vol. 25, fasc. 1 (2015), s. 141-155
10. Krem Nivea : społeczne znaczenia przedmiotu codziennego użytku / Beata Czajor // Kultura Współczesna. – 2008, nr 3, s. 217-234
11. Makijaż stary jak świat / Agnieszka Krzemińska // Polityka. – 2005, nr 12, s. 94-97
12. Nazwy współczesnych kosmetyków / Ewa Kaptur // Poradnik Językowy. – 2008, z. 6, s. 45-53
13. O innowacjach uzupełniających w polszczyźnie przełomu XX i XXI w. / Anna Piotrowicz, Małgorzata Witaszek-Samborska. – Skrót // Polonistyka. – 2007, nr 9, s. 6-11
14. O słownictwie kosmetycznym we współczesnej polszczyźnie / Anna Piotrowicz, Małgorzata Witaszek-Samborska // Język Polski. – 2000, z. 1/2, s. 39-46
15. O zestawieniach we współczesnej polszczyźnie (na przykładzie słownictwa kosmetycznego) / Anna Piotrowicz // Poradnik Językowy. – 2000, z. 10, s. 34-44
16. Perswazyjna funkcja imiesłowów w języku reklamy (na przykładzie katalogu firmy kosmetycznej) / Anna Piotrowicz, Małgorzata Witaszek-Samborska // Roczniki Humanistyczne. – T. 55, z. 6 (2007), s. 67-81
17. Pielęgnacja jamy ustnej / Agnieszka Bywalec // Aura. – 2015, nr 4, s. 33-34
* Kosmetyka staropolska
18. Scjentyzacja jako strategia perswazyjna w reklamach kosmetyków do twarzy / Bogusława Grabiec // Forum Artis Rhetoricae. – 2007, nr 3/4, s. 125-139
19. Sekrety urody Kleopatry : recepcja wizerunku starożytnej królowej we współczesnyh usługach i produktach kosmetycznych / Karolina Kulpa // Studia Kulturoznawcze. – 2015, nr 2, s. 103-118
20. Suknie i makijaże : realizacja mitu piękności w pisarstwie Stefana Chwina / Renata Jochymek // Świat i Słowo. – 2011, nr 1, s. 233-240
21. Tabuizowanie starości w reklamach kosmetyków / Małgorzata Bortliczek // Słowo. – Nr 3 (2012), s. 39-55
22. W krainie perfum, mydeł, kremów… : grafika reklamowa poznańskich firm perfumeryjno-kosmetycznych w latach 1919-1939 / Jarosław Mulczyński // Kronika Miasta Poznania. – 2002, nr 4, s. 222-239
23. Wino / Agnieszka Bywalec // Aura. – 2015, nr 7, s. 34-35
* Kosmetyka staropolska
24. Wizerunek kobiety dojrzałej w reklamie prasowej kosmetyków / Anna Kozłowska // Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego. – 2011, nr 2, s. 189-210
Oprac. Anna Zacłona
Wydział Informacji i Bibliografii, PBW w Opolu