Godzina wychowawcza

Zestawienie bibliograficzne „Scenariusze i konspekty lekcji wychowawczych” gromadzi wybór piśmiennictwa z lat 2000-2019 i składa się z 218 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz Biblioteki Narodowej.
Zestawienie składa się z trzech części: 1. Scenariusze lekcji wychowawczych; 2. Scenariusze lekcji wychowawczych w szkole podstawowej; 3. Scenariusze lekcji wychowawczych w szkole ponadpodstawowej. Materiał bibliograficzny uporządkowany został alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach.

I. SCENARIUSZE LEKCJI WYCHOWAWCZYCH

Książki:

1. Chcę być wartościowym człowiekiem / Ewa Kiezik-Kordzińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2009. – 45, [3] s. : rys. ; 21 cm. – (Scenariusze Godzin Wychowawczych)
M 209065 (Opole)

2. Dlaczego niektórzy nauczyciele zawsze odnoszą sukces? / Marzena Frąckowiak. – Poznań : “eMPi2”, 2010. – 256 s. : il., fot., rys. ; 24 cm.
M 203312 M 203313 (Opole)

3. Edukacja ekologiczna podczas lekcji wychowawczych : scenariusze nagrodzone w konkursie dla nauczycieli : dodatek dla szkół do “Aury” nr 9/2004 / Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, “Aura” ; aut. Alina Skowrońska. – Kraków : “Aura” ;Warszawa : SIGMA-NOT, 2004. – 92 s. ; 21 cm.
M 188053 (Opole)

4. Jak nauczyć rozwiązywania konfliktów : scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów / David Covan, Susanna Palomares, Dianne Schilling ; [il. Roger Johnson ; tł. Michał Masłowski [et al.]. – Warszawa : “Fraszka Edukacyjna”, 2007. – 186 s. : il., rys. ; 29 cm. – (Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
M 198960 M 198961 M 198962 M 209544 (Opole)

5. Komunikacja w szkole : scenariusze godzin wychowawczych / Ewa Grzesiak, Renata Janicka-Szyszko, Magdalena Steblecka. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. – 96 s. : rys., tab., wykr. ; 21 cm. – (Kompetentny Nauczyciel)
M 59870 (Kędzierzyn-Koźle)

6. Odwaga cywilna a przemoc w szkole : scenariusze godzin wychowawczych / Karl E. Dambach ; przekł. [z niem.] Olga i Wojciech Kubińscy. – Wyd. 1 w jęz. pol. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. – 103 s. : il. ; 21 cm. – (Biblioteka Wychowawcy)
M 61143 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 198903 M 207846 (Opole)

7. Scenariusze lekcji wychowawczych : scenariusze zajęć / Magdalena Goetz. – Poznań : Forum Media Polska, 2017. – 128 s. ; 30 cm.
M 217698 EP 217711 (Opole)

8. Szkoła wolna od dyskryminacji : materiały dla wychowawców i pedagogów szkolnych ze scenariuszami lekcji wychowawczych / [aut. Kamila Raczyńska, Alina Synakiewicz]. – Warszawa : Wiedza i Praktyka, 2013. – 160 s. ; 24 cm. – (Biblioteka Mentora)
M 63089 KK (Kędzierzyn-Koźle), C 211427 M 211489 (Opole)

9. Sztuka unikania konfliktów : jak rozmawiać z nauczycielami i kolegami? / Ewa Kiezik-Kordzińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008. – 63, [1] s. ; 21 cm. – (Scenariusze Godzin Wychowawczych)
M 209085 (Opole)

10. Teoretyczno-metodyczne aspekty wychowania : scenariusze zajęć wychowawczych / Grażyna Gajewska, Anna Szczęsna, Artur Doliński. – Wyd.2 zm., uzup. i popr. – Zielona Góra : “GAJA”, 2003. – 228 s. ; 21 cm. – (Warsztat Pracy Pedagoga ; 2)
C 063727 (Nysa), C 185416 M 217605 (Opole)

11. Trudne tematy : propozycje godzin wychowawczych / Ewa Grzesiak, Renata Janicka-Szyszko, Magdalena Steblecka. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. – 64 s. : rys. ; 21 cm. – (Kompetentny Nauczyciel / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
M 063047 (Nysa), M 191109 M 191456 (Opole)

12. Wychowywać, ale jak ? : przewodnik dla nauczyciela – wychowawcy / Iwona Kutrzyk-Jurków, Aleksandra Charążka. – Warszawa : “Difin”, 2005. – 127 s. : tab. ; 23 cm. – (Edukacja / “Difin”)
M 049283 (Brzeg)

Artykuły w czasopismach:

13. Asertywność / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 66, s. 12-15

14. Bezpieczne i udane wakacje / Magdalena Gotz // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 99, s. 22-30

15. Budujemy pewność siebie / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 64, s. 12-15
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczych: 1. Za co lubię siebie, za co lubię ciebie?; 2. Moje silne strony

16. Co z tą agresją / Marcin Jaroszewski // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 51, s. 19-21

17. Cyberbezpieczeństwo : jak bezpiecznie funkcjonować w cyfrowym środowisku? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 92, s. 17-21
* Zawiera scenariusze lekcji: 1. Internetowe zagrożenia; 2. Jak się chronić przed zagrożeniami w Internecie?

