Pedagogika specjalna

 

Zestawienie bibliograficzne „Pedagogika specjalna” zostało sporządzone na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu i obejmuje swym zakresem lata 2008 – 2010. Składa się ze 132 opisów uporządkowanych alfabetycznie według tytułów publikacji z podziałem na książki i artykuły z czasopism. Przy pozycjach zwartych podano sygnaturę : M – wypożyczane na zewnątrz lub C – dostępne w Czytelni.

 

KSIĄŻKI

1. Agresja w szkole : diagnoza i profilaktyka / Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska. – Warszawa : “Difin”, 2008. –  271 s. : il. ;   23 cm. 
M 198945 – M 198947 , C 198937

2. Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / red. nauk. Jacek J. Błeszczyński. – Kraków : “Impuls”, 2008. –  470 s. : il., fot., rys. ;   24 cm. 
M 201718

3. Autyzm w ujęciu psycholingwistycznym : terapia dyskursywna a teoria umysłu / Małgorzata Młynarska.-  Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008. –  386 s. : il. kolor., fot., rys., wykr. ;   24 cm.
M 199528

4. Bajki rymowane w biblioterapii / Agnieszka Łaba. –  Kraków : “Impuls”, 2008. –  116, [1] s. : il. ;   24 cm. 
M 200310, M 200311

5. Co robić, żeby dziecko sprawniej czytało i pisało, a dorosły przetrwał : opracowanie dla terapeutów i rodziców / Joanna Baran. – Gdańsk : “Harmonia”, 2009. –  67 s. : il. ;   21 cm. 
M 201366, M 202055

6. Czas na dialog ! : materiały z I Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli Szkolnictwa Specjalnego, Kraków, 13-14 grudnia 2008 / red. Nela Grzegorczyk-Dłuciak. – Kraków : “Impuls”, 2009. –  230,[1] s. ; 24 cm. 
M 201665

7. Diagnoza w resocjalizacji : obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym / Ewa Wysocka. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. –  342, [1] s. : il. ;   24 cm. 
M 199777 – M 199780, C 199755

8. Dzieci ulicy – profilaktyka zagrożeń / Anna Kurzeja. – Kraków : “Impuls”, 2008. –  131 s. ; 24 cm. 
M 201005, M 201006

9. Dziecko przed sądem : wymiar sprawiedliwości wobec przestępczości młodszych nieletnich / Witold Klaus. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009. –  414,[2] s. : wykr. ;   21 cm. 
M 202412, C 202359

10. Dziecko z astmą w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / [aut.] Witold Bartosiewicz [et al.] ; red. Marek Kulus. –  Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009. –  24 s. ; 15 x 21 cm.
M 202062 – M 202063 , C 202045

11. Dziecko z padaczką w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Sergiusz Jóźwiak. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009. –  26, [1] s. ; 15×21 cm. 
M 202068, M 202069, C 202048

12. Echa ekspresji : kulturoterapia w andragogice specjalnej / Beata Borowska-Beszta. – Kraków : “Impuls”, 2008. –  150 s. : il. kolor., wykr. ;   24 cm. 
M 200668, C 200371

13. Efektywność resocjalizacji skazanych w opinii studentów pedagogiki w zależności od ich orientacji kryminologicznej / Roman Bielicki. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009. –  211 s. ; 24 cm. 
M 202416, M 202415

14. Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się / Marzena Kowaluk. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009. –  192 s. ; 24 cm. 
M 201010, C 200944

15. Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną – w ujęciu pedagogicznym /  red. nauk. Jacek J. Błeszyński, Ditta Baczała i Józef Binnebesel. –  Łódź : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej, cop. 2008. –  360 s. ; 23 cm. 
M 201670

16. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : [klasy 1-3] / Renata Naprawa, Kornela Maternicka, Alicja Tanajewska.-  Gdańsk : “Harmonia” 2008. –  119, [1] s. ; 24 cm. 
C 009417 “B”

17. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : [klasy IV-VI] / Renata Naprawa, Kornela Maternicka, Alicja Tanajewska. – Gdańsk : “Harmonia”, 2008. –  104 s. ; 24 cm. 
C 009418 “B”

18. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla III etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (gimnazjum) / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. – Gdańsk : “Harmonia”, 2008. –  93, [1] s. ; 24 cm. 
C 009419 “B”

19. Instytucje wsparcia dziecka i rodziny : zagadnienia podstawowe / Beata Krajewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2009. –  132 s. ; 24 cm. 
M 201603, C 201582

20. Język migowy w terapii / Bogdan Szczepankowski, Dorota Koncewicz. – Łódź : Wyższa Szkoła Pedagogiczna : Edukacyjna Grupa Projektowa , 2008. –  247 s. : il., fot. ;   24 cm. 
M 199200

21. Katecheza osób szczególnej troski : stan aktualny i propozycje na przyszłość /  red. ks. Andrzej Kiciński ; aut. Józef Stala i in. – Kraków : WAM, 2008. –  330 s. ; 21 cm.
M 199543

22. Kompetencje pedagoga specjalnego : aktualne wyzwania teorii i praktyki /  red. Zofia Palak, Anna Bujnowska. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. –  262, [1] s. : il. ;   24 cm. 
M 198515, M 198514

23. Kompetencje pedagoga w kontekście teorii i praktyki edukacji specjalnej /  red. Piotr Majewicz i Adam Mikrut.-  Gliwice ; Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2008. –  192 s.: il. ;   24 cm. 
M 199640, C 199580

24. Kryminologia i kara kryminalna : wybrane zagadnienia /  red. nauk. Anetta Jaworska – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2008. –  268 s. ; 24 cm. 
M 199205

25. Kształcenie specjalne w systemie oświaty : vademecum dla organu prowadzącego, dyrektora szkoły, nauczycieli i rodziców / Teresa Serafin. – Warszawa :  Wolters Kluwer , 2009. –  330, [1] s. ; 21 cm. 
C 201517

26. Kultura fizyczna osób z niepełnosprawnością / red. nauk Stanisław Kowalik. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. –  614 s. : il. ;   24 cm. 
M 202322

27. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna Tomczak, Renata Ziętara. – Kraków : “Impuls”, 2008. –  76, [3] s. : il. kolor., rys. ;   30 cm. 
C 201714

28. Materiały metodyczne do podręcznika Pedagogika, tom 1- 3 / red. nauk. Beata Owczarska. –  Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. –  562 s. : il., tab. ;   25 cm. 
Sygn.: M 202324 – M 202328, C 202304

29. Metoda fonogestów w Stanach Zjednoczonych i w Polsce : wspomaganie rozwoju językowego dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem / red. i tł. Ewa Domagała-Zyśk ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Katedra Pedagogiki Specjalnej. – Lublin : Wydawnictwo KUL, 2009. –  320 s. : il. ;   24 cm. 
M 201034

30. Metody twórczej resocjalizacji : teoria i praktyka wychowawcza / Marek Konopczyński. –  Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN , 2008 –  430 s. : il. ;   21 cm. 
M 201734

31. Moje “ja” i szkoła integracyjna : zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych / Andrzej Lis-Kujawski. – Kraków : “Impuls”, 2008. –  253, [1] s. : il. ;   24 cm. 
M 201039, C 200952

32. Nauczyciele wobec wyzwań współczesności : doświadczenia – badania – koncepcje / red. Ewa Przygońska i Iwona Chmielewska. – Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009. –  260 s. ; 21 cm. 
C 201415

33. “Niepełnosprawni w systemie oświaty i na rynku pracy” : II debata z cyklu Edukacja bez barier, Warszawa, 27-28 września 2007 r. : materiały pokonferencyjne / Zarząd Główny Związku Nauczycielstwa Polskiego. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP : [2008]. –  99 s. : il. ;   21 cm. 
M 199488

