Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach

technologie

Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach : przykładowe konspekty i polecane praktyki / Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015.

Niniejsza publikacja stanowi zachętę do stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) na lekcjach w szkole.

Część pierwsza zawiera poradnik tworzenia konspektów lekcji z zastosowaniem oceniania kształtujacego (OK) oraz materiały dotyczące wykorzystania TIK, które stały się elementem kształcenia pomagającym uczniom w osiąganiu celow uczenia się, a nauczycielom  ułatwiajacym pracę.

W części drugiej zatytułowanej „Dobre praktyki”zamieszczono podzielone według przedmiotów ćwiczenia i zadania z TIK. Uwzględnione zostały następujące przedmioty nauczania : biologia i przyroda, chemia, edukacja artystyczna, edukacja wczesnoszkolna, fizyka, geografia, edukacja historyczna i obywatelska, język polski, języki obce, matematyka, technika i informatyka, wychowanie fizyczne. Wszystkie proponowane konspekty, ćwiczenia i zadania znalazły zastosowanie w szkole i są inspiracją do doskonalenia pracy i tworzenia autorskich konspektów.

Książka adresowana jest do nauczycieli realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego w szkole podstawowej i gimnazjum. Poradnik może być także przydatny dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych, ponieważ – jak podają jego autorki we wstępie do publikacji – na kilka sposobów wspiera ona pedagogów w opracowywaniu lekcji z TIK ukierunkowanych na świadome i efektywne uczenie się uczniów.

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry Skip to content