Edukacja matematyczna w kształceniu ogólnym

Zestawienie bibliograficzne “Edukacja matematyczna w kształceniu ogólnym” gromadzi piśmiennictwo z lat 2000-2015 i zawiera 288 opisów bibliograficznych książek oraz artykułów z czasopism. Materiał bibliograficzny sporządzony został na podstawie zawartości zasobów Biblioteki Narodowej oraz baz elektronicznych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej wraz z jej filiami. Uporządkowany alfabetycznie materiał zawiera podział na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Opolu i filiach zostały oznaczone sygnaturami.

Książki:

1. 160 pomysłów na zajęcia zintegrowane z matematyki w klasach I-III / Jadwiga Stasica. – Kraków : “Impuls”, 2001. – 187 s. : il. ; 21 cm.

2. Aktywizowanie gimnazjalistów na lekcjach matematyki / Grażyna Pieniak, Andrzej Pieniak. – Biała Podlaska : Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2002. –  56 s. : rys.,wykr. ; 30 cm.
M 186719 (Opole)

3. Aktywizujące metody w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej : prace kursowe / wstęp, Małgorzata Paszyńska. – Łódź : WODN, 2000. –  111 s. : rys. ; 30 cm.
M 183797 (Opole)

4. Aktywne metody w kształceniu matematycznym / Zdzisław Kierstein. – Opole : “Nowik”, 2004. – 64 s. : wykr. ; 21 cm.
M 189065 (Opole) M 61803 (Kędzierzyn-Koźle), C 051899 (Kluczbork)  

5. Analiza dydaktyczna lekcji matematyki w oparciu o wybrane teorie ze szczególnym uwzględnieniem aktywności (meta)kognitywnych i dyskursywnych / Christa Kaune, Edyta Nowińska. – Pyzdry : Stowarzyszenie Badań i Rozwoju Procesu Uczenia się i Nauczania Matematyki Mathesis, 2012. – 143 s. : il. (w tym kolor.) ; 30 cm.

6. Baw się, myśl, wygrywaj : matematyka w kształceniu zintegrowanym : praca zbiorowa / pod red. Urszuli Strzelczyk ; Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli “WOM” w Katowicach. – Katowice : Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli “WOM”, 2009. – 33 s. : il. ; 21 cm.

7. Dokąd zmierzasz edukacjo? : o tendencjach w nauczaniu matematyki (i nie tylko w niej) / Ryszard Nowakowski. –  Wrocław : “Alef”, 2005. –  92,[1] s. ; 21 cm.
M 192992, M 192993 (Opole)

8. Dydaktyka Matematyki. [T.] 22 / red. nacz. Stefan Turnau. –  Kraków : PTM, 2000. –  223, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
M 126848/XXII (Opole)

9. Dydaktyka matematyki : teoria i zastosowania w matematyce szkolnej / Helena Siwek. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005. – 335 s. : il. ; 24 cm.
C 189906 (Opole)

10. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki : przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno-wyrównawcze / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. – Wyd. 9. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2013. – 312 s. : il. ;   24 cm.
M 211441, M 211442, M 211443 (Opole)  

11. Dziecięca matematyka- dwadzieścia lat później : książka dla rodziców i nauczycieli starszych przedszkolaków / Ewa Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska – Kraków : CEBP, 2015. – 254 s. : il. kolor. ; 25 cm.

12. Dziecięca matematyka : książka dla rodziców i nauczycieli / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Wyd. 4 zm. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2007. – 207 s. : il. ; 24 cm.

13. Dziecko i matematyka / red. nauk. Ewa Swoboda, Ján Gunčaga ; [aut. Anne D. Cockburn et al.]. – [Rzeszów] : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2009. – 246 s. : il. (w tym kolor.) ; 23 cm.

14. Dziecko w świecie matematyki / Jan Filip, Tadeusz Rams. – Kraków : “Impuls”, 2000. – 197, [1] s. : il. ; 24 cm.
C 059559 (Nysa)

15. Edukacja geometryczna dzieci / Barbara Bilewicz-Kuźnia. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2014. – 260 s. : il. kolor. ; 24 cm.
M 212589, M 212587, M 212588  (Opole)

16. Edukacja i reforma : mój uczeń przekracza próg szkolny : profilaktyka niepowodzeń szkolnych sześcio-siedmio- i dziewięcio- -dziesięciolatków [: praca zbiorowa] / red. Jadwiga Kędzierska ; aut. Jadwiga Kędzierska, Bożena Czerska. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2005. – 179, [3] s. ; 24 cm.
C 192303, M 192435 (Opole)

17. Edukacja matematyczna w klasie I : książka dla nauczycieli i rodziców : cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz opisy zajęć z dziećmi : praca zbiorowa / pod red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; [aut.: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska et al.]. – Edukacja matematyczna w klasie pierwszej. – Kraków : CEBP 24.12, 2014. – 238, [1] s. : il. kolor. ; 25 cm.
M 213269 , M 213270, M 213268 (Opole), M 63522, M 63628, M 63682 (Kędzierzyn-Koźle)   


18. Edukacja matematyczna w kształceniu zintegrowanym : skrypt dla studentów kierunku Kształcenie wczesnoszkolne i wychowanie przedszkolne / Jerzy Nowik ; [Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu]. – Racibórz : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2008. – 210 s. : il. ; 24 cm.

19. Edukacja matematyczna w przedszkolu / Leonarda Rożek. – Szczecin : Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum, 2011. – 59 s. ; 21 cm.

20. Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie : matematyka / [red. Marta Dobrzyńska, Ewelina Kieller, Ewa Sokołowska-Fabisiewicz, Katarzyna Wąsowska-Garcia] ; Centrum Edukacji Obywatelskiej. – Warszawa : Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2014. – 248 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.

21. GeoGebra: innowacja edukacyjna – kontynuacja / red. nauk. Katarzyna Winkowska-Nowak, Edyta Pobiega, Robert Skiba. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Sedno ; Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, cop. 2013. – 266 s. : il. ; 24 cm.
M 212500 (Opole)

22. Interaktywne metody nauczania matematyki : przewodnik metodyczny : ćwiczenia, zadania, testy, gry i zabawy matematyczne do wykorzystania na lekcjach, zajęciach pozalekcyjnych, zajęciach świetlicowych oraz indywidualnych zajęciach ucznia / Janusz Mulawa ; Instytut Badań Kompetencji. – Wałbrzych : Instytut Badań Kompetencji, 2011. – 160 s. : il. kolor. ; 24 cm.

23. Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik nauczyciela matematyki : praca zbiorowa / pod red. Małgorzaty Mikołajczyk ; [aut. Jacek Dymel et al. ; Ośrodek Rozwoju Edukacji]. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. – 213 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
M 210100, M 210101,M 210102, M 210103, M 210104, C 210091 (Opole), M 62590, M 62591, M 62592, M 62593 (Kędzierzyn-Koźle), M 053175, M 053176, M 053177, M 053178 (Kluczbork), M 066758, M 066759, M 066760, M 067184, C 066761 (Nysa)               

24. Jak tłumaczyć dzieciom matematykę : poradnik nie tylko dla rodziców / Danuta Zaremba. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2014. – 198 s. : il. ; 24 cm.
M 211678, M 211679 (Opole), M 63030 (Kedzierzyn-Koźle)

25. Jak uczyć statystyki w zreformowanej szkole / Ewa Łakoma. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop.2001. – 159,[1] s. : rys.,wykr. ; 24 cm.
M 182435, M 182653 (Opole)

26. Klubik Małego Matematyka : rozwijanie aktywności matematycznych uczniów I etapu edukacyjnego / Bożena Rożek, Elżbieta Urbańska ; [ORE Ośrodek Rozwoju Edukacji]. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. – 64 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
M 207795, M 210115, C 210093, M 207796, M 207797 (Opole), M 62549, M 62548, M 62547 (Kędzierzyn-Koźle), M 053236, M 053237, M 053238 (Kluczbork), C 066738, M 066739, M 066740 (Nysa)            

27. Komputer na lekcjach matematyki w szkole średniej / Anna Rybak. – Gdańsk : “Podkowa Bis”, 2001. – 160 s. : il. kolor. ; 24 cm.

28. Komputer na zajęciach korekcyjno-wyrównawczych / Żanetta Kaczmarek. – Wałbrzych : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2003. – 109, [1] s. : il. kolor., err. ; 24 cm.

29. Komputerowe wspomaganie procesu zintegrowanej edukacji matematycznej uczniów klas pierwszych w zakresie arytmetyki / Renata Raszka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2008. – 211 s. : il. (w tym kolor.) ; 23 cm.
M 050611 (Brzeg)

30. Konkursy matematyczne dla uczniów szkół podstawowych / Tomasz Elsner. – Wyd. 2. popr. i uzup. – Oborniki Śląskie : Łowcy Talentów – Jersz, 2010. – 271 s. : il. ; 21 cm.

31. Konkursy matematyczne w szkole podstawowej / Jerzy Janowicz. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2010. – 102, [2] s. : il. ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).

32. Korelacja fizyki i matematyki w nauczaniu fizyki / Czesław Kizowski, Ewa Kozak. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006. – 85 s. : il. ; 21 cm.

33. Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik dla nauczyciela / Jerzy Nowik. – [Wyd. 2 rozszerz.]. – Opole : “Nowik”, 2013. – 304 s. : il., fot., rys. ; 24 cm.
M 213638 (Opole)

34. Kształcenie matematyczne w systemie zintegrowanym w klasach I-III / Gustaw Treliński. – Kielce : “Wszechnica Świętokrzyska”, 2004. – 108 s. : il., rys., tab. ; 21 cm.
C 188890 (Opole)

35. Kształcenie zintegrowane na etapie wczesnoszkolnym : rola edukacji matematycznej / Helena Siwek. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2004. – 293, [1] s. : rys., wykr. ; 21 cm.
C 192305, M 194845 (Opole)

36. Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych / Joanna Kandzia. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2011. – 174 s. : il. ; 24 cm.
M 212206, M 212205 (Opole)

37. Matematyczna edukacja wczesnoszkolna : teoria i praktyka / Zbigniew Semadeni, Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Gustaw Treliński, Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2015. – 286 s. : il. ; 24 cm.
M 214062, M 214061, M 214060 (Opole)   

38. Matematyczne myślenie / John Mason [oraz] Leone Burton, Kaye Stacey ; przeł. Piotr Amsterdamski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005. – 196 s. : rys. ; 24 cm.

39. Matematyczne uogólnianie : możliwości uczniów i praktyka nauczania / Lidia Zaręba. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. – 195 s. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm.

40. Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych : między wiedzą osobistą a jej formalizacją / Alina Kalinowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2010. – 366 s. : il. ; 24 cm.

41. Matematyka a język : wybrane problemy językowe na lekcjach matematyki : praca zbiorowa / pod red. Juliana Kuklewskiego. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2005. – 144 s. : il. ; 21 cm.

42. Matematyka. Z. 1 / pod red. Lucyny Kusiak. – Zielona Góra : Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2002. – S. 3-67, [2] : il. ; 25 cm.

43. Matematyka dla gimnazjum : praca zbiorowa / pod red. Anety Stanisz ; [aut. Marta Janas et al.]. – Kraków : Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera, 2013. – 120 s. : il. ; 30 cm + 1 dysk optyczny (DVD).

44. Matematyka dla naszych dzieci: nietypowe gry i zabawy matematyczne / Marek Pisarski ; il. Joanna Berka. Opole : Wydawnictwo Nowik, 2011.- 152 s., [12] k. tabl. il. ; 24 cm.
M 211010 (Opole), M 051155, M 051230 (Brzeg), M 62126 (Kędzierzyn-Koźle)

45. Matematyka : materiały metodyczne / red. Ryszard J. Pawlak, Zofia Walczak. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014. – 322, [1] s. : il. ; 24 cm.

46. Matematyka : poznać, zrozumieć : liceum i technikum : poradnik nauczyciela : zakres podstawowy i rozszerzony, zakres podstawowy / Alina Przychoda, Zygmunt Łaszczyk. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2012. – 111 s. : il. kolor. ; 29 cm.

47. Matematyka dla naszych dzieci : nietypowe gry i zabawy matematyczne / Marek Pisarski ; il. Joanna Berka. – Wyd. 2. zm. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2011. – 152 s., [12] k. tabl. : il. ; 24 cm.

48. Matematyka od przedszkola : metody i zasady wprowadzania pojęć matematycznych : przygotowanie do rozumienia liczb i posługiwania się nimi / Małgorzata Skura & Michał Lisicki. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015. – 136 s. : il. ;   24 cm.
M 213746 (Opole), M 63802 (Kędzierzyn-Koźle), M 053755 (Kluczbork), M 067792 (Nysa)

49. Matematyka w edukacji szkolnej : teoria a praktyka / pod red. Beaty Bugajskiej-Jaszczołt, Moniki Czajkowskiej ; Instytut Matematyki Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach. – Kielce : Instytut Matematyki Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego, 2008. – 98 s. : il. ; 24 cm.

50. Matematyka w obiektywie : kultura matematyczna dla nauczycieli / Małgorzata Makiewicz ; Uniwersytet Szczeciński. – Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2010. – 112 s. : il. (gł. kolor.) ; 25 cm.

51. Matematyka w przyrodzie i sztuce : matematyka, przyroda i sztuka w kształceniu powszechnym / pod red. Adama Płockiego, Ireneusza Krecha ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu. – Nowy Sącz : Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2012. – 219 s. : il. (gł. kolor.) ; 25 cm.

52. Matematyka w szkołach waldorfskich : nauczanie wczesnoszkolne / Ernst Schuberth ; z jęz. niem. przeł. Barbara Kowalewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2013. – 146, [2] s. : il. ; err. ; 24 cm.
M 211468, M 211467, M 211295 (Opole), M 62781 (Kędzierzyn-Koźle)  

53. Matematyka z sensem : poradnik metodyczny / [aut. Ryszard Kalina, Maria Woźniak, Tadeusz Szymański, Feliks Linke]. – Wyd. 2. popr. i uzup. – Poznań : Wydawnictwo Sens, 2004. – 162, [1] s. : il. ; 24 cm.

54. Metoda biograficzna w nauczaniu matematyki : prace projektowe i inscenizacje / Teresa Czerklańska. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2005. – 64 s. ; 21 cm.

55. Metoda zautomatyzowanego rachowania oparta na układzie liczb na palcach : praktyczny poradnik do uczenia matematyki młodszych dzieci, dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki oraz dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną – do wykorzystania w przedszkolach, szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych / Janina Sapeta. – Kraków : “Impuls”, 2003. – 89, [3] s. : il. ; 24 cm.
M 186422 (Opole)

56. Metody aktywizujące na lekcjach matematyki i przedmiotów przyrodniczych : oswajanie nauk ścisłych / red. Jolanta Golanko ; red., Zbigniew Maziejuk ; red., Ryszard Machnio ; Publiczne Gimnazjum w Platerowie ; Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży. – Biała Podlaska : Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2002. – 76 s. : rys.,wykr. ; 30 cm.
C 186717 (Opole)

57. Metodyka i scenariusze zajęć z sześciolatkami w przedszkolu, w szkole i w placówkach integracyjnych / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Wyd. 6. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008. – 268, [1] s. : il. ; 24 cm.

58. Metodyka nauczania matematyki / Robert Hajłasz. – Warszawa : Polskie Centrum Edukacji, 2004. – 143 s. : rys., wykr. ; 24 cm.

59. Między przekazem a odkryciem : twórcze sposoby na rozwiązywanie zadań matematycznych przez dzieci / Monika Wojnowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2007. – 83 s. : il. ; 24 cm.

60. Nauczycielska diagnoza edukacji matematycznej dzieci : metody, interpretacje i wnioski / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Warszawa : Nowa Era, cop. 2013. – 195 s. : il. ; 24 cm.

61. Nic dodać, nic ująć : matematyka : poradnik dla nauczyciela : szkoła podstawowa, klasa 6 / Jolanta Piekarska, Anna Widur. – Kielce : MAC Edukacja, cop. 2010. – 164 s. : il. ; 24 cm.

62. Niektóre metody rozwijania matematycznej aktywności uczniów / Kazimierz Skurzyński ; Uniwersytet Szczeciński. – Wyd. 2 uzup. – Szczecin : Wydaw. Naukowe US, 2001. – 214 s., [1] k. tabl. złoż. : il. ; 24 cm.
M 183974 (Opole)

63. Nowe technologie w nauczaniu matematyki : materiały seminarium. Z. 4 / red. Krystyna Dałek, Leszek Rudak ; Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki. Uniwersytet Warszawski. – Warszawa : T3 Polska Grupa Robocza Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, 2001. – 75 s. : il. ; 30 cm.

64. O dzieciach matematycznie uzdolnionych : książka dla rodziców i nauczycieli / pod red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; [aut. E. Gruszczyk-Kolczyńska et al.]. – Warszawa : Nowa Era, 2012. – 323 s. : il. ; 24 cm.

65. O liczbie niewymiernej w gimnazjum / Danuta Nowak, Mariola Sulkowska, Adela Świątek. – Toruń : “Aksjomat”, 2003. – 34 s. : il. ; 21 cm.

66. O matematyce nie tylko poważnie : materiały pomocnicze do nauczania matematyki / zebr. Kazimierz Skurzyński. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2010. – 143 s. : il. ; 21 cm.
M 050851 (Brzeg), M 61733 (Kędzierzyn-Koźle)

67. O nauczaniu matematyki : wykłady dla nauczycieli i studentów. T. 1 / Michał Szurek. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2006. – 118, [2] s. : il. ; 24 cm.
M 200894 (Opole)

68. O nauczaniu matematyki : wykłady dla nauczycieli i studentów. T. 2 / Michał Szurek. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2006. – 94, [2] s. : il. ; 24 cm.

69. O nauczaniu matematyki : wykłady dla nauczycieli i studentów. T. 3 / Michał Szurek. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2006. – 94, [2] s. : il. ; 24 cm.
M 065579/III (Nysa)

70. O nauczaniu matematyki : wykłady dla nauczycieli i studentów. T. 4 / Michał Szurek. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2006. – 126, [2] s. : il. ; 24 cm.
M 065579/IV (Nysa)

71. O nauczaniu matematyki : wykłady dla nauczycieli i studentów. T. 5 / Michał Szurek. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2006. – 94, [2] s. : il. ; 24 cm.
M 065579/V (Nysa)

72. O nauczaniu matematyki : wykłady dla nauczycieli i studentów. T. 6 / Michał Szurek. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2006. – 112 s. : il. ; 24 cm.
M 065579/VI (Nysa)

73. O nauczaniu matematyki : wykłady dla nauczycieli i studentów. T. 7 / Michał Szurek. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2006. – 118, [2] s. : il. ; 24 cm.
M 065579/VII (Nysa)

74. O nauczaniu matematyki : wykłady dla nauczycieli i studentów. T. 8 / Michał Szurek. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2006. – 191, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 065579/VIII (Nysa)

75. O twórcze nauczanie-uczenie się matematyki / Anna Malenda. – Gdańsk : “Podkowa Bis”, 2001. – 184 s. : il. ; 24 cm.

76. O związkach nauczania matematyki z nauczaniem języka w wychowaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Bronisław Rocławski. – Gdańsk : Glottispol, 2010. – 65 s. ; 21 cm.