18. Czego potrzebuję do szczęścia? / Dorota Kujawa-Weinke // Sygnał. – 2018, nr 9, s. 24
* Scenariusz lekcji etyki lub godziny wychowawczej inspirowany filozofią Diogenesa

19. Godzina wychowawcza inaczej / Aleksandra Denst-Sadura // Głos Nauczycielski. – 2012, nr 48, s. 16

20. Higiena osobista a wiek dojrzewania / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 75, s. 14-18
* Zawiera scenariusze lekcji: 1. Higiena osobista a zdrowie ; 2. Jeszcze o higienie

21. HIV i AIDS – zagrożenia naszych czasów : lekcja wychowawcza z pomysłem / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2015, nr 70, s. 16-23

22. Jak dobrze znam siebie? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 61, s. 51-54
* Scenariusze lekcji wychowawczych: 1. Każdy człowiek jest unikatowy, 2. Twoje marzenia, upodobania, plany

23. Jak poskromić stres? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 98, s. 24-28
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczych: 1. Poznać i zrozumieć stres; 2. Poskromić stres

24. Jak sobie poradzić z przemocą? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 62, s. 49-52

25. Jak umiejętnie przyjmować krytykę / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 73, s. 20-24
* Zawiera propozycje lekcji wychowawczych: 1. Co to jest krytyka? ; 2. Właściwie reagujemy na krytykę

26. Jak wspierać swoją samoocenę? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 104, s. 32-36

27. Kariera a rodzina : trudne proporcje : jak je mądrze układać? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 87, s. 21-24
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczych : 1. Co się dla mnie liczy? ; 2. Moje plany na życie

28. Kilka słów o odpowiedzialności / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 63, s. 12-16
* Scenariusze lekcji wychowawczych: 1. Moje decyzje; 2. Czy warto być odpowiedzialnym?

29. Kolega gej, koleżanka lesbijka / Marzanna Pogorzelska // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 47, s. 48-51

30. Lekcja wychowawcza z pomysłem : jak umiejętnie przyjmować krytykę. – (Narzędziownia) // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 73, s. 26-29

31. Lekcja wychowawcza z pomysłem : po co nam ekologia? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 59, s. 21-24

32. Lekcje wychowawcze a zagadnienia współczesnych programów wychowawczo-profilaktycznych / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 104, s. 37-41

33. Materiały do przeprowadzenia lekcji wychowawczej na temat: cyberbezpieczeństwo : jak bezpiecznie funkcjonować w cyfrowym środowisku?. – (Narzędziownia) // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 92, s. 32-39

34. Materiały do przeprowadzenia lekcji wychowawczej na temat: wulgaryzmy i inne językowe “kwiatki”. – (Narzędziownia) // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 91, s. 28-30

35. Media i ich wpływ na nasze życie / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 88, s. 22-26
* Zawiera scenariusze lekcji wychowwczych : 1. Po co nam media? ; 2. Media : korzystaj z głową

36. Nasze emocje i uczucia / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 86, s. 21-24
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczych: 1. Co to są emocje? ; 2. Rozpoznajemy nasze emocje

37. Niewłaściwe zachowanie w grupie – jak się ich wystrzegać? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 72, s. 14-18

38. O poszukiwaniu pozytywnych myśli i rozwiązań : scenariusz lekcji wychowawczej / Małgorzata Nowak-Daniel // Modelowe Nauczanie. – 2007, nr 1, s. 53-55

39. Patriotyzm w czasach pokoju / Jacek Królikowski // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 11, s. 50-54

40. Pierwsze lekcje wychowawcze / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 101, s. 30-38

41. Po co się uczymy : o roli edukacji w dzisiejszym świecie / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 82, s. 16-20

42. Podsumowywanie i planowanie / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 95, s. 23-27
* Zawiera scenariusze: 1. Podsumowywanie i planowanie; 2. Skuteczne planowanie

43. Portale społecznościowe w naszym życiu / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 79, s. 16-19
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczych: 1. W świecie portali społecznościowych; 2. Uwaga na portale społecznościowe

44. Promuj zdrowie! : (scenariusz zajęć do wykorzystania na 2 godzinach wychowawczych) / Agnieszka Fijałkowska // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 6, s. 15

45. Przyjacielem być / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 65, s. 14-17
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczych: 1. Czym jest przyjaźń; 2. Scenki z życia przyjaciół

46. Przyjaźń i miłość – jak dbać o relacje z ważnymi osobami? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 102, s. 46-50

47. Przykłady ćwiczeń budujących pozytywną samoocenę uczniów i wznmacniających poczucie ich własnej wartości. – (Narzędziownia) // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 68, s. 36-38
* Do wykorzystania podczas lekcji wychowawczych lub innych zajęć o charakterze terapeutycznym, wychowawczym, integracyjnym

48. Rozmowa między pokoleniami / Hanna Hamer // Psychologia w Szkole. – 2015, nr 2, s. 102-105
* Jak rozmawiać ze starszymi ludźmi. Propozycja lekcji wychowawczej

49. Samoświadomość to podstawa : scenariusz lekcji wychowawczej / Janina Obuchowska // Sygnał. – 2018, nr 3, s. 31-32

50. Scenariusz lekcji wychowawczej “Papieros – mój nieprzyjaciel” / Bogna Stępień // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 48, s. 36-37

51. Scenariusz zajęć wychowawczych : kult pięknego ciała – nie dajmy się zwariować / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 38, s. 26-27

52. Skuteczne sposoby rozwiązywania konfliktów w grupie rówieśniczej : lekcja wychowawcza z pomysłem / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 69, s. 13-17
* Zawiera tematy: 1. W obliczu konfliktu; 2. Jak w praktyce rozwiązywać konflikty?

53. Smartfony, czaty, media społecznościowe – jak wpływają na nasze relacje z innymi? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 105, s. 29-32

54. Sukces : co znaczy dla różnych ludzi? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 85, s. 12-16
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczych : 1. Człowiek sukcesu – co to znaczy? ; 2. Mój osobisty sukces

55. Szacunek : scenariusz zajęć wychowawczych dla klas IV-VI / Anna Kucharska-Zygmunt // Wychowawca. – 2013, nr 1, s. 28-29

56. Temat : bezpieczni w sieci / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 53, s. 41-47

57. Temat : co nam daje Unia Europejska? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 60, s. 46-49

58. Temat : jak uchronić się przed sektą : lekcja wychowawcza z pomysłem / Marlena Woźniak // Głos Pedagogiczny. – 2011, nr 30, s. 28-31

59. Temat : każdy inny, wszyscy równi / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 54, s. 19-22
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczej dotyczące stereotypów, uprzedzeń, dyskryminacji

60. Temat : małe i wielkie problemy / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 57, s. 19-22

61. Temat : na dobry start / Agnieszka Makowska // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 41, s. 20-22
* Godzina wychowawcza na początek roku szkolnego, zajęcia integracyjne

