Wielokontekstowość procesu całożyciowego uczenia się : tota vita discendum est… /red. nauk. Małgorzata Stawiak-Ososińska, Agara M. Jopkiewicz, Małgorzata Krawczyk-Blicharska. – Toruń : Adam Marszałek, 2022. – 340 s.
Niniejsza publikacja to wieloaspektowe studium porządkujące aktualne zagadnienia związane z uczeniem się przez całe życie. Zawarte w niej teksty są najlepszym dowodem na to, jak pojemnym pojęciem jest lifelong learning – pokazuje rolę uczenia się na różnych etapach – począwszy od przedszkola, a skończywszy na starości. Zagadnienia zgrupowano w trzech obszarach. W pierwszym znalazły się rozważania, w których autorzy wskazują na różne uwarunkowania mające wpływ na motywację do podejmowania uczenia się przez całe życie. W drugiej części pracy zamieszczono teksty pokazujące rolę zdolności komunikacyjnych – kluczowych kompetencji w zmieniającym się świecie, w budowaniu prawidłowych relacji międzyludzkich. W trzeciej części znalazły się teksty podkreślające rangę wiedzy zdobywanej na różnych etapach życia w procesie całożyciowego uczenia się. Książka powinna być ciekawą lektura dla szerokiego grona odbiorców – pedagogów, nauczycieli, wychowawców, andragogów, socjologów, studentów oraz wszystkich zainteresowanych podjętą problematyką.