77. Oswoić matmę : jak pokonać trudności z matematyką w szkole podstawowej ? : książka pomocnicza dla nauczycieli szkoły podstawowej do pracy z dziećmi mającymi trudności z nauką matematyki / Barbara Stryczniewicz . – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2005. – 108 s. : rys. ;   21 x 2.
M 189217 (Opole)

78. Podstawy nauczania matematyki czyli Jak przybliżyć matematykę uczniom / Danuta Zaremba. – Warszawa : Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2006. – 331, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 195445, M 195444, M 195446, C 192910 (Opole), M 063833 (Nysa)   

79. Pomóż mi policzyć to samemu : matematyka w ujęciu Marii Montessori od lat trzech do klasy trzeciej / Gabriela Badura-Strzelczyk. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2008. – 96 s. : il. kolor. ; 24 cm.
C 207568, M 207589 (Opole)

80. Pomyśleć szkołę inaczej… : edukacja matematyczno-przyrodnicza w toku debat publicznych / Piotr Zamojski. – [Gdańsk] : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, [2011]. – 133, [1] s. ; 21 cm.

81. Poradnik dla nauczyciela matematyki w gimnazjum : klasa 1 / Jacek Jędrzejewski, Agnieszka Vizváry, Marcin Ziółkowski. – Łódź : Res Polona Wydawnictwo Edukacyjne, 2012. – 133, [3] s. : il. ; 24 cm.

82. Pozwólmy dzieciom grać : o wykorzystaniu gier planszowych w edukacji matematycznej / Renata Korolczuk, Małgorzata Zambrowska. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, cop. 2014. – 64 s. : il. kolor. ; 24 cm.
M 213386 (Opole)

83. Pozwólmy dzieciom myśleć! : o umiejętnościach matematycznych polskich trzecioklasistów / Mirosław Dąbrowski. – Warszawa : Centralna Komisja Egzaminacyjna, 2007. – 133 s. : il. ; 24 cm.
M 199889, M 200703, M 200785, M 200786, C 200777, M 199888, M 199887 (Opole), M 61878, M 61879, C 61877 (Kędzierzyn-Koźle), M 64979, C 064980, M 064978 (Nysa)

84. Pozwólmy dzieciom uczyć się / Ewa Wiatrak. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2013. – 95 s. : il. (gł. kolor.) ;  24 cm.
M 211829 (Opole) 

        
85. Praca z uczniem mającym trudności z matematyką : książka pomocnicza dla nauczyciela gimnazjum / Barbara Stryczniewicz . – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2004. – 152 s. : il., rys. ; 30 cm.
C 186638 (Opole), M 051929 (Kluczbork)

86. Praca z uczniem zdolnym i słabym na matematyce / Katarzyna Makowska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2010. – 66 s. : il. ; 24 cm.

87. Psychologiczna analiza procesów operowania liczbami u dzieci z trudnościami w matematyce / Urszula Oszwa. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009. – 317 s. : il. ; 24 cm.

88. Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci : doniesienia z badań / Urszula Oszwa (red. nauk.). – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2008. – 200 s. : il. ; 24 cm.
M 200178, M 200179, C 200094 (Opole), M 60902 (Kędzierzyn-Koźle), C 064768  (Nysa)   

89. Rachunek pamięciowy w młodszych klasach szkoły podstawowej / Renata Reclik, Jerzy Nowik. – Opole : “Nowik”, 2002. – 72 s., [2] k. tabl. : il. ; 21 cm.

90. “Raz, dwa, trzy – teraz my” : materiały dla nauczycieli matematyki szkoły podstawowej i gimnazjum / [zred. zespół Chyclak Katarzyna et al.]. – Nowy Sącz : Małopolskie Towarzystwo Oświatowe, 2002. – 108 s. : il. (w tym kolor.) ; 30 cm.

91. Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów / Dorota Klus-Stańska, Alina Kalinowska ; przy współpr. Adama Stańskiego. –  Warszawa : “Żak”, 2004. –  168, [1] s. : il., rys. ; 21 cm.
M 61601 (Kędzierzyn-Koźle)

92. Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej : poradnik dla nauczyciela / Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. – 112 s. : il. ; 24 cm.
M 207531, M 207532, M 210144, M 210145, M 210146, M 210147, M 210148, M 210149  C 207444, M 207530 (Opole), M 62390, M 62389, M 62388, M 62387, M 62386 (Kędzierzyn-Koźle), M 053008, M 053009, M 053011, M 053012, M 053014, M 053015, M 053016, M 053017 (Kluczbork), M 066727, M 066726, M 066725, M 066724, M 066763, M 066764, M 066765, M 066766, M 066762, C 066723 (Nysa)                                

93. Równa szkoła : matematyka, władza i pole wytwarzania kultury / Lucyna Kopciewicz.- Warszawa : Difin, 2012. – 216 s. : il. ; 23 cm.

94. Strategia nauczania matematyki w Polsce : wdrożenie nowej podstawy programowej / Instytut Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha. – Warszawa : Instytut Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha, 2011. – 185 s. : il. ; 24 cm.

95. Struktura procesu kształcenia matematycznego. Cz. 1 / Jerzy Tocki. – Wyd. 2. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006. – 345 s. : il. ; 24 cm.

96. Sztuka nauczania matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum / Danuta Zaremba. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2004. – 157 s. : rys. ; 24 cm.
M 065569 (Nysa)

97. Technologie komputerowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych : monografia / pod red. Jana Rajmunda Paśko. – Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej, 2011. – 94 s. : il. ; 21 cm.

98. Tradycyjne i nowoczesne nauczanie matematyki : matematyka stosowana / pod red. Małgorzaty Makiewicz ; [Uniwersytet Szczeciński]. – Szczecin : P.P.H. Zapol Dmochowski, Sobczyk, 2008. – 115 s. : il. ; 24 cm.

99. Twórcze działania przyrodnicze i matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej / pod red. Alicji Komorowskiej-Zielony. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2008. – 176 s. ; 20 cm.

100. Udane projekty dla gimnazjum nie tylko z matematyki / pod red. Małgorzaty Mikołajczyk. – Wyd. 2. – Warszawa ; Wrocław : Wydaw. Szkolne PWN, 2003. – 199, [1] s. : il. ; 30 cm.

101. Wartości motywacyjne zadań matematycznych / Monika Czajkowska. – Kielce : Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, 2005. – 122, [2] s. : il. ; 21 cm.

102. Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu : wybrane zagadnienia / Urszula Oszwa (red. nauk.). – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2008. – 116 s. : il. ; 24 cm.
M 200193, M 200194, C 200096 (Opole), M 60911 (Kędzierzyn-Koźle), M 052272 (Kluczbork), C 064782 (Nysa)  

103. Wczesnoszkolna edukacja matematyczna : ograniczenia i ich przełamywanie / pod red. Aliny Kalinowskiej. – Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2013. – 239 s. : il. ; 24 cm.

104. Wesoła szkoła : matematyka w kształceniu zintegrowanym : przewodnik metodyczny / Jadwiga Hanisz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2002. – 180 s. : il. ; 24 cm.
C 193579, M 208168 (Kędzierzyn-Koźle)

105. Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Wyd. 3. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008. – 287 s. : il. ; 24 cm.
C 186722 (Opole)

106. Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji : praca zbiorowa / pod red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; [aut. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska et al.]. – Warszawa : “Edukacja Polska,” cop. 2009. – 478 s. : il. ; 24 cm.
M 211714, M 211715, M 212241, M 212242, M 202353 (Opole)   

107. Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska , Ewa Zielińska . — Wyd. 3. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2004. – 248 s. : il. ; 23 cm.  
M 049806 (Brzeg)

108. Współczesne problemy nauczania matematyki / red. Agnieszka Herma, Tadeusz Ratusiński, Elżbieta Urbańska ; Koło SNM Forum Dydaktyków Matematyki. – Bielsko-Biała : Koło SNM “Forum Dydaktyków Matematyki”, 2009. – 241 s. : il. ; 24 cm.

109. Współczesne problemy nauczania matematyki / red. Edyta Juskowiak, Tadeusz Ratusiński, Elżbieta Urbańska ; Forum Dydaktyków Matematyki. – Bielsko-Biała : Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki, 2008. – 210 s. : il. ; 24 cm.

110. Wybrane aspekty nauczania matematyki uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach IV-VI szkoły podstawowej / Grażyna Rygał ; Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie. – Częstochowa : Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza, 2008. – 98 s. : il. kolor. ; 24 cm.