62. Temat : nie romawiaj z nieznajomym! / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 55, s. 46-49

63. Temat : sposób na wagary / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 52, s. 44-47
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczych: 1. Wagary – fakty i mity; 2. Sposób na wagary

64. Temat : tolerancja – poszanowanie dla odmienności / Marlena Woźniak // Głos Pedagogiczny. – 2011, nr 33, s. 24-27

65. Temat : używkom mówimy nie! / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 58, s. 46-49

66. Temat : zamknięci w sieci / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 39, s. 46-49

67. Tradycja i nowoczesność / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 94, s. 22-26
* Zawiera scenariusze lekcji: 1. Znaczenie tradycji; 2. Nowoczesność w naszym życiu

68. Trudna sztuka skutecznej autoprezentacji / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 76, s. 15-18
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczych : 1. Autoprezentacja – co to takiego? ; 2. Autoprezentacja w praktyce

69. Używkom mówimy: NIE! : lekcja wychowawcza z pomysłem / Magdalena Goetz // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2014, nr 11, s. 38-40

70. W świecie różnorodnych rodzin / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 3, s. 12-16

71. Ważne jest to, co nas łączy : scenariusz lekcji integracyjnej. – (Teczka nauczyciela) // Sygnał. – 2018, nr 7, s. 29-30

72. Wojny, terroryzm, konflikty zbrojne / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 80, s. 18-21
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczych: 1. Wojna – rachunek zysków i strat ; 2. Rozwiązania pokojowe

73. Współczesny patriotyzm / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 93, s. 20-24
* Zawiera scenariusze lekcji: 1. Czym jest dla mnie patriotyzm?; 2. Patriotyzm wart naśladowania

74. Wulgaryzmy i inne językowe “kwiatki” / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 91, s. 17-21
* Zawiera scenariusze lekcji: 1. Porozmawiajmy o języku; 2. Nasz język jest naszą wizytówką

75. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w środowisku / Magdalena Ankiewicz-Kopicka, Monika Kulesza-Cisiak, Joanna Wieczorek // Aura. – 2012, nr 7, dod. “Dodatek ekologiczny dla szkół”, nr 213, s. 1-3
* Scenariusz lekcji do wykorzystania na godzinach wychowawczych lub lekcjach przedmiotów przyrodniczych

II. SCENARIUSZE LEKCJI WYCHOWAWCZYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ

Książki:

76. Bajkowe spotkania : program zajęć wychowawczo-profilaktycznych dla uczniów szkoły podstawowej / Joanna[!] Bąk, Elżbieta Wiewióra-Pyka. – [Wyd. 2]. – Kraków : “Rubikon”, 2009. – 106 s. ; 23 cm.
M 067449 (Nysa), C 212620 M 212626 (Opole)

77. Godziny wychowawcze IV-VI : poradnik dydaktyczny : materiały pomocnicze dla nauczycieli – wychowawców w szkole podstawowej w klasach IV-VI / Barbara Bleja, Jadwiga Oporska, Maria Składanowska. – Toruń : “Bea-Bleja”, [2005]. – 93 s. : rys. ; 21 cm.
M 191734 M 191735 M 192141 (Opole)

78. Porozmawiajmy o problemach… : scenariusze lekcji wychowawczych – szkoła podstawowa / Danuta Bula, Jadwiga Jawor-Baranowska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2011. – 168 s. : il. ; 24 cm.
C 211048 M 211140 M 211141 (Opole)

79. Scenariusze godzin wychowawczych dla szkoły podstawowej / Magdalena Gruszka, Iwona Janiak, Justyna Prarat. – Wyd.4. – Gdańsk : “Harmonia”, 2007. – 253 s. : ; il. ; 21 cm.
C 049849 (Brzeg), M 61123 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 208627 (Opole)

80. Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych / Maria Gudro-Homicka. – Warszawa : Difin, 2017. – 281 s. ; 23 cm. – (Engram)
M 054805 (Kluczbork), M 068530 (Nysa), M 216927 M 216928 M 216929 M 216930 (Opole)

81. Wychowanie w praktyce szkolnej : scenariusze godzin wychowawczych dla klas IV-VI szkoły podstawowej / redakcja naukowa Teresa Zubrzycka-Maciąg. – Warszawa : “Difin”, 2016. – 250 s. : il. ; 24 cm. – (Engram)
M 054687 (Brzeg), M 055728 (Kluczbork), M 215141 M 215142 (Opole)

 

Artykuły w czasopismach:

82. “A to Polska właśnie” / Jolanta Sasin // Wychowawca. – 2017, nr 4, s. 27-35
* Pierwsze miejsce w ogólnopolskim konkursie “Nie chciejcie ojczyzny, która was nic nie kosztuje” na programy lekcji wychowawczych ze scenariuszami o tematyce patriotycznej – dla szkoły podstawowej

83. A psik! : scenariusz. – (Teczka nauczyciela) // Sygnał. – 2015, nr 2, s. 37
* Scenariusz dla szkoły podstawowej mający na celu uwrażliwianie na potrzeby ludzi chorych

84. Być jak Weronika / Małgorzata Sasin // Wychowawca. – 2017, nr 3, s. 34
* Scenariusz zajęć wychowawczych dla klasy II i III szkoły podstawowej

85. Co dziś oznacza bycie patriotą? / Joanna Kostrzewa // Sygnał. – 2018, nr 9, s. 32-34
* Scenariusz lekcji wychowawczej poświęconej kształtowaniu postaw patriotycznych

86. Co podpowiada sumienie ? / Izabela Faleńczyk, Małgorzata Sasin // Wychowawca. – 2017, nr 5, s. 26-27
* Scenariusz zajęć wychowawczych dla klasy II i III SP

87. Czy potrafię przezwyciężyć stres? / Agnieszka Zajkowska // Wychowawca. – 2012, nr 10, s. 26
* Scenariusz lekcji wychowawczej w VI klasie szkoły podstawowej

