Tutoring : teoria, praktyka, studia przypadków / redakcja naukowa Piotr Czekierda, Bartosz Fingas, Marcin Szala. – – Warszawa : Oficyna a Wolters Kluwer business, 2015. 335 s. ; 24 cm
Tutoring to metoda indywidualnej opieki nad podopiecznym, oparta na relacji mistrz-uczeń, która dzięki integralnemu spojrzeniu na rozwój czlowieka stara się o pełny rozwój potencjału. Jako metoda edukacji spersonalizowanej, traktująca rozwój podopiecznego holistycznie, staje się coraz bardziej popularna. Oparta na pesonalizmie i osiągnięciach psychologii pozytywnej, wyposażona w nowoczesne narzędzia edukacyjne, pozwala odkrywać pełnię potencjału podopiecznego, by mógł on wykorzystywać swoje talenty i mocne strony dla dobra własnego i innych.
Praca skada się z czterech części : Co to jest tutoring? Kim jest tutor? (1) ; Tutoring – obszary zastosowań i badania (2) ; Studia przypadków (3) ; Wywiady (4).
Niniejsza publikacja to pierwsza w Polsce książka, która w sposób kompleksowy przedstawia zjawisko tutoringu – teoretyczne podstawy metody, a także konkretne przykłady i różnorodność jej zastosowania i celów w poszczegółnych obszarach edukacji – w szkole, na uczelni, w edukacji nieformalnej (w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych). Ponadto zawiera studia przypadków – opisy funkcjonowania tutoringu w rożnych instytucjach oraz wywiady z praktykami tutoringu.
Książka adresowana jest do osób interesujących się rozwojem osobistym oraz pragnących poznać najważniesze trendy współczesnej edukacji.