111. Wybrane metody i techniki aktywizujące : zastosowania w procesie nauczania i uczenia się matematyki / Maria Wójcicka. – Warszawa : “Fraszka Edukacyjna”, 2004. – 88 s. ; 29 cm.
M 193153, C 192964 (Opole)

112. Wybrane obszary edukacji matematycznej dzieci : poradnik dla nauczycieli klas I-III / Agnieszka Nowak-Łojewska, (oprac. graficzne zadań Joanna Łojewska). – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2015?]. – 53 s. : il. ; 24 cm.
M 213777 (Opole), M 63773 (Kędzierzyn-Koźle), M 053740 (Kluczbork), M 067793 (Nysa)

113. Wybrane podmiotowe i środowiskowe korelaty karier edukacyjnych / Kazimierz Kotlarski. – Toruń : Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2006. –  292 s. : rys. ; 24 cm
M 195891 (Opole)

114. Wybrane zagadnienia dydaktyki matematyki / Grzegorz Bryll, Robert Sochacki. – Opole : “Nowik”, 2012. – 405 s. : il. ; 24 cm.
M 211008, M 211009 (Opole)

115. Wychowanie zdrowotne w edukacji matematycznej dla klas 1-3 szkoły podstawowej / Cezary Stypułkowski, Renata Flis. – Kraków : “Impuls”, 2003. – 187, [1] s. : rys., tab. ; 29 cm.
C 185666 (Opole)

116. (Za) trudne, bo trzeba myśleć? : o efektach nauczania matematyki na I etapie kształcenia / Mirosław Dąbrowski. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2013. – 296 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
M 211861 (Opole)

117. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Kraków : “Impuls”, 2008. –  129, [3] s. : il. ; 24 cm.
C 064786 (Nysa)

118. Zabawy matematyczne / Teresa Fiutowska. – Warszawa : “Didasko”, cop. 2002. – 140 s. : rys. ; 29 cm.

119. Zadania tekstowe w kształceniu zintegrowanym : jak pomagać dzieciom budować i rozwiązywać zadania tekstowe / Krystyna Wojciechowska. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2007. – 136 s. : il. ; 29 cm.

120. Zdolni z Pomorza : system wspierania uczniów uzdolnionych z matematyki, fizyki i informatyki / pod red. Piotra Bojki ; przy współpr. Ireny Pancer ; oprac. przez zespół w skł. Adam Krawiec [et al.] ; Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego. Departament Edukacji i Sportu. – Gdańsk : Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego. Departament Edukacji i Sportu, 2013. – 144 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.

121. Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna : 3xM : matematyka, modelowanie, metodyka. Cz. 1, Ramy teoretyczne kształcenia matematycznego na etapie początkowym / Gustaw Treliński ; Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach. Filia w Piotrkowie Trybunalskim. – Piotrków Trybunalski : Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2011. – 175 s. : il. ; 25 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).

 

Artykuły w czasopismach:

 

122. Aby rozwiązać, trzeba zrozumieć / Jolanta Seidel // Życie Szkoły. –  2009, nr 8, s. 23-26

123. Analiza pracy uczniów z kalkulatorem graficznym podczas rozwiązywania zadań : (fragment badań) / Edyta Juskowiak // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 26 (2004), s. 95-118

124. Aspekty znaczeniowe i aspekty strukturalne pojęć matematycznych / Zbigniew Semadeni // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. – Z. 27 (2004), s. 151-168

125. Badania nad matematyczną aktywnością twórczą uczniów w pierwszym etapie kształcenia ogólnego / Anna Tyl // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Pedagogika. – T. 2 (2004), s. 55-63

126. Cele wczesnoszkolnej edukacji matematycznej / Jadwiga Hanisz // Życie Szkoły. – 2005, nr 6, s. 10-15

127. Ciekawostki na lekcjach matematyki / Renata Marzęda // Matematyka. – 2004, nr 1, s. 20-22

128. Czas na matematykę konkretną : otwarte formy nauczania sposobem na nauczanie zróżnicowane i angażujące / Anna Lewandowska-Muller // Życie Szkoły. – 2008, nr 4, s. 25-28

129. Czy lekcje matematyki i podstaw przedsiębiorczości może coś łączyć? / Agnieszka Kuflewska, Monika Poświatowska // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2005, nr 5, s. 24-27

130. Ćwiczenia, zadania, problemy… / Wiktor Bartol. // Matematyka. – 2002, nr 6, s. 354-357

131. Dla kogo trudna matematyka? / Mirosława Dziugieł // Życie Szkoły. – 2003, nr 7, s. 407-409

132. Dla kogo trudna matematyka / Elżbieta Kawczyńska // Życie Szkoły. – 2004, nr 3, s. 49-52

133. Dojrzałość do stosowania symbolu literowego w procesie uogólniania u uczniów w średnim wieku szkolnym / Lidia Zaręba // Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. – T. 54 (2001), s. 91-117

134. Dojrzałość matematyczna : trudności i przeszkody w posługiwaniu się matematyką / Ryszard J. Pawlak // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 26 (2004), s. 289-311

135. Dokąd zmierza dydaktyka matematyki? / Anna Sierpińska // Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 9 (2004), s. 9-35

136. Dostrzeganie regularności geometrycznych przez 4-7-latków a późniejsze osiągnięcia dzieci w klasie 1 / Ewa Swoboda // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2008, nr 2, s. 119-142

137. Dwucyfrowe kodowanie zadań z matematyki / Agnieszka Sułkowska, Marcin Karpiński // Edukacja. – 2012, nr 3, s. 75-86

138. Dydaktyka matematyki – od czego zaczynaliśmy, dokąd zmierzamy : ref. / Bogdan Jan Nowecki // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5 Dydaktyka Matematyki. – Z. 25 (2003), s. 215-229

139. Dydaktyka matematyki postrzegana od wewnątrz i z zewnątrz : formalne i nieformalne uwarunkowania na drodze do własnej tożsamości : (refleksje i przykłady) / Jan Konior // Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 9 (2002), s. 37-48

140. Dylematy dydaktyki matematyki czy dylematy diagnostyki? / Jerzy Chodnicki // Ruch Pedagogiczny. – 2014, nr 2, s. 93-99

141. Dylematy merytoryczne wczesnoszkolnej edukacji matematycznej / Zenon Krzemianowski // Nowa Szkoła. – 2014, nr 2, s. 22-28

142. Dyscyplina i krytycyzm myślenia jako specyficzny rodzaj aktywności matematycznej / Maciej Klakla // Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 10 (2003), s. 89-106

143. Działania prowadzące do wyuczania bezradności matematycznej / Gustaw Treliński //  Nauczanie Początkowe. – 2007/2008, nr 4, s. 46-61

144. Dzieci i zadania z treścią / Małgorzata Skura // Matematyka. – 2002, nr 4, s. 203-207

145. Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 1 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 106-116

146. Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 2 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 89-99

147. Dziecięce budowanie obrazu pojęciowego liczby / Jolanta Nowak // Wychowanie na co Dzień. – 2011, nr 1/2, s. 28-31

148. Dziecięce liczenie w kształtowaniu dojrzałości do uczenia się matematyki / Urszula Bura // Kwartalnik Edukacyjny. – 2002, nr 2, s. 73-82

149. Dziecko z trudnościami w uczeniu się matematyki w perspektywie międzynarodowej – próba syntezy / Urszula Oszwa // Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia. – Vol. 18 (2005), s. 167-183

150. Edukacja matematyczna dzieci / Beata Gut //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 12, s. 46-47

151. Edukacja matematyczna dzieci przedszkolnych wspomagana komputerem / Krystyna Żuchelkowska // Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. – Nr 4 (2009), s. 247-254

152. Edukacja matematyczna jako przestrzeń zmian / Jolanta Nowak //  Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 1, s. 60-73

153. Edukacja matematyczna na I etapie kształcenia – szansa wykorzystana czy stracona?. Cz. 2 / Mirosław Dąbrowski //  Kwartalnik Pedagogiczny. – 2011, nr 1, s. 225-259

154. Edukacja matematyczna po pierwszym etapie reformy / Maria Cackowska, Zofia Dolecka // Życie Szkoły. – 2004, nr 3, s. 3-10

155. Edukacja matematyczna – pomóżmy dziecku zrozumieć / Witold Szwajkowski //  Życie Szkoły. – 2012, nr 1, s. 4-7

156. Edukacja matematyczna przedszkolaków / Krystyna Kamińska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 1, s. 5-15

157. Edukacja matematyczna w stale reformowanej szkole w Polsce / Włodzimierz Trochanowski // Didactics of Mathematics. – 2004, Nr 5, s. 109-118

158. Edukacja matematyczna w wybranych programach wychowania przedszkolnego / Magdalena Milczewska // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2014, nr 1, s. 108-115

159. Edukacja matematyczna: w zaklętym kręgu / Witold Szwajkowski // Życie Szkoły. – 2014, nr 5, s. 10-12

160. Edukacja matematyczna w zakresie obliczeń pieniężnych: zgodnie z obszarem 7. podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej / Feliksa Piechota , Emilia Szymczak //  Życie Szkoły. – 2015, nr 9, s. 33-34

161. Edukacja matematyczna wspomagana e-learningiem / Joanna Kandzia // Edukacja, Technika, Informatyka. – 2014, nr 5, cz. 2, s. 308-314

162. Edukacja matematyczno-przyrodnicza w dobie rozwoju technologii informacyjnych. Toruń, 19-22 lipca 2000 / Adam Smólski //  Fizyka w Szkole. – 2000, nr 5, s. 274-277

163. Edukacyjne programy komputerowe i ich wpływ na kształtowanie pojęć geometrycznych u uczniów klas II szkoły podstawowej / Katarzyna Stefanowicz-Zawiszewska, Krystyna Żuchelkowska // Wychowanie na co Dzień. – 2007, nr 4/5, s. 27-30

164. Efektywność elementarnej edukacji matematycznej wspomaganej komputerowo w pracy korekcyjno-wychowawczej / Żanetta Kaczmarek //Neodidagmata. – [T.] 25/26 (2003), s. 125-135

165. Elementy geometrii w nauczaniu początkowym / Gustaw Treliński //  Życie Szkoły. – 2011, nr 5, s. 22-32

166. Elementy kultury informatycznej w nauczaniu początkowym matematyki / Bogumiła Jędruch // Kwartalnik Edukacyjny. – 2000, nr 3, s. 62-75