88. Czy warto mieć hobby? : projekt lekcji wychowawczej w klasie VI szkoły podstawowej w klasie I gimnazjum / Lidia Leskowska, Iwona Supronowicz // Biblioteka w Szkole. – 2006, nr 1, s. 13-15

89. Ćwiczenia w wyrażaniu emocji – lekcja druga / Zuzanna Taraszkiewicz-Kępińska, Małgorzata Taraszkiewicz // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 145-147

90. Fragment programu edukacyjnego pt. “Czerpiąc ze źródła, posiadamy niezwykłą siłę działania” / Joanna Janosz // Wychowawca. – 2017, nr 12, s. 32-34
* Scenariusz zajęć dla klasy piątej. III miejsce w konkursie na program i scenariusze lekcji wychowawczych o tematyce patriotycznej

91. Jak blisko nie jest za blisko? : (scenariusz zajęć dla chłopców z klasy V) / Anna Matukin-Pakuszyńska // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 6, s. 5-6

92. Jak odważnie mówić prawdę : scenariusz. – (Teczka wychowawcy) // Sygnał. – 2014, nr 4, s. 28-29
* Scenariusz dla klas IV-VI szkoły podstawowej

93. Jak pokonać stres? : scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy II i III / Małgorzata Sasin, Izabela Faleńczyk // Wychowawca. – 2019, nr 2, s. 14

94. Jak poskromić stres? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 98, s. 24-28
* Zawiera scenariusze lekcji wychowawczych: 1. Poznać i zrozumieć stres; 2. Poskromić stres

95. Jak powstaje plotka? : scenariusz zajęć wychowawczych i świetlicowych dla uczniów klas I-IV / Iwona Kopystecka // Wychowawca. – 2012, nr 2, s. 29

96. Jak się ustrzec przed zagrożeniami we współczesnym świecie? / Anna Górecka // Wychowawca. – 2016, nr 2, s. 16-17
* Scenariusz lekcji wychowawczej dla klasy VI

97. Jaki jestem? : scenariusz zajęć godziny wychowawczej dla klasy IV / Beata Gmurzyńska // Wszystko dla Szkoły. – 2005, nr 5, s, 25

98. Koleżeństwo a przyjaźń : konspekt zajęć wychowawczych w klasie V szkoły podstawowej / Elżbieta Gut // Wychowawca. – 2015, nr 28-29

99. Koperty pełne głasków : scenariusz lekcji wychowawczych w klasach IV-VIII. – (Teczka nauczyciela) // Sygnał. – 2019, nr 4, s. 29-30

100. Kształcenie postawy empatycznej : scenariusz lekcji wychowawczej / Samanta Dryja-Zabielska // Sygnał. – 2018, nr 2, s. 32-35

101. Maszyna do tworzenia snów : scenariusz zajęć integracyjnych dla uczniów klas IV-VIII. – (Teczka nauczyciela) // Sygnał. – 2018, nr 7, s. 37-38

102. Mój dziadek, moja babcia / Anna Ganiek // Wychowawca. – 2008, nr 1, s. 26-27
* Lekcja wychowawcza dla IV-V klasy szkoły podstawowej

103. Nasze uczucia i emocje : konspekt lekcji wychowawczej w klasie VI szkoły podstawowej / Renata Kania // Wychowawca. – 2015, nr 6, s. 30-31

104. Nauczmy dzieci wartości. Cz. 6, Propozycja cyklu lekcji wychowawczych dla szkoły podstawowej / Małgorzata Firsiof // Między Nami Polonistami. – 2006, nr 5, s. 37
* Temat miesiąca – szacunek

105. Nieśmiałość : lekcja wychowawcza z pomysłem / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 97, s. 20-33

106. O agresji werbalnej : scenariusz lekcji wychowawczej dla klasy VI szkoły podstawowej / Anna Górecka // Wychowawca. – 2018, nr 5, s. 34-35

107. Pierwsze dni w klasie/ Aleksandra Denst-Sadura // Głos Nauczycielski. – 2009, nr 37, s. 12

108. Piękny, czyli jaki? : scenariusz zajęć dla uczniów klas IV-VII. – (Teczka nauczyciela) // Sygnał. – 2018, nr 6, s. 31-32

109. Plotka i jej skutki / Anna Kowal, Małgorzata Trajer // Wychowawca. – 2017, nr 2, s. 31
* Scenariusz godziny wychowawczej dla klas IV-VI szkoły podstawowej

110. Po co w szkole potrzebny jest pedagog? : (scenariusz godziny wychowawczej w klasie IV) / Joanna Pelikan // Wszystko dla Szkoły. – 2007, nr 4, s. 4

111. Podsumowywanie i planowanie / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 95, s. 23-27
* Zawiera scenariusze: 1. Podsumowywanie i planowanie; 2. Skuteczne planowanie

112. Pokój najwyższym dobrem ludzkości / Jolanta Bąk, Elżbieta Wiewióra // Wychowawca. – 2008, nr 1, s. 27
* Lekcja wychowawcza dla klas V-VI szkoły podstawowej

113. Poskromienie przemocy / Justyna Kozłowska // Sygnał. – 2018, nr 9, s. 28-29
* Scenariusz lekcji wychowawczej dla uczniów szkoły podstawowej

114. Poszerzanie słownika emocji – lekcja trzecia / Zuzanna Taraszkiewicz-Kępińska, Małgorzata Taraszkiewicz // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 1, s. 143-144

115. Poznajemy nasze zalety / Marzena Joanna Gębczyńska // Wychowawca. – 2007, nr 9, s. 29
* Lekcja wychowawcza w klasach IV-V szkoły podstawowej

116. Poznajemy zwyczaje świąteczne / Ewa Kowalska // Wychowawca. – 2016, nr 12, s. 27
* Scenariusz zajęć świetlicowych lub lekcji wychowawczej dla I etapu edukacyjnego

117. Prawa człowieka : scenariusze zajęć / Agnieszka Mróz // Biblioteka w Szkole. – 2010, nr 1, s. 18-19

118. Prawa człowieka w Polsce i na świecie / Genowefa Dąbrowska // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 1, s. 7-8