34. Niepełnosprawność i świat społeczny : szkice metodologiczne / Jolanta Rzeźnicka-Krupa. – Kraków : “Impuls”, 2009. –  258 s. ; 24 cm. 
M 201676

35. Od niechęci do akceptacji : o wychowaniu dzieci do tolerancji wobec osób niepełnosprawnych / Iwona Rudek. –  Kraków : “Impuls”, 2008. –  228, [2] s. : il. ;   24 cm. 
M 201828

36. Patologie społeczne / Irena Pospiszyl.-  Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. –  362, [1] s. ; 24 cm. 
M 198632, M 198631, C 198584

37. Pedagog specjalny w procesie edukacji, rehabilitacji i resocjalizacji /  red. Zofia Palak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. –  274 s. : il., rys., wykr. ;   25 cm. 
C 199154

38. Pedagogiczne działania nauczycieli szkół specjalnych na I etapie edukacji / Grażyna Tkaczyk. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. – 131 s. : 24 cm. 
C 199509

39. Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. T.1 / Deborah Deutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski ; [tł. z ang. Tomasz Hołówka et al.].- Warszawa : Wydawnictwo APS ; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. –  404 s. : rys., tab. ;   24 cm. 
M 200483/I – M 200485/I , M 200573/I – M 200578/I, C 200378/I

40. Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. T. 2 / Deborah Deutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski ; [tł. z ang. Justyna Agata Korbel, Zuzanna Saba Litwińska, Mieczysław Eligiusz Litwiński].-  Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN ; Wydawnictwo APS, 2008. –  404 s. : il., rys., wykr. ;   24 cm
M 200483/II – M 200485/II , M 200573/II – M 200578/II , C 200378/II

41. Pedagogika trudności w uczeniu się / Rolf Werning, Birgit Lütje-Klose ; przekł.[z niem.] Magdalena Wojdak-Piątkowska. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. –  216 s. : rys. ;   24 cm 
M 201975, M 201976, C 201938

42. Podstawy metodologii badań w pedagogice / red. nauk. Stanisław Palka. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. –  480, [9] s. : ryc., tab. ;   24 cm 
C 202307

43. Profilaktyka społeczna i resocjalizacja /  red. Jerzy Kwaśniewski ; Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego. – Warszawa : Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji. Uniwersytet Warszawski, 2008. –  154 s. ; 21 cm 
C 200249

44. Program kształcenia zintegrowanego dla I etapu edukacyjnego sześcioletniej szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim / Aleksandra Feder, Anna Nieścierowicz. –  Gdańsk : “Harmonia”, 2009. –  44 s. ; 24 cm. 
C 009422 “B”

45. Program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w szkole masowej lub szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : dla klas IIII / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Ewa Korzeniewska. – Gdańsk : “Harmonia”, 2009. –  116 s. ; 24 cm. 
C 009421 “B”

46. Przestępczość nieletnich /  red. Bożena Gulla i Małgorzata Wysocka-Pleczyk .-  Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2009. –  244, [1] s. : wykr. ;   24 cm. 
M 201692, M 201693

47. Przestępstwa seksualne : geneza, postacie, resocjalizacja oraz zabezpieczenia przed powrotnością / Kazimierz Pospiszyl.-  Warszawa : Wydawnictwo APS ; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. –  224 s. ; 21 cm. 
M 199235

48. Przewodnicy w świecie ciszy : poradnik dla rodziców dzieci z wadą słuchu / Joanna Domeradzka-Kowalkowska. –  Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2008. –  70 s. : rys. ;   24 cm. 
M 199965

49. Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis.-  Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. –  359 s. : il., faks., rys., wykr. ;   21 cm. 
M 201056, M 201057, M 200040, C 199985