167. Elementy kultury w kształceniu matematycznym w liceum / Agata Przężak // Roczniki Ludowego Towarzystwa Naukowo-Kulturalnego. – Nr 7 (2006), s. 90-96

168. Elementy metody czynnościowej w edukacji matematycznej : (z przełożeniem na język działań praktycznych) / Jan Konior // Nauczyciel i Szkoła. – 2005, nr 1/2, s. 123-138

169. Elementy statystyki w szkole / Danuta Sroczyńska // Matematyka. – 2002, nr 5, s. 273-274

170. Emocjonalno-motywacyjne postawy uczniów wobec zadań matematycznych [autoref. ] / Monika Czajkowska // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5 Dydaktyka Matematyki. – Z. 24 (2002), s. 179-187

171. Ewolucja znaczenia słowa w matematyce jako problem dydaktyczny / Jana Slezáková, Ewa Swoboda // Didactica Mathematicae. – Vol. 31 (2008), s. 5-30

172. Funkcjonalna niesprawność informatyczna dorosłych : nieumiejętność korzystania z informacji matematycznych przez uczniów / Maria Goworek // Dydaktyka Matematyki. – 2003, Nr 4, s. 97-106

173. Geometria w edukacji dzieci / Barbara Bilewicz-Kuźnia //  Życie Szkoły. – 2011, nr 5, s. 12-19

174. Główne grzechy edukacji matematycznej / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 109-123

175. Gotowość szkolna dzieci 5- i 6-letnich w zakresie kompetencji matematycznych : analiza porównawcza / Katarzyna Szewczuk // Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. – 2014, nr 3, s. 25-48

176. Graficzne przedstawienie pojęć matematycznych i ich rola w kształceniu matematycznym na szczeblu początkowym / Pelagia Morejko // Nauczyciel i Szkoła. – 2000, nr 1, s. 97-103

177. Gry i zabawy ruchowe : matematyka w klasie I szkoły podstawowej / Joanna Żebracka-Sztuka // Wychowawca. – 2010, nr 6, s. 22-23

178. Gry i zabawy ruchowe w kształceniu zintegrowanym matematyki w klasie I / Joanna Żebracka-Sztuka // Auxilium Sociale. – 2003, nr 1, s. 199-201

179. Gry planszowe jako narzędzie wspomagania rozwoju wczesnych kompetencji matematycznych / Krzysztof Cipora, Monika Szczygieł // Edukacja. – 2013, nr 3, s. 60-75

180. Gry planszowe w nauczaniu matematyki / Alina Iłowska // Życie Szkoły. – 2002, nr 2, s. 112-114

181. Gry z kalkulatorem / Czesław Kwaśniok // Matematyka. – 2001, nr 5, s. 289-290

182. Grzechy matematycznej edukacji: trudności w nauce trzeba pokonywać, a nie usuwać / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Matematyka. – 2013, nr 3, s. 33-40

183. Hospitacja diagnozująca w szkole ponadgimnazjalnej / Małgorzata Chodura // Matematyka. – 2004, nr 1, s. 26-28

184. Humanistyczne aspekty szkolnej matematyki / Janusz Fusek //Matematyka. – 2003, nr 5, s. 268-271

185. Indywidualny trening w matematyce / Edward Stachowiak // Matematyka. – 2001, nr 4, s. 209-211

186. Internet w matematyce jako medium wdrażające do kształtowania twórczych postaw wobec świata / Joanna Kandzia // Technika, Informatyka, Edukacja. – T. 8 (2007), s. 73-78

187. Intuicja w matematyce i jej nauczaniu / Andrzej Laskowski // Słupskie Prace Matematyczno-Fizyczne. – Nr 3 (2005), s. 129-139

188. Jak motywować uczniów do różnych aktywności? / Agata Kurcz // Wychowawca. – 2003, nr 2, s. 12-13

189. Jak motywuję wprowadzenie pojęcia granicy ciągu / Franciszek Ferdek // Matematyka. – 2000, nr 4, s. 205-209

190. Jak wprowadzam cechy podzielności liczb / Jadwiga Majewska // Matematyka. – 2000, nr 3, s. 146-148

191. Jaka matematyka przed nami. Cz. 2 / Marek Kordos // Matematyka. – 2003, nr 2, s. 72-76

192. Jaka wiedza z analizy matematycznej jest potrzebna absolwentowi szkoły średniej? : ref. / Igor Sokołowski // Dydaktyka Matematyki. – 2002, Nr 3, s. 105-116

193. Jakościowa analiza twórczości matematycznej uczniów gimnazjów posługujących się środkami komputerowymi / Małgorzata Makiewicz // Studia Pedagogica Universitatis Stetinensis. – Nr 5 (2004), s. 101-115

194. Jedno zadanie, a wiele problemów / Liliana Kortus // Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 9 (2002), s. 175-193

195. Kalkulator algebraiczny jako narzędzie pracy nauczyciela matematyki [streszcz. ref. ] / Bernhard Kutzler ; tł. Wojciech Bolanowski // Matematyka. – 2000, nr 3, s. 149-152

196. Klasyfikacja i klasyfikowanie / Pelagia Morejko // Nauczyciel i Szkoła. – 2000, nr 2, s. 118-123

197. Kłopoty z matematyką dla najmłodszych / Wacław Zawadowski // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 5, s. 13-14

198. Kłopoty w uczeniu się matematyki / Helena Lewicka // Matematyka. – 2004, nr 1, s. 17-19

199. Komputer pomaga uczyć matematyki / Renata Kozieł // Życie Szkoły. – 2007, nr 1, s. 12-18

200. Komunikacja na zajęciach z edukacji matematycznej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2013, nr 4, s. 39-50

201. Komputer w procesie kształtowania umiejętności arytmetycznych uczniów klas wczesnoszkolnych / Renata Kozieł // Chowanna. – R. 50 (2007), s. 158-165

202. Koncepcje pojęcia kresu zbioru ograniczonego kształtowane w procesie nauczania – uczenia się matematyki / Beata Bugajska-Jaszczołt // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5 Dydaktyka Matematyki. – Z. 25 (2003), s. 248-261

203. Kontrola wyników nauczania a motywowanie uczniów / Monika Czajkowska // Matematyka. – 2000, nr 2, s. 102-106

204. Kształcenie u uczniów postawy badacza-odkrywcy poprzez sztukę na przykładzie zajęć koła matematycznego w gimnazjum / Małgorzata Makiewicz // Rocznik Pedagogiczny. – T. 33 (2010), s. 181-189

205. Kształtowanie się umiejętności przekształcania wyrażeń algebraicznych u uczniów w wieku 13-15 lat / Agnieszka Demby // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5 Dydaktyka Matematyki. – Z. 25 (2003), s. 69-109

206. Kształtowanie twórczości w nauczaniu matematyki a praktyka szkolna i nauczycielska / Antoni Pardała // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 26 (2004), s. 265-287

207. “Kumon” – źródłem alternatywnej edukacji matematycznej / Joanna Sikorska // Wychowanie na co Dzień. – 2007, nr 6, dod. “Wkładka Metodyczna”, nr 6, s. IV-VIII

208. Lęk przed matematyką z perspektywy psychologicznej i edukacyjnej / Krzysztof Cipora // Edukacja. – 2015, nr 1, s. 139-150

209. Liczby w kolorach w edukacji matematycznej dzieci w klasach I-III / Jolanta Faliszewska // Życie Szkoły. – 2008, nr 4, s. 29-34

210. Matematyczna choinka : dobry sposób na urozmaicenie powtórzenia materiału / Zdzisława Smyk // Matematyka. – 2006, nr 10, s. 35-38

211. Matematyczne niepowodzenia dziewcząt i mniejszości etnicznych : przyczyny, wyjaśnienia, środki zaradcze w świetle ideologii edukacyjnych / Lucyna Kopciewicz // Kultura i Edukacja. – 2013, nr 2, s. 29-55

212. Matematyczne osiągnięcia gimnazjalistów a środowisko, w którym odbywa się proces nauczania / Hanna Marek // Edukacja. – 2004, nr 3, s. 58-74

213. Matematyczny analfabetyzm – problem społeczny i cywilizacyjny / Witold Szwajkowski // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2011, nr 2, s. 120-128

214. Matematyka i rozwój ucznia / Ewa Swoboda // Kwartalnik Edukacyjny. – 2009, nr 3, s. 79-81

215. Matematyka i ruch / Krystyna Dąbek // Życie Szkoły. – 2009, nr 11, s. 34-37

216. Matematyka na lekcjach fizyki / Agnieszka Drzazgowska // Fizyka w Szkole. – 2006, nr 3, s. 30-32

217. Matematyka na ścieżce filozoficznej / Iwona Wrzosek // Matematyka. – 2001, nr 5, wkł., s. 9-11

218. Matematyka obecna w przedszkolu / Dorota Iwańska // Wychowanie na co Dzień. – 2002, nr 4/5, dod.”Wkładka Metodyczna”, s. I-III

219. Matematyka powinna być interesująca? : pytanie o efekty “krytycznego” kształcenia nauczycielek wczesnej edukacji / Lucyna Kopciewicz // Kultura i Edukacja. – 2010, nr 2, s. 32-45

220. Matematyka realistyczna w grach / Monika Bolanowska, Wojciech Bolanowski // Matematyka. – 2000, nr 5, dod. s. 1-14

221. Matematyka się liczy z kalkulatorem graficznym / Leszek Rudak // Matematyka. – 2002, nr 5, s. 296-299

222. Matematyka w edukacji początkowej jako fundament całej matematyki szkolnej / Zbigniew Semadeni //  Nauczanie Początkowe. – 2012/2013, nr 1, s. 7-43