119. Problemy wychowawcze – jak im zapobiegać? / Anna Górecka // Wychowawca. – 2017, nr 9, s. 24-25
* Scenariusz lekcji wychowawczej w klasie szóstej

120. Przemoc niejedno ma imię : scenariusz. – (Teczka nauczyciela) // Sygnał. – 2015, nr 1, s. 31-32
* Scenariusz dla szkoły podstawowej

121. Przyjaciel – dobre lekarstwo na samotność : propozycja lekcji wychowawczej dla klasy IV / Beata Gola // Wszystko dla Szkoły. – 2006, nr 3, s. 4

122. Regulowanie emocji – lekcja piąta / Zuzanna Taraszkiewicz-Kępińska, Małgorzata Taraszkiewicz // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 147-149
* Scenariusz lekcji

123. Rozpoznawanie emocji – lekcja czwarta / Zuzanna Taraszkiewicz-Kępińska, Małgorzata Taraszkiewicz // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 149-150

124. Savoir-vivre czyli dobre maniery / Teresa Król // Wychowawca. – 2017, nr 2, s. 24-27
* Scenariusz lekcji wychowawczej dla uczniów klasy VI lub I-III gimnazjum

125. Savoir-vivre na randce i cybermiłość. – (Teczka nauczyciela) // Sygnał. – 2015, nr 2, s. 24-26
* Scenariusz dla klas IV-VI szkoły podstawowej i gimnazjum

126. Scenariusz lekcji wychowawczej “Jak efektywnie zarządzać czasem” / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 36, s. 38-39

127. Strach ma wielkie oczy, czyli czego się boimy ? / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 89, s. 26-30, 32-33

128. Szacunek dla siebie i innych : (propozycja lekcji wychowawczej dla uczniów szkoły podstawowej) / Barbara Charczuk // Wychowawca. – 2019, nr 3, s. 30-31

129. Wartość odwagi : scenariusz lekcji wychowawczej. – ( Teczka nauczyciela) / Marta Majorczyk // Sygnał. – 2018, nr 2, s. 35-37
* Scenariusze dla klas I-III szkoły podstawowej i szkoły ponadgimnazjalnej

130. Wartość patriotyzmu : scenariusz lekcji wychowawczej. – (Teczka nauczyciela) // Sygnał. – 2018, nr 6, s. 37-38
* Zawiera dwa warianty zajęć: dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym oraz dla starszych klas szkoły podstawowej i średniej

131. Wartość przyjaźni : scenariusz lekcji wychowawczej. – (Teczka nauczyciela) // Sygnał. – 2018, nr 6, s. 33-34
* Zawiera dwa warianty zajęć: dla uczniów klas 0-III i uczniów szkół ponadgimnazjalnych

132. Wartość tolerancji : scenariusz lekcji wychowawczej / Marta Majorczyk // Sygnał. – 2018, nr 3, s. 29-30
* Scenariusz dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej

133. Wiedz@ cię obroni – bezpieczny komputer / Jolanta Sasin // Wychowawca. – 2016, nr 11, s. 31
* Scenariusz lekcji wychowawczej dla klasy VI

134. Wolontariat na rzecz ludzi potrzebujących pomocy / Maria Pułczyńska // Wychowawca. – 2017, nr 1, s. 32-33
* Scenariusz lekcji wychowawczej dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej lub kl. I-III gimnazjum

135. Wspólne oglądanie rodzinnych fotografii : scenariusz zajęć wychowawczych / Danuta Bula // Wychowawca. – 2017, nr 12, s. 21

136. Zasady od początku / Magdalena Sofulak-Skibińska, Ina Pohorecka // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 143-144
* Scenariusz dwugodzinnych zajęć dla uczniów klas 3-5 szkoły podstawowej, których celem jest przypomnienie i utrwalenie zasad dobrego traktowania się i bezpiecznego zachowania

III. SCENARIUSZE LEKCJI WYCHOWAWCZYCH W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ

Książki:

137. Globalnie – odpowiedzialnie : materiały dla nauczycieli / [aut. Magdalena Noszczyk et al.]. – Kraków : Fundacja Kultury Chrześcijańskiej Znak, 2011. – 94, [1] s. : il., mapy, rys. : 30 cm.
M 62149 KK (Kędzierzyn-Koźle), C 207286 (Opole)

138. Ja i mój świat : scenariusze godzin wychowawczych / oprac. Maksymilian Cepiga i Ewa Miśkowiec. – Kraków : Akademia Ignatianum: Wydawnictwo WAM, 2011. – 121, [4] s. : il., rys. ; 21 cm.
C 206922 (Opole)

139. Jak radzić sobie ze złością : treningi dla nastolatków : scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów / Jan Stewart ; [tł. z ang. Adrian Gnatek et al.]. – Warszawa : “Fraszka Edukacyjna”, 2007. – 112 s. : il. ; 29 cm. – (Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
M 052133 (Kluczbork), M 198968 M 198969 M 198970 (Opole)

140. Kaktusy dojrzewania : scenariusze lekcji wychowawczych nie tylko dla gimnazjum / Ewa Molska. – Poznań : Wydawnictwo eMPi² Mariana Pietraszewskiego, 2011. – 163, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 217221 M 217222 EP 217301 (Opole)

141. Karta z rodzinnego albumu / Jolanta Wróblewska // W : Filmowe małe ojczyzny / red. Anna Kołodziejczak, Jadwiga Mostowska, Dorota Gołębiowska, Ewa Kanownik. – Łódź : Stowarzyszenie Edukacyjno-Kulturalne “Venae Artis”, 2017. – S. 161-170
* Scenariusz lekcji języka polskiego/godziny wychowawczej w szkole ponadgimnazjalnej na podstawie filmu “Cwał” Krzysztofa Zanussiego
M 054713 (Brzeg), M 054991 (Kluczbork), M 068907 (Nysa), M 217574 C 217565 (Opole)