50. Psychologia resocjalizacyjna : w kierunku nowej specjalności psychologii / Krystyna Ostrowska. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2008. –  291, [1] s. : il. ;   24 cm. 
M 200176, M 200177, C 200093

51. Renesans wartości w edukacji /  red. Mariola Wojciechowska. –  Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2009. –  194 s. ; 25 cm. 
M 200810

52. Resocjalizacja : teoria i praktyka pedagogiczna. T.1 / red. nauk. Bronisław Urban ; red. nauk. Jan M. Stanik.-  Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. –  430 s. ; 24 cm. 
M 201749/I

53. Resocjalizacja : teoria i praktyka pedagogiczna. T.2 / red. nauk. Bronisław Urban ; red. nauk. Jan M. Stanik. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. –  269, [1] s. : ; il. ;   24 cm. 
M 201749/II

54. Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez służbę więzienną w Polsce /  red. nauk. Monika Marczak. – Kraków : “Impuls”, 2009. –  360 s. ; 24 cm. 
M 201061, C 200960

55. Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej – casus polski : (studium penitencjarno-pedagogiczne) / Henryk Machel.-  Kraków : “Impuls”, 2008. –  282 s. : il. ;   24 cm. 
M 201878

56. Socjoterapia wychowanków pogotowia opiekuńczego /  red. Małgorzata Ganczarska ; aut. Anna Kołodziejska [i in.].-  Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2008. –  207 s. ; 24 cm. 
M 200051, M 200052, M 200830

57. Sukcesy i porażki poprawiania niepoprawnych /  red. Irena Pospiszyl. –  Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2009. –  267 s. ; 24 cm. 
M 201865

58. Szczęśliwy świat tworzenia czyli arteterapia : materiały metodyczne do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, w szkołach podstawowych i gimnazjach, w placówkach szkolno-wychowawczych szkolnictwa specjalnego, w świetlicach szkolnych i terapeutycznych, na koloniach, obozach, wycieczkach / Alina Arciszewska-Binnebesel.-  Toruń : “Bea”, 2008. –  Teka (32 s. ; 38 k. tabl. luz. w tym złoż.) : il. ;   30 cm. 
M 201501

59. Szkoła w nurcie koncepcji, badań i doświadczeń / zespół red. Mirosława Żurawska, Agnieszka Łukasik ; [aut. tekstów Apanel Danuta et al.]. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2008. –  231 s. : il. ;   21 cm. 
M 201987, C 201941

60. Teoretyczne podstawy biblioterapii / Wiktor Czernianin. –  Wrocław : “Atut”, 2008. – 142, [1] s. ; 24 cm. 
C 200384

61. Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym : podręcznik dla logopedów / Carl W. Dell ; przekł. z jęz. ang. Lucyna Jankowska-Szafarska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2008. –  148 s. ; 24 cm.
M 199421 – M 199423, C 199323

62. Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi : historia, metoda i praktyka / Paul Nordoff, Clive Robbins ; przekł. z jęz. ang. Agnieszka Bryndal, Elżbieta Masiak. – Kraków : “Impuls”, 2008. – 210 s. : il., fot. ;   24 cm +  płyta DVD.
M 199424 – M 199426, C 199324

63. Terapia w resocjalizacji. Cz. 1, Ujęcie teoretyczne /  red. Andrzej Rejzner, Paweł Szczepaniak. – Warszawa: “Żak”, 2009. –  309 s.; 21 cm. 
M 202244/I, M 202245/I

64. Terapia w resocjalizacji. Cz. 2, Ujęcie praktyczne /  red. Andrzej Rejzner, Paweł Szczepaniak.-  Warszawa : “Żak”, cop. 2009. –  300 s. : il. ;   21 cm. 
M 202244/II, M 202245/II