223. Matematyka w ideologiach, ideologie w matematyce : badanie szkolnego funkcjonowania matematyki jako pola wytwarzania kultury / Lucyna Kopciewicz // Forum Oświatowe. – 2010, t. 1, s. 39-51

224. Matematyka w liceum i technikum – kształcenie w zakresie podstawowym / Małgorzata Trzeciak // Matematyka. – 2002, nr 3, dod. s. 4-6

225. Matematyka w nauczaniu zintegrowanym / Małgorzata Kałun //  Edukacja i Dialog. – 2003, nr 7, s. 47-51

226. Matematyka w nauczaniu zintegrowanym / Stanisław Sokołowski // Życie Szkoły. – 2002, nr 8, s. 491-493

227. Matematyka w przedszkolu / Agata Celmer // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 12, dod. “Wkładka Metodyczna”, s. I-IV

228. Matematyka w przedszkolu. Cz. 2 / Dorota Iwańska // Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 7/8, dod. “Wkładka Metodyczna”, s. X-XII

229. Matematyka w szkole / Jerzy Kijowski // Nowa Polszczyzna. – 2008, nr 1, s. 27-30

230. Matematyka w szkole : do czego zmierzamy? / Ryszard Jerzy Pawlak, Agnieszka Pfeiffer // Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 10 (2003), s. 9-20

231. Matematyka w zintegrowanej edukacji / Natalia Ruman // Wychowawca. – 2010, nr 6, s. 20-21

232. Matematyka wciąż lustrowana / Lidia Jastrzębska // Nowa Szkoła. – 2014, nr 1, s. 3-10

233. Matematyzowanie jako wiodąca strategia nauczania matematyki w integralnym ststemie kształcenia / Gustaw Treliński //  Nauczanie Początkowe. – 2007/2008, nr 4, s. 8-16

234. Maths on display po polsku, czyli matematyczne prezentacje na lekcjach w klasie III / Katarzyna Wojcieszek // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2014, nr 1, s. 96-107

235. Metoda G. Polya w rozwijaniu zdolności matematycznych / Krystyna Dąbek // Życie Szkoły. – 2009, nr 4, s. 24-31

236. Metody aktywizujące w nauczaniu matematyki / Halina Gwiździel //  Edukacja Przyrodnicza w Szkole Podstawowej. – 2003, nr 1/2, s. 81-83

237. Metody aktywizujące w nauczaniu matematyki / Krzysztof Zajdel // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 10, s. 38-40

238. Multimedia w matematyce / Sebastian Wasiołka // Matematyka. – 2009, nr 9, s. 542-543

239. “Musisz” i “nie wolno” w szkolnej tradycji nauczania matematyki / Zbigniew Semadeni // Matematyka. – 2009, nr 2, s. 75-83

240. Muzyka czynnikiem wspomagającym nabywanie kompetencji matematycznych w kształceniu zintegrowanym uczniów klas I-III / Mirosław Kisiel / /Nauczyciel i Szkoła. – 2002, nr 1/2, s. 55-65

241. Myśl matematyczna wyrażona fotografią : inspiracje eksperymentu pedagogicznego / Małgorzata Makiewicz // Rocznik Pedagogiczny. – T. 36 (2013), s. 273-289

242. Na każdym kroku… matematyka / Iwona Jabłońska // Życie Szkoły. – 2009, nr 4, s. 32-34

243. Na wyspach Bergamutach : nauczanie matematyki / Jerzy Janowicz // Matematyka. – 2004, nr 1, s. 29-33

244. Naturalne sposoby rozwiązywania zadań z treścią przez dzieci, dorosłych niebędących nauczycielami i nauczycieli / Małgorzata Skura // Kwartalnik Pedagogiczny. -2002, nr 3/4, s. 197-214

245. Nauczanie matematyki – ale jakie? / Barbara Tuma // Matematyka. – 2004, nr 5, s. 58-59

246. Nauczanie matematyki metodą stymulowania aktywności twórczej dziecka / Anna Pasternak //  Wszystko dla Szkoły. – 2000, nr 4, s. 5-7

247. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i ich gotowość do zmiany / Małgorzata Żytko // Edukacja. – 2015, nr 1, s. 47-59

248. Nauczyciele klas I-III o edukacyjnych programach komputerowych stosowanych w realizacji treści matematycznych / Barbara Dudel // Edukacja. – 2011, nr 3, s. 57-65

249. Nauczanie geometrii w kształceniu zintegrowanym / Dorota Żuchnik //  Nauczanie Początkowe. – 2005, nr 4, s. 53-57

250. Nauczanie matematyki a zdolności matematyczne / Kazimierz Kotlarski // Prace Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie. Psychologia. – Z. 8 (2000), s. 77-86

251. Nauczanie zintegrowane – efekty / Zofia Muzyczka // Matematyka. – 2008, nr 4, s. 216-219

252. Nauczanie zintegrowane matematyką / Helena Siwek // Matematyka. – 2001, nr 6, s. 353-359

253. Nauczyciel konstruktywista alternatywą dla tradycyjnego kształcenia matematycznego uczniów klas początkowych / Anna Tyl // Forum Edukacyjne Wydziału Pedagogiki Wyższej Szkoły Informatyki. – 2005, Nr 2, s. 99-110

254. Nauczyciel matematyki jako organizator procesu kształcenia przez matematykę / Maciej Klakla // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Pedagogika. – T. 6, cz. 2 (2007), s. 243-255

255. Nie bać się matematyki / Iwona Łowicka // Matematyka. – 2003, nr 3, s. 153-154

256. Nie marnujmy czasu na lekcjach matematyki / Danuta Zaremba // Matematyka. – 2008, nr 2, s. 82-83

257. Nowe zadania dla uczniów gimazjum / Jerzy Janowicz // Matematyka. – 2007, nr 1, s. 42-45

258. O dwóch lekcjach z wykorzystaniem modelowania matematycznego / Ewa Olszewska, Anna Rybak // Matematyka. – 2003, nr 4, s. 220-224

259. O edukacji matematycznej / William P. Thurston ; tł. [z ang.] Stefan Turnau //  Matematyka. – 2013, nr 1, s. 5-14

260. O komputerowym nauczaniu dowodów twierdzeń / Sergiej Nowikow // Słupskie Prace Matematyczno-Fizyczne. – 2001, nr 1, s. 59-79

261. O matematycznym modelowaniu / Piotr Zarzycki // Matematyka. – 2001, nr 2, s. 90-96

262. O metodach badawczych stosowanych w dydaktyce matematyki / Anna Żeromska //Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 10 (2003), s. 21-36

263. O nauczaniu matematyki / Vladimir I. Arnold ; tł. Danuta Śledziewska-Błocka // Postępy Fizyki. – 2000, z. 3, s. 140-145

264. O pewnych typach tak zwanych trudnych zadań arytmetycznych / Józef Hawlicki // Matematyka. – 2000, nr 2, s. 77-80

265. O uczeniu się matematyki / Jadwiga Hanisz // Życie Szkoły. – 2005, nr 8, s. 4-12

266. O złej jakości edukacji matematycznej dzieci i błędach merytorycznych w pierwszym dziecięcym podręczniku “Nasz elementarz” : jakie działania trzeba podjąć, aby to zmienić na lepsze / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Ruch Pedagogiczny. – 2015, nr 1, s. 97-110

267. O żałosnym losie szkolnym uzdolnionych matematycznie dzieci i jak to można zmienić / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska ; rozm. przepr. Beata Igielska, Paweł Polowczyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 6, s. 3-7

268. Od kierowania do emancypacji na zajęciach matematycznych w klasie trzeciej : badanie w działaniu / Barbara Dudel // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2013, nr 4, s. 86-96

269. Orientacje motywacyjne a osiągnięcia szkolne z matematyki : psychologiczne znaczenie ogłoszonego “przełomu edukacyjnego” / Dorota Turska, Magda Mrozik // Psychologia Wychowawcza. – 2014, nr 5, s. 67-78

270. Oś liczbowa i jej rola w nauczaniu szkolnym matematyki / Jan Konior // Nauczyciel i Szkoła. – 2000, nr 2, s. 131-143

271. Poczucie autoskuteczności w matematyce uczniów i uczennic / Dorota Turska // Kultura i Edukacja. – 2013, nr 3, s. 98-115

272. Pogaduszki z… kalkulatorem / Janina Gaweł // Matematyka. – 2003, nr 5, s. 284-285

273. Pojęcia matematyczne – jak ich uczyć? / Beata Bugajska-Jaszczołt // Matematyka. – 2006, nr 4, s. 26-28

274. Pomiar kompetencji nauczycieli matematyki / Monika Czajkowska //  Edukacja. – 2013, nr 1, s. 73-88

275. Pomiar wyników nauczania / Jerzy Krystek. // Matematyka. – 2000, nr 4, s. 229-230

276. Postmodernizm a nauczanie matematyki / Józef Trytek // Matematyka. – 2002, nr 6, s. 336-340

277. Poziom twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych w opinii ich nauczycieli – komunikat z badań / Anna Tyl //Acta Universitatis Lodziensis. Folia Paedagogica. – [Z.] 5 (2003), s. 57-67

278. Praca z dzieckiem uzdolnionym matematycznie w klasach I-III / Katarzyna Chmielowska //  Klanza w Zabawie i Edukacji Dzieci. – 2004, nr 2, s. 7-9

279. Praca z tekstem matematycznym / Jan Kanior / /Matematyka. – 2000, nr 6, s. 353-358

280. Praca z tekstem matematycznym w nauczaniu początkowym / Krystyna Kusiak, Florian Bartmiński // Życie Szkoły. -2000, nr 4, s. 199-205

