Szkoła jako przestrzeń budowania edukacyjnego dialogu /red. nauk. Elżbieta Stokowska–Zagdan, Elżbieta Woźnicka, Grażyna Cęcelek. – Wydanie pierwsze. – Warszawa : „Difin”, 2021.
Publikacja odpowiada na ciągle aktualną i niezaspokojoną potrzebę budowania edukacyjnego dialogu w polskiej szkole. Autorzy pracy zaprezentują problematykę budowania dialogu edukacyjnego z perspektywy społecznej, aksjologicznej i epidemicznej, wskazując na liczne szanse, ale także bariery występujące w procesie rozwijania wartościowych, dialogowych relacji szkolnych. Treści monografii mogą być pomocne w budowaniu wśród wszystkich uczestników procesu edukacyjnego otwartości na zmiany, w dążeniach do nieustannego kreowania i współtworzenia nowych, znaczących dla procesu wychowania młodego pokolenia sytuacji edukacyjnych oraz w podejmowaniu krytycznej refleksji nad przebiegiem i rezultatami dialogu w środowisku szkolnym, służącej nieustannemu jego doskonaleniu. Teksty zostały zgrupowane w następujących czterech częściach: Miejsce i specyfika dialogu edukacyjnego w społeczności szkolnej ( część 1) ; Szkoła uczenia się w przestrzeni społecznej (część 2) ; Świat wartości i dialogu młodego człowieka w społeczeństwie konsumpcyjnym (część 3) ; Dialog edukacyjny w czasie pandemii i niepewności jutra (część 4). Zamieszczone w monografii artykuły wpisują się w ciągle aktualną dyskusję o kondycji szkoły i jej zadaniach w szybko zmieniającym się świecie. Książka stanie się z pewnością interesującą lekturą zarówno dla badaczy zajmujących się problematyką szkoły, czynnych nauczycieli, a także studentów kierunków pedagogicznych.