Jak uczyć dzieci : by wykorzystywały w pełni swój potencjał? / Peter Hollins ; przekład: Katarzyna Rojek. – Gliwice : Sensus, 2023.
W książce opisano od czego zależy skuteczność nauczania, przedstawiono pięć różnorodnych modeli pedagogicznych : podejście konstruktywistyczne, kooperatywne, uczenie przez dociekanie, podejście integratywne, podejście refleksyjne oraz sześć zasad widocznego uczenia się, które zakłada : pozwól uczniom oceniać samych siebie ; wykorzystuj moc metapoznania ; mierz się z trudniejszymi zagadnieniami w pierwszej kolejności ; wyznaczaj właściwy poziom trudności lekcji ; pomagaj uczniom nawiązywać wzajemną łączność. Publikacja powstała nie tylko w celu zapoznania nauczycieli z kilkoma modelami nauczania, ale przede wszystkim po to, aby podpowiedzieć im konkretne sposoby wsparcia uczniów, sprawdzone wskazówki, jak wzbudzić u uczniów motywacje do nauki i sprawić, by wykazywali coraz większą chęć rozwoju i poszerzania swojej wiedzy. Poradnik przeznaczony jest dla tych nauczycieli, którzy są przekonani, że w nauczanie wymaga ciągłego doskonalenia się, poznawania nowych metod i korzystania z innowacji.