281. Praca z uczniem dyslektycznym / Monika Poświatowska //Matematyka. – 2004 nr 2, s. 30-31

282. Praca z uczniem mało zdolnym / Gabriela Wencel // Matematyka. – 2003, nr 3, s. 151-152

283. Praca z uczniem ze wsi / Małgorzata Fornalik // Matematyka. – 2003, nr 4, s. 212-216

284. Praktyka kształtowania matematycznej twórczości uczniów / Antoni Pardała // Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. – [Nr] 2 (2009), s. 159-181

285. Praktyka matematyczna a nowe technologie edukacyjne / Joanna Kandzia // Edukacja, Technika, Informatyka. – 2012, nr 3, s. 57-64

286. Predyktory gotowości do uczenia się matematyki / Izabela Gomółka-Walaszek // Prace Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie. Psychologia. – Z. 9 (2001), s. 23-43

287. Próba zastosowania technologii informacyjnej na lekcjach matematyki w gimnazjum / Małgorzata Makiewicz // Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Matematyka. – 2001, Z. 25, s. 91-104

288. Przygotowanie do uczenia geometrii na poziomie wczesnoszkolnym / Jerzy Trocki, Ewa Swoboda //Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 10 (2003), s. 163-176

289. Przyjazna matematyka w klasach I-III – propozycja praktycznych rozwiązań / Paweł Broda, Eleonora Nieurzyła// Nauczyciel i Szkoła. – 2005, nr 3/4, s. 184-191

290. Przypadki szczególne w nauczaniu matematyki / Jan Konior // Matematyka. – 2003, nr 1, s. 15-18

291. Proces uogólniania w matematyce i stosowanie w nim symbolu literowego u uczniów w wieku 13-14 lat / Lidia Zaręba // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 27 (2004), s. 281-290

292. Realistyczne nauczanie matematyki / Gustaw Treliński //  Nauczanie Początkowe. – 2007/2008, nr 4, s. 38-45

293. Refleksje na temat określania wiedzy przedmiotowej nauczycieli matematyki / Mirosława Sajka // Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. – [Nr] 1 (2006), s. 297-319

294. Refleksje nad umiejętnościami gimnazjalistów w zakresie zastosowania wiedzy w praktyce, czyli jak to z dachem było / Karolina Kołodziej // Edukacja. – 2010, nr 1, s. 85-93

295. Ręce uczą matematyki / Przemysław Bąbe // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 4, s. 43-48

296. Rola i znaczenie kontekstów realistycznych w procesie budowania dojrzałości matematycznej, na różnych szczeblach edukacji / Ryszard J[erzy] Pawlak // Matematyka Stosowana. – 2003, nr 4, s. 139-153

297. Rola komputera w procesie rozwiązywania zadań matematycznych / Tadeusz Ratusiński //Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5 Dydaktyka Matematyki. – Z. 25 (2003), s. 262-269

298. Rola nauczyciela w kształtowaniu pojęć matematycznych / Lidia Pawelec //  Nauczanie Początkowe. – 2012/2013, nr 2, s. 24-33

299. Rola nauczyciela w kształtowaniu postawy ucznia wobec matematyki / Anna K. Żeromska // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Pedagogika. – T. 8, cz. 1 (2009), s. 241-247

300. Rola zabaw i gier dydaktycznych w nauczaniu początkowym matematyki / Henryk Moroz // Nauczyciel i Szkoła. – 2007, nr 3/4, s. 265-268

301. Rola zadań tekstowych w edukacji matematycznej / Bogusława Cholewa-Gałuszka // Konteksty Kultury. – [Nr] 6 (2010), s. 172-183

302. Rola znaczenia w rozumowaniach matematycznych / Zbigniew Semadeni// Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5 Dydaktyka Matematyki. – Z. 24 (2002), s. 145-174

303. Rozrywki umysłowe w edukacji matematycznej / Maria Adamkiewicz // Życie Szkoły. – 2003, nr 9, s. 545-548

304. Rozumienie pojęć ostrosłupa i stożka przez uczniów szkoły podstawowej / Bożena Krupa // Matematyka. – 2000, nr 4, s. 220-222

305. Rozważania na tle teoretycznych podstaw geometrii dla dzieci 5-7 letnich / Ewa Swoboda // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Pedagogika i Psychologia. – Z. 3 (2006), s. 216-227

306. Rozwiązania wybranych zadań z testów zamieszczonych w podręczniku / Maciej Bryński, Norbert Dróbka, Karol Szymański // Matematyka. – 2002, nr 6, dod. s. 1-8

307. Rozwiązanie czy zbiór rozwiązań? / Antoni Dindorf // Matematyka. – 2000, nr 5, s. 297-300

308. Rozwiązywanie zadań tekstowych / Ewa Mieleszkiewicz // Życie Szkoły. – 2008, nr 4, s. 16-20

309. Rozwiązywanie zadań tekstowych / Stanisław Sokołowski // Życie Szkoły. – 2004, nr 1, s. 36-38

310. Rozwijanie kompetencji kluczowych na lekcjach matematyki / Natalia Cieślar, Joanna Samsel-Opalla // Nauczyciel i Szkoła. – 2010, nr 3, s. 131-140

311. Rozwijanie kompetencji myślenia matematycznego / Alina Kalinowska //  Edukacja i Dialog. – 2005, nr 9, s. 14-19

312. Rozwijanie twórczej aktywności matematycznej u uczniów szkół średnich / Maciej Klakla // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Pedagogika. – T. 8, cz. 1 (2008), s. 123-128

313. Rozwijanie zdolności matematycznych uczniów klas I-III poprzez rozwiązywanie zadań tekstowych / Marianna Dziadosz // Kwartalnik Edukacyjny. – 2001, nr 1, s. 65-75

314. Rysy i Niżnie Rysy : nauczanie matematyki / Krzysztof Omiljanowski // Matematyka. – 2004, nr 1, s. 9-13

315. Siedem grzechów głównych edukacji matematycznej : czyli o tym, co utrudnia dzieciom nabywanie wiadomości i umiejętności matematycznych / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska //  Meritum. – 2009, nr 1, s. 4-14

316. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki / Jadwiga Jastrząb, Leonarda Tomasik // Wychowanie na co Dzień. – 2003, nr 12, dod.”Wkładka metodyczna”, s. I-IV

317. Spłaszczanie się hierarchii pojęć, horyzontalne i wertykalne składowe matematyzacji i wieloznaczność terminu “model” / Zbigniew Semadeni //Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5 Dydaktyka Matematyki. – Z. 25 (2003), s. 111-150

318. Sposoby pracy nad strukturą zadań tekstowych w edukacji wczesnoszkolnej / Bernardyna Ceglińska // Lubelski Rocznik Pedagogiczny. – T. 29 (2010), s. 66-74

319. Sposoby wykorzystywania kalkulatora graficznego w procesie nauczania i uczenia się matematyki / Edyta Juskowiak // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 28 (2005), s. 357-364

320. Sprawdzam umiejętność liczenia… / Jolanta Żołyńska // Życie Szkoły. – 2003, nr 9, s. 548-549

321. Standardy kształcenia uczniów zdolnych / Jerzy Janowicz // Matematyka. – 2005, nr 1, s. 19-25

322. Stany i działania na stanach jako aspekty znaczeniowe pojęć matematycznych / Zbigniew Semadeni // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 27 (2004), s. 169-192

323. Strategie rozwiązywania zadań w szkole podstawowej / Janusz Karkut // Matematyka. – 2009, nr 5, s. 279-282

324. Studium płaszczyzny – dydaktyczne i psychologiczne aspekty rozwoju pojęcia w kontekście uczniowskiej percepcji rysunku geometrycznego w planimetrii / Jan Konior // Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 10 (2003), s. 139-161

325. Systemowa konstrukcja celów kształcenia matematycznego / Jerzy Tocki // Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Matematyka. – Z. 26 (2002), s. 31-44

326. Szansa wykorzystana czy stracona? Cz. 2, Edukacja matematyczna na I etapie kształcenia / Mirosław Dąbrowski. Edukacja matematyczna na I etapie kształcenia // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2011, nr 1, s. 225-259

327. Szkolne potyczki z matematyką – czyli co o dyskalkulii każdy nauczyciel wiedzieć powinien / Aleksandra Kubala-Kulpińska //  Życie Szkoły. – 2015, nr 12, s. 18-22

328. Szybko liczyć : rachunek pamięciowy w nauczaniu zintegrowanym / Stanisław Sokołowski // Życie Szkoły. – 2008, nr 7, s. 45-47

329. Ścieżki edukacyjne w kształceniu matematycznym / Włodzimierz Trochanowski // Didactics of Mathematics. – 2004, nr 5, s. 97-108

330. Środki audiowizualne na zajęciach z matematyki / Anna Wurzel // Życie Szkoły. – 2008, nr 4, s. 21-24

331. Tajemnice świata matematyki / Krzystof Zajdel //  Edukacja i Dialog. – 2005, nr 9, s. 3-6

332. Teoria i praktyka w nauczaniu matematyki / Ewa Jagiełło // Rozprawy Społeczne / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. – T. 5, nr 1 (2011), s. 112-124

333. Teoretyczne aspekty lektury tekstów typu matematycznego w klasach początkowych / Gustaw Treliński // Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego. – T. 18 (2009), s. 205-220

334. Teoretyczne i dydaktyczne aspekty nauczania o największym wspólnym dzielniku i najmniejszej wspólnej wielokrotności w zbiorze liczb naturalnych / Antoni Chronowski // Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. – [Nr] 1 (2006), s. 31-56