142. Opolskie – tutaj zostaję (czyli jak wzmacniać więzi z regionem) : scenariusze lekcji wychowawczych i edukacji regionalnej w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej / Agnieszka Koliska, Urszula Latała ; Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Opolu. – Opole : Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, cop. 2007. – 55 s. : il. ; 25 cm.
M 064489 M 064490 M 064491 (Nysa), C 197784 M 197782 M 197783 (Opole)

143. Poznaję – wybieram : programy integracyjno – profilaktyczne dla uczniów gimnazjum i szkół ponadpodstawowych / Renata Knez, Wojciech Słonina. – Kraków : “Rubikon”, 2003. – 126,[3] s. : ; il. ; 23 cm.
C 048607 (Brzeg)

144. Scenariusze godzin wychowawczych dla gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych / Magdalena Gruszka, Iwona Janiak, Justyna Prarat. – Wyd. 6. – Gdańsk : “Harmonia”, 2007. – 154, [26] s. : il. ; 21 cm.
C 050300 (Brzeg)

 

Artykuły w czasopismach:

145. Alkohol w świecie reklamy : scenariusz lekcji wychowawczej dla klas gimnazjalnych / Joanna Wójtowicz // Zeszyty Szkolne. – 2006, nr 1, s. 142-148

146. Alkoholizm – choroba ciała i duszy / Halina Sutkowy // Wychowawca. – 2008, nr 7-8, s. 30-31
* Scenariusz lekcji wychowawczej dla klas I-III gimnazjum

147. Bądź bezpieczny / Aleksandra Denst-Sadura // Głos Nauczycielski. – 2009, nr 41, s. 12

148. Bezpieczne dorastanie – “Alkohol a zdrowie” : konspekt lekcji wychowawczej dla klas II-III gimnazjum / Hanna Jakubiak // Wychowawca. – 2018, nr 1, s. 23

149. Boże Narodzenie w centrum handlowym, czyli sąd nad współczesna tradycją / Anna Batorczak // Aura. – 2005, nr 4, dod. “Dodatek ekologiczny dla szkół” nr 127, s. 6-7
* Scenariusz dla szkół ponadgimnazjalnych

150. Budowanie wzajemnego zaufania / Anna Bokalska // Wychowawca. – 2007, nr 9, s. 26-27
* Zajęcia integracyjne dla pierwszych klas gimnazjum

151. Bycie uczniem zobowiązuje : konspekt lekcji wychowawczej w gimnazjum / Daniel Buchowiecki // Wychowawca. – 2010, nr 5, s. 22-23

152. Chciane czy niechciane? : ciąże nastolatek w literaturze dla młodzieży / Agnieszka Olszanowska // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 10, s. 28-29
* Scenariusz lekcji wychowawczej dla szkoły ponadpodstawowej

153. Co to znaczy być “obcym”? / Karol Bidziński // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 1, s. 107-110
* Scenariusz lekcji wychowawczej dla gimnazjum

154. Czy istnieją granice wolności słowa? : scenariusz lekcji etyki wiedzy o społeczeństwie lub godziny wychowawczej dla klas ponadgimnazjalnych / Tomasz Kwarciński // Zeszyty Szkolne. – 2006, nr 3, s. 104-110

155. Czy młodemu człowiekowi potrzebne są autorytety : scenariusz lekcji wychowawczej dla gimnazjalistów / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 4, s. 24

156. Czy można wyrwać się z zaklętego przemocy? : scenariusz lekcji wychowawczej dla klas ponadgimnazjalnych / Elżbieta Żurek // Zeszyty Szkolne. – 2006, nr 1, s. 137-141

157. Czy nauczyciel może być autorytetem? : scenariusz lekcji wychowawczej dla szkoły ponadgimnazjalnej / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 4, s. 23

158. Czy w bibliotekach są skarby? : propozycja lekcji wychowawczo-bibliotecznej / Joanna Prokop // Wychowanie na co Dzień. – 2015, nr 3, dod. “Wkładka Metodyczna”, s. I-IV
* Zawiera konspekt lekcji wychowawczej w bibliotece dla klas I-III gimnazjum: Kryminalna zagadka w bibliotece

159. Dlaczego zachowujemy się agresywnie / Jolanta Białek // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 1, s. 139-141
* Scenariusz lekcji wychowawczej dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej

160. Doradztwo zawodowe / Małgorzata Klimko-Kołysko // Sygnał. – 2017, nr 1, s. 34-40
* Propozycja scenariuszy lekcji wychowawczych z obszaru doradztwa edukacyjno-zawodowego o strukturze modułowej dla uczniów gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej: 1. Rakieta do przyszłości (dla klas I gimnazjum) ; ) 2. Pozytywni zawodowcy (dla klas II gimnazjum) ; 3. Moje mocne strony – moje zainteresowania (dla klas III gimnazjum) ; 4. Skrzynia skarbów (dla klas I szkoły ponadgimnazjalnej) ; 5. Kiedy będę mistrzem (dla klas II szkoły ponadgimnazjalnej) ; 6. Od zainteresowań do kariery (dla klas III szkoły ponadgimnazjalnej)

161. Doradztwo zawodowe : moduł II : świat zainteresowań, świat zawodów, świat pracy / Małgorzata Klimka-Kołysko // Sygnał. – 2017, nr 2, s. 30-37
* Zawiera propozycję scenariuszy lekcji wychowawczych z obszaru doradztwa edukacyjno-zawodowego o strukturze modułowej dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych : 1. Zawodowe kalambury (dla klas I gimnazjum) ; 2. Zawody przeszłości (dla klas II gimnazjum) ; 3. Zawody przyszłości (dla klas III gimnazjum) ; 4. Moje zainteresowania, mój zawód (dla klas I szkoły ponadgimnazjalnej) ; 5. Zawodowi detektywi (dla klas II szkoły ponadgimnazjalnej) ; 6. Co jest jeszcze ważne? (dla klas III szkoły ponadgimnazjalnej)

