Szkoła uczenia się

Szkoła uczenia się /Jarosław Kordziński. Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. 

Szkoła stoi na progu istotnych zmian, których głównym powodem są m.in. nowe oczekiwania uczniów sygnalizujących potrzebę zrozumienia celowości podejmowanych działań, szacunku dla ich autonomii i traktowania  jak partnerów w pracy nad ich osobistym rozwojem. Uczniowie chcą i potrafią  brać odpowiedzialność za własny rozwój. Szkoła w związku z tym powinna powoli odchodzić od nauczania i zdecydowanie sprzyjać organizacji przestrzeni do uczenia się uczniów.

Książka stanowi próbę odpowiedzi na następujące pytania: Jaka jest różnica między nauczaniem a uczeniem się? Dlaczego uczniowie się (nie) uczą? Jakie metody aktywizujące i rozwijające można stosować w pracy wychowawczej oraz jak wpływają one na samodzielność i wzrost odpowiedzialności uczniów? Jaka jest rola dyrektora szkoły w rozwoju kompetencji kluczowych dla organizacji uczenia się uczniów?  Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkól oraz rodziców. Zainteresuje także z pewnością  studentów kierunków pedagogicznych.