Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie : multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa / Barbara Muszyńska. – Warszawa : PWN, 2024. – XIII, [1], 136, [1] s.
Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe jest podejściem w kształceniu dwujęzycznym, w którym dodatkowy język (najczęściej język obcy) jest używany do nauczania oraz uczenia się przedmiotów innych niż ten język. Praca zbudowana jest z trzech rozdziałów: Napięcia na styku teorii i praktyki (rozdz. 1) ; Multiaalfeabetyzacja przedmiotowo-językowa (rozdz. 2) ; Program szkolny w formie bufetu szwedzkiego (rozdz. 3). Jej autorka wskazuje na możliwość wykorzystywania pojęcia multialfabetyzacji w kształceniu przedmiotowo-językowym, zarówno na zajęciach językowych, jak i przedmiotowych. Książka ta przyjmuje konwencję działania mającego na celu przeniesienie wyników badań naukowych wprost w ręce nauczycieli i edukatorów poprzez zilustrowanie tego, jak teorie mogą pracować w praktyce. Każdy rozdział zawiera przykład, w którym teoria ulega zmaterializowaniu. Stanowi ważną i ciekawą lekturę zarówno dla teoretyków, jak i praktyków kształcenia językowego i obcojęzycznego. Skierowana jest do nauczycieli, studentów, metodyków, badaczy teorii kształcenia oraz pedagogów, których autorka zachęca do pracy z teoriami naukowymi i wykorzystywania ich w praktyce poprzez tworzenie środowiska wspierającego uczenie się.