162. Doradztwo zawodowe : moduł III : całożyciowy rozwój kompetencji / Małgorzata Klimka-Kołysko // Sygnał. – 2017, nr 3, s. 27-33
* Zawiera propozycję scenariuszy lekcji wychowawczych z obszaru doradztwa edukacyjno-zawodowego o strukturze modułowej dla uczniów gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej : : 1. Po co ludziom kompetencje (dla klas I gimnazjum) ; 2. Kompetencje ważne w szkole, kompetencje ważne na rynku pracy (dla klas II gimnazjum) ; 3. Targowisko kompetencji (dla klas III gimnazjum) ; 4. Kompetencje a sukces edukacyjno-zawodowy (dla klas I szkoły ponadgimnazjalnej) ; 5. Moje kompetencje w szkole, moje kompetencje w pracy (dla klas II szkoły ponadgimnazjalnej) ; 6. Poszukiwacze kompetencji (dla klas III szkoły ponadgimnazjalnej)

163. Dylematy związane z wyborem wartości : lekcja wychowawcza dla uczniów III klasy gimnazjum / Czesława Baś // Wychowawca. – 2008, nr 7/8, s. 32-33

164. Ekologicznie zakręceni / Magdalena Retkowska // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 50, s. 21-24
* Lekcja wychowawcza promująca zdrowy styl życia

165. Ideał, wzory osobowe i autorytet : scenariusz lekcji wychowawczej. – (Teczka nauczyciela) // Sygnał. – 2018, nr 6, s. 35-37
* Dla szkół średnich i gimnazjum

166. Ile zła czyni alkohol? : konspekt zajęć profilaktycznych dla kl. III gimnazjum / Krystyna Pupek // Wychowawca. – 2018, nr 1, s. 24-25

167. Jak być dobrym człowiekiem? / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2011, nr 34, s. 25-27
* Konspekt lekcji wychowawczej

168. Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami? / Marlena Działabij-Drupka // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 36, s. 44-46

169. Jak zamienić ołów w złoto? / Marlena Działabij-Drupka // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 45, s. 44-47
* Warsztat dla uczniów szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej podejmujący temat sukcesu życiowego i porażki

170. Jakie powinny być relacje między uczniem a nauczycielem? / Daniel Buchowiecki // Wychowawca. – 2017, nr 2, s. 28-29

171. Kiedy nie chcę czegoś, mówię zdecydowanie “NIE”. – (Teczka wychowawcy) // Sygnał. – 2014, nr 1, s. 30-31
* Scenariusz dla uczniów gimnazjum dotyczący technik asertywnego zachowania oraz odmawiania w sytuacji nacisku społecznego

172. Kreatywność : scenariusz zajęć dla uczniów gimnazjum / Agata Sierota // Remedium. – 2017, nr 12, s. 26-28

173. Miłość i jej rodzaje : scenariusz lekcji wychowawczej dla szkół ponadgimnazjalnych / Agnieszka Surdacka // Wychowawca. – 2013, nr 2, s. 30

174. Moi przyjaciele : lekcja wychowawcza dla klas licealnych / Jolanta Makowska-Lech // Wychowawca. – 2008, nr 7/8, s. 39

175. Moje drogowskazy : scenariusz lekcji / Katarzyna Wituś // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 2, s. 16-18
* Scenariusz lekcji wychowawczej lub na zajęcia w bibliotece szkolnej w gimnazjum

176. Moje prawa i obowiązki / Mariola Gollis // Wychowawca. – 2007, nr 10, s. 25
* Scenariusz godziny wychowawczej dla klasy I gimnazjum

177. Narkotyki – konsekwencje posiadania, używania i rozprowadzania / Joanna Sordyl, Katarzyna Cedro, Aneta Grządziel // Wychowanie na co Dzień. – 2010, nr 10-11, dod. “Wkładka Metodyczna”, s. V-VII

178. Nastoletnie problemy i nie tylko… : scenariusz lekcji wychowawczej / Agnieszka Szychowska // Biblioteka w Szkole. – 2015, nr 4, s. 12-13
* Dla uczniów klas II- III gimnazjum, z wykorzystaniem opowiadań Anny Onichimowskiej “Dziesięć stron świata”

179. Nauka przez Snapchata / Przemysław Staroń // TIK w Edukacji. – 2016, nr 4, s. 30-32
* Scenariusz lekcji wychowawczej dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej z wykorzystaniem aplikacji mobilnej Snapchat. Temat: Osoby z niepełnosprawnością w realiach życia codziennego

180. Nie biję, nie krzywdzę, przewiduję konsekwencje : scenariusz. – (Teczka nauczyciela) // Sygnał. – 2015, nr 1, s. 28-30
* Scenariusz dla uczniów gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej

181. Niepełnosprawni? To normalna sprawa : scenariusz zajęć edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych / Iwona Porzycka, Magdalena Ogiegło // Wychowawca. – 2015, nr 3, s. 32-33

182. O grzeczności, dobrych manierach, czyli zasady i style zachowań młodzieży / Romana Bulenda-Frąckiewicz // Poradnik Bibliotekarza. – 2012, nr 3, s. 34-37

183. O tym już wiem, że alkohol to mój wróg : scenariusz lekcji wychowawczej dla klas gimnazjalnych / Grażyna Modrzewska // Zeszyty Szkolne. – 2006, nr 1, s. 149-154

184. Odpowiedzialność za własne wybory : scenariusz lekcji wychowawczej dla uczniów gimnazjum / Aldona Rumińska // Wychowawca

185. Orły czy papugi? : propozycja lekcji wychowawczej na temat zwyczaju lub obowiązku noszenia szkolnego (mundurka) / Zbigniew Kruszewski // Katecheta. – 2010, nr 4, s. 10-11

186. Piórem, dłutem i batutą służyć ojczyźnie: scenariusz godziny wychowawczej dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej / Ewa Grzesiak // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 3, s. 13-15

187. Podróż do krainy miłości / Marlena Działabij-Drupka // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 46, s. 42-46
* Warsztat dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych na temat miłości i seksualności

188. Pomysł na siebie i swoje życie / Hanna Liberska // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 2, s. 143-145
* Scenariusz zajęć dla szkoły ponadgimnazjalnej

