Zakodowany kosmos : gra na kodowanie / pomysł gry Hubert Bobrowski ; il. Adam Pękalski. Warszawa: Edgard, cop. 2022. – 1 gra w pudełku ; 25 x 25 x 6 cm
Gra „Zakodowany kosmos” ukazująca się w serii Kapitan Nauka wykorzystuje STEM, czyli nowe podejście do uczenia się. Łączy zagadnienia z różnych obszarów: nauk ścisłych, nowoczesnych technologii, inżynierii i matematyki, pozwala efektywniej myśleć, rozwiązywać problemy. Przeznaczona jest dla dzieci od 8 roku życia, które wprowadza w podstawy programowania, równocześnie zapewniając im wspaniałą kosmiczną przygodę. Pudełko z grą zawiera: planszę z panelem kodowania ; 72 żetony kodowania i podróży ; 4 statki kosmiczne (puzzle) ; 4 rakiety (pionki) ; instrukcję z opisem jej przebiegu i przeznaczenia. Niniejsza gra prezentuje niezwykłą podróż, w której gracze wcielają się w role pilotów statków kosmicznych i starają się dotrzeć do międzygwiezdnych baz swoich współzawodników. Kto pierwszy zdobędzie wszystkie trzy bazy (ułoży do nich trasy), wygrywa puchar Międzygalaktycznego Grand Prix Pojazdów Kosmicznych. Celem gry jest rozwijanie u jej uczestników takich umiejętności, jak: kodowanie – podstawy programowania i tworzenia algorytmów ; orientacja przestrzenną ; myślenie logiczne ; koncentracja ; wytrwałość i cierpliwość w oczekiwaniu na swój ruch. W grze może brać udział od 2 do 4 graczy, przewidywany czas gry na kodowanie to 20-45 minut. Kosmiczne ilustracje Adama Pękalskiego przenoszą graczy do międzygwiezdnej galaktyki i zachęcają do zabawy, przy okazji której poznają podstawy programowania.