335. Tezy o edukacji matematycznej / Ryszard Nowakowski // Matematyka. – 2004, nr 2, s. 10-13

336. To jest bajka…, czyli o nauczaniu matematyki metodą prof. Hejnego / Margareta Olszewska ; Marzena Ogerman //  Życie Szkoły. – 2015, nr 8, s. 10-12

337. Trójkąt epistemologiczny w badaniu tworzenia się wiedzy matematycznej / Edyta Jagoda, Marta Pytlak, Ewa Swoboda, Stefan Turnau, Aleksandra Urbańska // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 27 (2004), s. 93-125

338. Trudna matematyka dla małych / Zuzanna Simon // Matematyka. –  2004, nr 4, s. 31-36

339. Trudne liczenie / Ewa Baranowska // Życie Szkoły. – 2003, nr 7, s. 418-419

340. Trudności semiotyczne w stawianiu pytań w nauczaniu matematyki /Jerzy Tocki // Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 9 (2002), s. 49-69

341. Trudności w uczeniu się matematyki / Krystyna Kuchta // Życie Szkoły. – 2001, nr 6, s. 354-355

342. Trudności w uczeniu się matematyki i sposoby zapobiegania im / Beata Kożuch //  NiM. – 2003, nr 45, s. 2-4

343. Trudności w uczeniu się matematyki – jak im zapobiegać? / Ewa Mieleszkiewicz // Życie Szkoły. – 2009, nr 11, s. 46-55

344. Twórczość matematyczna uczniów gimnazjów posługujących się środkami komputerowymi / Małgorzata Makiewicz // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 27 (2004), s. 265-279

345. “Uchwycić kopię” czy podjąć własną aktywność myślową? : o nauczaniu porównywania różnicowego i ilorazowego w szkole / Elżbieta Mrożek // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2014, nr 1, s. 74-81

346. Ucząc matematyki, uczymy myśleć / Zofia Rudzińska // Nowa Szkoła. – 2006, nr 2, s. 60-62

347. Uczenie się matematyki przez uczniów klasy pierwszej podczas korzystania z programów multimedialnych / Jan Amos Jelinek // Ruch Pedagogiczny. – 2013, nr 3, s. 181-194

348. Uczenie się matematyki w kl. I : (na podstawie badań z wykorzystaniem programu “Klik uczy liczyć w Zielonej Szkole”) / Jan Amos Jelinek // Nowa Szkoła. – 2013, nr 9, s. 25-29

349. Uczeń zdolny matematycznie w klasie szkolnej / Barbara Dudel // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2008, nr 1, s. 149-156

350. Uczniowskie intuicje dotyczące pojęcia zbioru / Robert Sochacki //Matematyka. – 2002, nr 5, s. 271-273

351. Umiejętności matematyczne dzieci sześcioletnich / Ewelina Kawiak // Chowanna. – T. 2 (2012), s. 215-224

352. Umiejętności rachunkowe : czy ważne? / Waldemar Białach // Matematyka. – 2005, nr 5, s. 20-22

353. Uwagi o nauczaniu matematyki w zakresie rozszerzonym w klasie I liceum / Maciej Bryński, Norbert Dróbka, Karol Szymański // Matematyka. – 2002, nr 4, s. 228-229

354. Wiązki środków motywacji charakterystyczne dla różnych typów zachowań uczniów wobec zadań matematycznych / Monika Czajkowska //Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 10 (2003), s. 55-87

355. Wiedza przedmiotowa nauczycieli matematyki – próba ustaleń normatywnych / Mirosława Sajka // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Pedagogika. – T. 8, cz. 2 (2008), s. 329-334

356. Wnioskowanie przez analogię i potrzeba jego rozwijania w edukacji matematycznej / Jan Konior // Nauczyciel i Szkoła. – 2004, nr 1/2, s. 67-77

357. Wpływ interwencji nauczyciela na aktywność matematyczną ucznia uzdolnionego w procesie rozwiązywania matematycznego problemu / Eugeniusz Śmietana. // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 28 (2005), s. 377-388

358. Wpływ kalkulatora graficznego na rozwijanie wybranych aktywności matematycznych : (fragment badań wstępnych) / Agnieszka Herma // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 26 (2004), s. 81-94

359. Wpływ kalkulatora graficznego na rozwijanie wybranych aktywności matematycznych u uczniów w wieku 13-16 lat / Agnieszka Herma // Didactica Mathematicae. – Vol. 30 (2007), s. 111-125

360. Wpływ typu intelektu na przyswajanie i stosowanie pojęć matematycznych / Małgorzata Przeniosło // Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 10 (2003), s. 37-54

361. Wpływ zaburzeń percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej na uczenie się matematyki / Joanna Wikłacz // Nauczyciel i Szkoła. – 2000, nr 1, s. 72-82

362. Wszechobecna informatyka : edukacja matematyczna w społeczeństwie wiedzy / Joanna Kandzia // Edukacja, Technika, Informatyka. – 2010, nr 1, s. 123-129

363. Wstęp do badań nad twórczością matematyczną uczniów inspirowaną środkami komputerowymi / Małgorzata Makiewicz //Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Matematyka. – Z. 25 (2001), s. 105-120

364. Wykorzystanie informacji patentowej dla edukacji matematycznej / Iwona Filipowicz // Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej. – T. 12 (2004), nr 2, s. 21-25

365. Wykorzystanie Internetu w nauczaniu matematyki / Danuta Kuklis //  Edukacja Medialna. – 2001, nr 1, s. 37-40

366. Wykorzystanie środków dydaktycznych do odkrywania pojęć matematycznych / Anetta Fortuna //Nauczyciel i Szkoła. – 2002 nr 3/4, s. 247-255

367. Wyniki badań trzecioklasistów jako diagnoza kontekstów nauczania matematyki w klasach najmłodszych / Alina Kalinowska // Ruch Pedagogiczny. – 2014, nr 2, s. 147-156

368. Z badań nad rozumieniem treści zadania matematycznego / Zbigniew Powązka // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 26 (2004), s. 165-178

369. Zadania problemowe jako szansa nauczycielskiego rozpoznania jakości myślenia matematycznego najmłodzych uczniów / Anna Kalinowska// Problemy Wczesnej Edukacji. – 2009, nr 2, s. 214-220

370. Zajęcia matematyczne / Joanna Kowalewska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2005, nr 2, s. 32-34

371. Zastosowanie wybranych programów komputerowych w nauczaniu matematyki / Jan Paluch // Zeszyty Naukowe PWSZ / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku. – Nr 4 (2007), s. 353-360

372. Z badań nad procesem uogólniania i stosowaniem w nim symbolu literowego przez uczniów w wieku 10-14 lat / Lidia Zaręba //Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5 Dydaktyka Matematyki. – Z. 25 (2003), s. 151-182

373. Z matematyką w Królestwie Bożym – przypowieści Jezusa : korelacja religii z matematyką / Beata Reus, Dariusz Reus // Katecheta. – 2003, nr 7/8, s. 60-63

374. Zabawy matematyczne / Barbara Śliwa // Życie Szkoły. – 2001, nr 7, s. 421-422

375. Zabawy i gry matematyczne w edukacji dziecka / Monika Wojnowska // Nauczyciel i Szkoła. – 2005, nr 3/4, s. 65-73

376. Zaburzenia psychomotoryczne uczniów a nauczanie matematyki / Elżbieta Zięba // Wychowawca. – 2003, nr 9, s. 19

377. Zadania “na wymuszanie” jako środek matematycznej aktywizacji uczących się / Jan Górowski, Maciej Klakla, Adam Łomnicki // Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. – Z. 26 (2004), s. 61-80

378. Zadania problemowe jako szansa nauczycielskiego rozpoznawania jakości myślenia matematycznego najmłodszych uczniów / Alina Kalinowska //  Problemy Wczesnej Edukacji. – 2009, nr 2, s. 214-220

379. Zadania wieloetapowe i metoda “narration de recherche” w rozwijaniu aktywności matematycznej o charakterze twórczym u uczniów gimnazjum / Maria Czernek-Dąbrowska // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Pedagogika. – T. 8, cz. 1 (2009), s. 233-240

380. Zadania z komputera / Janusz Kowalski, Andrzej Werner // Matematyka. – 2002, nr 4, s. 239-240

381. Zagadnienia praktyczne w początkowej edukacji matematycznej / Beata Bugajska-Jaszczołt //  Nauczanie Początkowe. – 2014/2015, nr 3, s. 9-18

382. Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze z matematyki / Berenika Korcz //  Edukacja i Dialog. – 2005, nr 9, s. 21-25

383. Zajęcia matematyczne / Dorota Iwańska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 4, s. 227-229

384. Zajęcia ruchowe z piłkami edukacyjnymi “edubal” a wiadomości i umiejętność matematyczne uczniów klasy I szkoły podstawowej / Magdalena Kaczmarczyk, Andrzej Rokita // Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. – [T.] 34 (2011), s. 62-73

385. Zdolności matematyczne u dzieci – czym są i jak je rozwijać? / Irena Pufal-Struzik //  Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s. 7-12

386. Zintegrowane nauczanie matematyki z elementami informatyki w gimnazjum / Henryk Kąkol // Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej. – T. 9 (2002), s. 141-147

387. Znaczenie edukacji matematycznej w humanistyce / Andrzej Szostek // Zagadnienia Filozoficzne w Nauce. – [Nr] 44 (2009), s. 13-24

388. Źródła błędów w edukacji matematycznej dziecka / Joanna Żądło // Nowa Szkoła. – 2009, nr 4, s. 53-58

 

Oprac. Jarosław Janyk

Wydział Informacji i Bibliografii, PBW w Opolu