IV OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTERAPEUTYCZNA, VI EDYCJA OPOLSKA
IV Ogólnopolska Konferencja Biblioterapeutyczna, VI edycję opolska pt. ,,Biblioterapia w aktywizacji i integracji społecznej”, 5-6 listopada 2020 r.
Zapraszamy nauczycieli, pedagogów, terapeutów, studentów oraz wszystkich zainteresowanych stosowaniem biblioterapii w swojej codziennej pracy zawodowej. Tematem przewodnim tegorocznej konferencji będzie rola i zadania literatury w aktywizacji i integracji społecznej osób wykluczonych. Ze względu na utrzymujący się stan pandemii konferencja odbędzie się on-line z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams.
PROGRAM ZAPISY
STUDIA PODYPLOMOWE BIBLIOTEKOZNAWSTWO I INFORMACJA NAUKOWA
Informujemy, że Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu ogłosiła nabór na dwusemestralne studia podyplomowe na kierunku Bibliotekoznawstwo i informacja naukowa. Studia kierowane są do absolwentów studiów wyższych (także licencjackich) dowolnego kierunku pragnących uzyskać kwalifikacje do pracy w zawodzie bibliotekarza, nauczyciela bibliotekarza oraz pracownika informacji.
WIĘCEJ INFORMACJI
MOTYWY LITERACKIE, MOTYWY W KULTURZE
Zapraszamy do korzystania z bazy bibliograficznej MOTYWY LITERACKIE, MOTYWY W KULTURZE dotyczącej różnych motywów w kulturze, zarówno motywów literackich, jak również filmowych, teatralnych, czy motywów w sztuce. Bibliografia tworzona jest na podstawie baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu, baz Biblioteki Narodowej oraz innych katalogów. Materiał bibliograficzny w poszczególnych zestawieniach uporządkowano alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą. Baza jest na bieżąco aktualizowana.
NOWOŚCI KSIĄŻKOWE
Miłość a pedagogika / red. nauk. Krzysztof Kamiński. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2020.
Autorzy książki ukazują niezwykłość fenomenu miłości w doświadczeniu pedagogicznym, podejmują temat miłości w odniesieniu do szeroko rozumianej pedagogiki w rozmaitych aspektach. Praca stanowi wielogłos pochodzący z wielu obszarów naukowych. Cechuje ich wielobarwność światopoglądowa i różny poziom wrażliwości, Zróżnicowanie ujęć tego zagadnienia oraz postaw i poglądów sprawia, że w prezentowanej monografii odbiorca znajdzie treści, które go zainteresują i zainspirują w odniesieniu zarówno do badań naukowych, jak i pedagogicznej – edukacyjnej i wychowawczej działalności praktycznej.
Ewaluacja w działaniach edukacyjnych /red. merytor. Beata Ciężka, Agnieszka Rybińska ; red. prowadząca Barbara Jędraszko. – Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020.
Niniejsza publikacja jest owocem współpracy Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego i Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, a dotyczy ewaluacji w zakresie szeroko rozumianej edukacji. W tomie znalazły się rozdziały dotyczące stanu ewaluacji w Polsce, a także teksty metodologiczne i metodyczne, które mogą wspomóc rozwój warsztatu pracy ewaluatora, poszerzyć spektrum możliwych do zastosowania metod badawczych w ewaluacji programów lub działań edukacyjnych. Książka daje możliwość przyjrzenia się praktykom ewaluacyjnym obecnie realizowanym w Polsce, a jej lektura może przyczynić się do dalszego rozwoju kultury ewaluacyjnej.