189. Poznajmy się! / Aleksandra Denst-Sadura // Głos Nauczycielski. – 2009, nr 35, s. 12

190. Prawda czy kłamstwo? : scenariusz. – (Teczka wychowawcy) // Sygnał. – 2014, nr 4, s. 30
* Scenariusz przeznaczony dla uczniów gimnazjum

191. Promuj zdrowie! : (scenariusz zajęć do wykorzystania na 2 godzinach wychowawczych) / Agnieszka Fijałkowska // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 6, s. 15

192. Przyjaźń to… : scenariusz lekcji wychowawczej dla 3 klasy gimnazjum lub 1 klasy szkół ponadgimnazjalnych / Beata Szczelina // Wychowawca. – 2011, nr 1, s. 22-23

193. Savoir-vivre na co dzień i od święta / Anna Biernacka // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 49, s. 19-22
* Lekcja wychowawcza w gimnazjum

194. Scenariusz lekcji wychowawczej dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej “Zarządzanie czasem” / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 36, s. 39-40

195. Scenariusz lekcji wychowawczej “Nie daj się nabić w butelkę” : (gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna) // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 45, s. 37-39
* Dotyczy asertywnego odmawiania

196. Scenariusz lekcji wychowawczej: “Sami wybieramy – lepiej mieć czy być” // Głos Pedagogiczny. – 2008, nr 2, s. 23-24

197. Scenariusz lekcji wychowawczej “Sąd nad wagarami” // Głos Pedagogiczny. – 2008, nr 2, s. 22

198. Scenariusz lekcji wychowawczej “Uczymy się rozpoznawać uczucia swoje i innych” / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2008, nr 3, s. 27-28

199. Scenariusz zajęć wychowawczych / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2010, nr 24 [12], s. 45-46
* Temat: Dopalaczom powiedz stanowczo – nie!

200. Scenariusze zajęć psychoedukacyjnych – dla klas I-III gimnazjum / Kinga Kaczmarek, Karoliona Van Laere // Remedium. – 2013, nr 6, wkł. ” W kręgu uzależnień behawioralnych”, s. 4-7
* Temat: Emocje na językach! ; Język szakala a język żyrafy! ; Zrozumieć siebie i innych – o sztuce aktywnego słuchania!

201. Sterydy – niedozwolony doping : lekcja wychowawcza z pomysłem / Marlena Woźniak // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 38, s. 18-21

202. Świat emocji : zajęcia wychowawcze dla starszych klas gimnazjalnych / Anna Mizgier // Wszystko dla Szkoły. – 2005, nr 10, s. 6-7

203. Święto Niepodległości Polski : konspekt lekcji wychowawczej dla klasy I gimnazjum / Elżbieta Utig // Wychowawca. – 2012, nr 10, s. 27

204. Telefon komórkowy – przyjaciel czy wróg ucznia? : scenariusz lekcji wychowawczej w gimnazjum / Wioletta Rafałowicz // Wychowawca. – 2013, nr 7/8, s. 44-46

205. Temat : cnota patriotyzmu : scenariusz lekcji wychowawczej w III klasie gimnazjum / Piotr Gostkiewicz // Wychowawca. – 2004, nr 11, s. 23

206. Temat: “NIE” dla pornografii : konspekt lekcji dla uczniów III klasy gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych / Teresa Król // Wychowawca. – 2006, nr 5, s. 27-29

207. Temat : zawody z przyszłością / Marlena Działabij-Drupka // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 40, s. 20-23

208. To trudne… : cykl zajęć wychowawczych związanych z agresją (dla gimnazjum) / Teresa Słowikowska // Nowa Szkoła. – 2005, nr 8, s. 14-16

209. Trzy lekcje nt. przemocy w gimnazjum / Krystyna Lewkowicz // Wychowawca. – 2014, nr 3, s. 29-31
* Zawiera scenariusze zajęć: 1. Nie czyń drugiemu, co Tobie niemiłe; 2. Lekcja przestrogi; 3. Co powinniśmy wiedzieć o przemocy?

210. Wartość odpowiedzialności : scenariusz lekcji wychowawczej. – (Teczka nauczyciela) / Marta Majorczyk // Sygnał. – 2017, nr 11, s. 32-34
* Także dla szkoły ponadpodstawowej

211. Wartość tolerancji : scenariusz lekcji wychowawczej / Marta Majorczyk // Sygnał. – 2018, nr 3, s. 29-30

212. Ważne słowo : tolerancja : (scenariusz zajęć wychowawczych dla gimnazjum) / Teresa Słowikowska // Nowa Szkoła. – 2005, nr 10, s. 37-40

213. Wybieram prawdę : scenariusz. – (Teczka wychowawcy) // Sygnał. – 2014, nr 4, s. 31
* Scenariusz dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej

214. Wzrastanie w wartościach narodowych i chrześcijańskich : program lekcji wychowawczych dla szkoły ponadgimnazjalnej lub III klas gimnazjum / Elżbieta Ciemięga // Wychowawca. – 2017, nr 6, s. 30-35

215. Zagrożenia i korzyści w pracy z komputerem i internetem / Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. – 2013, nr 5, dod. “Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 2, s. 17-18

216. Zagrożenia związane z sektami / Anna Koster // Wychowawca. – 2008, nr 7-8, s. 36-37
* Scenariusz lekcji wychowawczej dla uczniów gimnazjum lub szkół ponadgimnazjalnych

217. Zburzyć mur samotności : scenariusz zajęć / Anna Dobraczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 1, s. 14-16
* Scenariusz zajęć dla uczniów klas I szkoły ponadgimnazjalnej na podstawie książki “Samotni.pl” Barbary Kosmowskiej

218. Zrozumieć niepełnosprawność / Anna Biernacka // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 43, s. 19-22
* Warsztaty dla uczniów w wieku 15-19 lat, które pozwolą lepiej zrozumieć osoby niepełnosprawne (3 godziny dydaktyczne)

Zob. też poz. 80, 88, 124-125, 129-134

 

Oprac. Anna Zacłona
Wydział Informacji, Bibliografii i Udostępniania Zbiorów
PBW w Opolu