Pedagogika dyskretna

Pedagogika dyskretna

Pedagogika dyskretna /Aleksander Nalaskowski. – Kraków :”Impuls”, 2016.

Niniejszy zbiór tekstów Aleksandra Nalaskowskiego zawiera publikowane wcześniej artykuły o charakterze pedagogicznego eseju.

Dlaczego „pedagogika dyskretna”? Bo oparta na wrażeniach, na skojarzeniach i wnioskach wynikających nie z dobrze zaplanowanych badań utrzymanych w reżimie metodologicznym, lecz z pewnej wrażliwości, podpatrywania rzeczywistości, oglądania spraw niekiedy zza węgła. To pedagogika, dla której materiału dostarczył mój prawie sześćdziesięcioletni spacer po świecie (Ze wstępu publikacji)

Autor pracy zajmujący się pedagogiką ogólną, teorią szkoły, koncepcją rozwoju człowieka, pedeutologią, z perspektywy pedagoga-teoretyka i pedagoga-praktyka dokonuje dyskretnej obserwacji rzeczywistości zarówno polskiej , jak i europejskiej.