65. Terapia w resocjalizacji. Cz. 3, Środowisko społeczne a problem przestępczości nieletnich : dane statystyczne z lat 1994-2006 / Andrzej Rejzner, Justyna Jóźwiak. – Warszawa : “Żak”, 2009. –  202, [1] s. : mapy, tab., wykr. ;   21 cm. 
M 202244/III, M 202245/III

66. Terapia zajęciowa / Ewa Baum.-  Warszawa : “Fraszka Edukacyjna”, 2008. –  92 s. : il. ;   24 cm. 
C 200250

67. Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły /  red. Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik ; aut. Anna Gajdzica [i in.]. –  Kraków : “Impuls”, 2008. –  149,[3] s. ; 24 cm. 
M 199122

68. W poszukiwaniu alternatywnych form i metod resocjalizacji skazanych : praca zbiorowa /  red. Hanna Malicka-Gorzelańczyk i Paweł Prusak ; Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2008. –  135, [1] s. : il. ;   24 cm. 
C 199164

69. Współczesne dylematy pedagogiczne : media w społeczeństwie informacyjnym, sekty i nowe ruchy religijne /  red. Ilona Fajfer-Kruczek, Łukasz Tomczyk.-  Cieszyn : Koło Naukowe Pedagogów Uniwersytet Śląski, cop. 2009. – 111 s. : rys., tab. ;   24 cm. 
M 202084

70. Współpraca szkoły z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym : działania stosowane i postulowane / Dorota Smykowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2008. –  359 s. : il., wykr. ;   24 cm
C 199518, M 199572, M 199573

71. Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2009. –  148 s. : il. ;   24 cm. 
M 202040 – M 202042

72. Wymowa dzieci niesłyszących : analiza audytywna i akustyczna / Anita Trochymiuk ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. –  263 s. : il., rys., wykr. ;   24 cm.
M 199738

73. Zaburzenia artykulacji : teoria i praktyka / Anna Sołtys -Chmielowicz. – Kraków : “Impuls”, 2008. –  199 s. ; 24 cm. 
C 199610

74. Zwalczanie patologii społecznych w systemie penitencjarnym Polski i USA / Kazimierz Pierzchała, Czesław Cekiera. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008. –  225, [1] s. : il. ;   21 cm. 
M 200515

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

75. Agresja dzieci i młodzieży. Przejawy, przyczyny, przeciwdziałanie. Bibliografia / J.R. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 3, s. 60-64

76. Bezdomność czy wyizolowanie społeczne? / Renata Małgorzata Ilnicka //  Praca Socjalna. – 2009, nr 5, s. 3-20

77. Cztery kolory, elementy stymulacji polisensorycznej (program zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci głęboko niepełnosprawnych umysłowo) / Paulina Bartnik, Beata Drobek-Ziemińska //  Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 54-64

78. Czy społeczna integracja dzieci głuchych i słyszących jest możliwa? Pedagogiczne aspekty interakcji rówieśników / Agata Łukaszewicz-Orzechowska //  Kwartalnik Pedagogiczny. – 2008, nr 3, s. 101-112

79. Dotyk dla zdrowia / Agnieszka Janiec //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 3 , 48-49

80. Dwa wymiary bezradności społecznej jako wskaźniki (utraty) jakości życia osób z lekkim upośledzeniem umysłowym / Zenon Gajdzica  – Bibliogr. //  Chowanna. – T. 1 (2008), s. 83-95

81. Dylematy nauczycieli. O skutkach wspólnej nauki dzieci niepełnosprawnych z dziećmi sprawnymi / Janusz Erenc  – Wykr. – Bibliogr. //  Szkoła Specjalna. – 2008, nr 5, s. 346-359

82. Dziecko 5-letnie ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera (opis przypadku) / Beata Grzelczak //  Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 22-32

83. Edukacja dziecka z zaburzeniami uwagi / Marzena Dżuman //  Meritum. – 2009, nr 2, s. 39-43

84. Indywidualne techniki pracy z dorosłą głuchoniemą uczennicą analfabetką / Barbara Augustyniak-Lauks //  Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 195-203

