Usługi edukacyjne

Bibliografia “Usługi edukacyjne” gromadzi piśmiennictwo z lat 2006-2016 i składa się z 46 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej.
Materiał bibliograficzny uporządkowano alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą.

 

Książki:

1. Doskonalenie usług edukacyjnych : podstawy pomiaru jakości kształcenia / Aleksander Sztejnberg ; Uniwersytet Opolski. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2008. – 182 s. : il. ; 24 cm.
C 60978 (Kędzierzyn-Koźle), M 199183 M 199466 C 199143 (Opole)

2. Jakość usług edukacyjno-szkoleniowych : kompendium wiedzy i rekomendacje dla Małopolski / [publ. przygot. Jan Fazlagić]. – Kraków : Wojewódzki Urząd Pracy, 2010. – 51 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.

3. Tendencje i kierunki zmian na rynku usług szkolnictwa wyższego w Małopolsce : ocena z uwzględnieniem czynników demograficznych i koniukturalnych / [zespół red. Kinga Gorczowska et al.]. – Kraków : Wojewódzki Urząd Pracy, 2013. – 99 s. : il. kolor. ; 28 cm.

4. Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych / Anna Drapińska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. – 310, [1] s. : il. ; 25 cm.

 

Artykuły w czasopismach:

5. Analiza struktury korzyści w ocenie jakości usług edukacyjnych / Mariusz Łapczyński // Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. – Nr 864 (2011), s. 35-51

6. i jakość usług edukacyjnych / Lechosław Gawrecki // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, s. 14-17

7. Cechy społeczno-ekonomiczne rodziny a ponoszenie wydatków na prywatne dobra i usługi edukacyjne / Magdalena Rokicka, Urszula Sztanderska // Edukacja. – 2013, nr 1, s. 7-23
* Dot. identyfikacji społeczno-ekonomicznych determinantów prywatnych wydatków edukacyjnych towarzyszących edukacji odbywanej w szkołach publicznych

8. Czy szkoła jest firmą usługową? / Agnieszka Czerw // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 4, s. 145-150

9. Determinanty percepcji jakości usług edukacyjnych w perspektywie grup interesariuszy / Grzegorz Zieliński, Kajetan Lewandowski // Zarządzanie i Finanse. – Nr 3, cz. 3 (2012), s. 42-54

10. Dynamika oferty rynku usług edukacyjnych w Polsce / Jolanta Buczek // Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Stalowej Woli. – 2009, nr 1, s. 127-138

11. Jakość kształcenia czy jakość usług edukacyjnych / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 1, s. 29-30

12. Jakość usług edukacyjnych w komunikacji marketingowej szkół wyższych w Polsce / Justyna Maciąg // Nauka i Szkolnictwo Wyższe. – 2011, nr 1, s. 119-135

13. Kierunki zmian w usługach edukacyjnych szkoły wyższej / Kazimierz Rajchel // Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Zarządzanie i Marketing. – Z. 10 (2007), s. 9-20

14. Koncepcja oceny wybranych usług edukacyjnych / Beata Belina // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 124-131

15. Konkurencyjność podmiotów działających na rynku usług edukacyjnych / Stanisława Wilmańska-Sosnowska // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – Nr 55 (2010), s. 127-134

16. Korporacje jako konkurenci uniwersytetów na rynku usług edukacyjnych / Jacek Klich // Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. – 2015, nr 2, s. 13-27

17. Kryteria oceny przez studentów jakości usług edukacyjnych szkół wyższych / Agata Jonas // Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie. – Nr 729 (2006), s. 143-155

18. Kształcenie ustawiczne w warunkach rynku usług edukacyjnych / Aleksander Lipski // Śląsk Opolski. – 2008, nr 3/4, s. 33-41

19. Kultura organizacyjna uczelni jako wyznacznik zachowań na rynku usług edukacyjnych : perspektywa czasowa / Jadwiga Stobiecka // Handel Wewnętrzny. – [Nr] 4A, t. 3 (2013), s. 269-280

20. Marketing relacyjny w usługach edukacyjnych / Urszula Maciejczuk-Tytus // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – Nr 46 (2009), s. 183-189

21. Marketing usług edukacyjnych / Lechosław Gawrecki // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 4, s. 19-21

22. Marketyzacja usług edukacyjnych / Marlena Zaborniak // Edukacja, Technika, Informatyka. – 2015, nr 1, s. 183-187

23. Nauczanie czy usługi edukacyjne? / Aleksander Janik // Edukacja i Dialog. – 2007, nr 1, s. 7-12

24. Partnerstwo jako koncepcja działań na rynku usług edukacyjnych / Stanisława Wilmańska-Sosnowska, Anita Usielska // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – Nr 41 (2009), s. 313-318

