Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu

Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu : wybrane zagadnienia / Barbara Skałbania, Teresa Lewandowska-Kidoń. – Wyd. 2. – Kraków :  „Impuls”, 2022.

Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogiczna. Książka stanowi źródło informacji oraz kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną.  Na książkę składa się 9 rozdziałów : Zagadnienie terapii w literaturze – ujęcie interdyscyplinarne (1) ; Trudności w uczeniu się – wybrane zagadnienia (2) ; Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – definiowanie i organizacja (3) ; Programy, metody i ćwiczenia do pracy korekcyjno-kompensacyjnej (4) ; Nowatorskie metody nauki czytania i pisania (5) ; Działania wychowawczo-terapeutyczne w redukowaniu trudności uczniów (6) ; Wybrane metody wspomagające terapię pedagogiczną (7) ; Arteterapia – wybrane metody pracy z dzieckiem (8) ; Praktyczne aspekty terapii pedagogicznej (9).  Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematyczne. Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub pragną podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej.

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry Skip to content