85. Inne spojrzenie / Ewa Miłoszewska //  Głos Nauczycielski. – 2009, nr 20, s. 8

86. Jak usprawniać wzrok ucznia niedowidzącego ze sprężonymi zaburzeniami rozwoju / Barbara Grzyb, Joanna Rymiszewska //  Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 50-66

87. Jak wspierać ucznia słabo widzącego w szkole masowej / Urszula Nadolna // Życie Szkoły. – 2010, nr 1, s. 28-30

88. Jak zmniejszyć spożycie alkoholu wśród młodzieży? Cz. 2 /oprac. Anna Czerwińska // Remedium. – 2009, nr 5, s. 13-15

89. Kierunki pracy terapeutycznej z autystyczną Zosią. Charakterystyka dziecka / Krystyna Królikowska //  Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 29-34

90. Kierunki zmian w teorii i praktyce resocjalizacyjnej / Marek Konopczyński //  Pedagogika Społeczna. – 2009, nr 2, s. 7-19

91. Kontakty skazanych ze światem zewnętrznym jako środek resocjalizacji więźniów / Katarzyna Front //  Pedagogika Społeczna. – 2009, nr 2, s. 101-114

92. Łączenie muzykoterapii z elementami logopedii w terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym / Małgorzata Modelska //  Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 34-38

93. Malowane słowem, gestem i oddechem…, czyli koloroterapia na zajęciach terapeutyczno-rewalidacyjnych / Krystyna Moczia, Joanna Godawa //  Chowanna. – T. 1 (2009), s. 97-107

94. Mała refleksja krytyczna nad stanem pedagogiki resocjalizacyjnej / Lesław Pytka //  Pedagogika Społeczna. – 2009, nr 2, s. 20-40

95. Maria Grzegorzewska – człowiek i dzieło / Ewa Tomasik //  Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2009, nr 1-2, s. 224-230

96. Miejsce i funkcje pedagoga specjalnego jako “innego” we wspólnym nurcie kształcenia pełno- i niepełnosprawnych / Elżbieta M. Minczakiewicz . – Bibliogr. //  Szkoła Specjalna. – 2008, nr 5, s. 369-377

97. Muzykoterapia dzieci i młodzieży z głęboką, złożoną niepełnosprawnością / Małgorzata Modelska //  Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 29-34

98. Na jednego złego / Marcin Kołodziejczyk //  Polityka. – 2009, nr 40, s. 28-30

99. Nasze podróże po Europie / Dorota Barszcz, Anna Mielecka  //  Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 64-73

100. Nietypowe zainteresowania Mateusza (program pracy z autystycznym chłopcem) / Edyta Kunicka //  Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 16-28

101. O czym należy pamiętać konstruując program wspomagania rozwoju dziecka / Maria Piszczek //  Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 6-18

102. O wartościach terapeutycznych w praktyce wychowawczej pedagoga specjalnego / Katarzyna Gabryś //  Chowanna. – T. 1 (2009), s. 33-42

103. Podajmy sobie ręce / Lucyna Bończak //  Gazeta Brzeska. – 2001, nr 47, s. 4

104. Praca oddziału integracyjnego w klasie VI / Wiesława Myszura //  Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 6, s. 13-14

105. Praca terapeutyczna z chłopcem autystycznym / Joanna Krzos //  Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 77-84

106. Problemy resocjalizacji w systemie oświaty / Anna Czerwińska //  Remedium. – 2009, nr 1, s. 1-3

107. Propozycje zabaw i ćwiczeń wspierających rozwój mowy u małego dziecka / Joanna Mikulska //  Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 19-29

108. Prototypowa kategoryzacja osób z niepełnosprawnością / Stanisław Byra //  Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo. – 2009, nr 1, s. 61-76

109. Próba oceny instytucjonalnych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich / Justyna Siemionow //  Opieka Wychowanie Terapia. – 2009, nr 1-2, s. 43-45