25. Partycypacja w zarządzaniu a jakość usług edukacyjnych / Wioleta J. Karna // Współczesne Zarządzanie. – 2011, nr 4, s. 69-79

26. Produkt kształceniowy w kontekście tworzenia wartości na rynku usług edukacyjnych szkolnictwa wyższego / Angelika Pabian // Marketing i Rynek. – Nr 5 (2014), s. 21-29

27. Przemiany na rynku usług edukacyjnych świadczonych przez szkoły wyższe / Marcin Marzec // Nauka i Gospodarka. – 2009, nr 2, s. 78-83

28. Quasi-rynek edukacyjny / Marcin Boryczko // Kultura i Edukacja. – 2014, nr 1, s. 11-37

29. Rynek usług e-learningowych w Polsce : analiza zawartości wybranych witryn internetowych / Jolanta Szulc // Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej. – T. 18, nr 2 (2010), s. 44-57

30. Rynek usług szkoleniowych w Polsce / Artur Mika // Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów. – Z. 102 (2010), s. 119-130

31. Skuteczne motywowanie pracowników w zarządzaniu uczelnią niepubliczną jako warunek doskonalenia usług edukacyjnych / Żaneta Geryk // Współczesne Zarządzanie. – 2009, nr 2, s. 102-113

32. Specyfika zachowań nabywców usług edukacyjnych szkół wyższych w świetle badań / Hanna Hall // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – Nr 20, t. 1 (2008), s. 121-127

33. Student jako klient na rynku usług edukacyjnych szkolnictwa wyższego / Angelika Pabian // Zeszyty Naukowe – Uniwersytet Szczeciński. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia. – Nr 34 (2010), s. 583-601

34. Szkoła jako instytucja usługowa / Lechosław Gawrecki // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 2, s. 14-16

35. Tendencje w rozwoju usług edukacyjnych w Polsce na przykładzie szkolnictwa ponadgimnazjalnego = Tendencies in development of education services in Poland – a case study of upper secondary education / Mariola Tracz // Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego. – [T.] 29, [nr] 3 (2015), s. 147-160

36. Usługi edukacyjne : misja czy komercja? / Barbara Antczak // Journal of Modern Science. – 2015, t. 1, s. 335-347

37. Wieloaspektowa ocena jakości usług edukacyjnych : (na przykładzie AWF im. Jerzego Kukuczki w Katowicach) / Justyna Maciąg // Nauka i Szkolnictwo Wyższe. – 2011, nr 2, s. 123-138

38. Wpływ transformacji na jakość usług edukacyjnych w Polsce na przykładzie szkolnictwa wyższego / Joanna Strzelczyk-Łucka // Zeszyt Naukowy / Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach. – Nr 8 (2004), s. 55-65

39. Wykorzystanie Internetu w promocji usług edukacyjnych na poziomie wyższym / Ewa Wilk // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – Nr 24 (2008), s. 389-396

40. Wyzwania i perspektywy dla rynku usług komercyjnych instytucji edukacyjnych : (ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług szkół języków obcych) / Ewa Flejterska // Handel Wewnętrzny. – [R.] 55, maj (2009), s. 102-112

41. Zachowania klientów na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych / Anna Drapińska // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – Nr 54 (2010), s. 47-56

42. Zachowania młodych konsumentów usług edukacyjnych / Edyta Gołąb-Andrzejak // Zeszyty Naukowe – Uniwersytet Szczeciński. Ekonomiczne Problemy Usług. – Nr 72 (2011), s. 481-489

43. Zarządzanie procesami konsumpcji usług edukacyjnych w szkole wyższej / Joanna Gajda, Seweryn Cichoń // Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa. – Nr 2 (2013), s. 141-168

44. Zarządzanie promocją usług edukacyjnych w warunkach narastającej konkurencji na rynku lokalnym / Andrzej Osiński // Rozprawy Naukowe i Zawodowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu. – Z. 5 (2008), s. 21-38

45. Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych / Anna Marszałek // Marketing i Rynek. – Nr 4 (2009), s. 15-19

46. Zintegrowane działania marketingowe jako czynnik sukcesu szkół wyższych na rynku usług edukacyjnych / Aneta Celoch // Handel Wewnętrzny. – [R.] 55, czerw. (2009), s. 381-388

 

Anna Zacłona

Wydział Informacji i Bibliografii, PBW w Opou