110. Przemoc seksualna jako forma realizacji rówieśniczej w subkulturze / Jacek Tyc //  Opieka Wychowanie Terapia. – 2009, nr 1-2, s. 8-14

111. Rola pedagoga w procesie wychowania dziecka / Małgorzata Wolska-Długosz, Paulina Forma //  Nauczanie Początkowe. – 2008/2009, nr 3, s. 37-45

112. Rozkwit pedagogiki resocjalizacyjnej w Polsce / Lesław Pytka //  Opieka Wychowanie Terapia. – 2008, nr 3-4, s. 18-27

113. Specyfika emocjonalności męskiej – źródła i konsekwencje / Jerzy Mellibruda //  Niebieska Linia. – 2009, nr 5, s. 3-5

114. Studium przypadku dziecka jąkającego się z wadą rozszczepową twarzy / Agnieszka Wątorek //  Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 67-79

115. Styl kierowania wychowawczego pedagogów resocjalizacyjnych / Anna Karłyk-Ćwik // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 4-5, s. 32-36

116. Środki wychowawcze stosowane w resocjalizacji / Joanna Waleczek, Iwona Otręba // Lider. – 2009, nr 2, s. 12-13

117. Terapia integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju dziecka o obniżonych możliwościach intelektualnych / Magdalena Charbicka, Maria Raszewska // Przegląd Edukacyjny. – 2009, nr 5, s. 7-10

118. Terapia pedagogiczna – wprowadzenie / Adam Stankowski //  Chowanna. – T. 1 (2009), s. 9-32

119. To jest po prostu chore… : raport NIK-u o poprawczakach / Romuald Tejszerski //  Gazeta Szkolna. – 2009, nr 39, s. 10-11

120. Twórczość dziecka przewlekle chorego jako źródło wiedzy o samym sobie i droga spełnienia / Łucja Lassota //  Edukacja. – 2008, nr 4, s. 98-101

121. Twórczość dzieci niepełnosprawnych jako forma rewalidacji / Ewa Herzyk, Maria Herzyk // Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 85-113

122.
Tyflografika / Elżbieta Więckowska . – Bibliogr. //  Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 1, s. 53-65

123. Uczenie się jest zdobywaniem wiedzy poprzez bycie aktywnym / Ewa Wawrowska //  Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 39-50

124. Uwarunkowania osiągnięć szkolnych dzieci autystycznych / Katarzyna Patyk //  Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 66-77

125. Walory praktyczności alternatywnej terapii dźwiękiem w zakładach karnych / Anetta Jaworska //  Pedagogika Społeczna. – 2009, nr 2, s. 71-87

126. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju / Bożena Gryta //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 5, s. 56-57

127. Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka z zespołem Downa – studium przypadku / Anna Skoczylas // Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 40-45

128. Wielostronne nauczanie i uczenie się u podstaw skutecznej terapii pedagogicznej / Jadwiga Jastrząb //  Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 3, dod. “Wkładka Metodyczna”, s. I-V

129. Wpływ rozumienia pojęć przez dzieci niewidome na nauczanie języków obcych / Katarzyna Jaworska-Biskup . – Bibliogr. //  Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 1, s. 25-34

130. Wstępna diagnoza nieprzystosowania społecznego w okresie adolescencji / Małgorzata Kiedrowska //  Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 1-2, s. 26-29

131. Wykorzystanie zooterapii w terapii pedagogicznej na przykładzie terapii z udziałem psa / Anna Kurzeja, Joanna Godawa //  Chowanna. – T. 1 (2009), s. 85-96

132. Z dziejów opieki i kształcenia upośledzonych umysłowo / Jacek Kulbaka . – Bibliogr. // Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo. – 2009, nr 1, s. 37-59

 

oprac. Anna Kluz

PBW w Opolu

Wydział Gromadzenia, Selekcji i Kontroli Zbiorów