Szkoła promuje wartość edukacji

SZKOŁA PROMUJE WARTOŚĆ EDUKACJI

Bibliografia “Szkoła promuje wartość edukacji” gromadzi piśmiennictwo z lat 2010-2016 i zawiera 29 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej. Materiał bibliograficzny uporządkowany został alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki sodtępne w PBW i/lub filiach oznaczone są sygnaturą.

KSIĄŻKI:

1. Jak być jeszcze lepszym? : ewaluacja w edukacji / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012. – 339, [1] s. : il. – (Ewaluacja w Nadzorze Pedagogicznym )
Sygn. C 207782 M 207791 M 207792 M 207793 M 210337 Opole

2. Jak skutecznie wypromować szkołę i placówkę oświatową / Anna Strumińska-Doktór ; [redaktor Agnieszka Rumik]. – Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ; Grupa Wydawnicza “Oświata”, 2015. — 83, [1] s. : il. ; 24 cm. 

3. Jakość edukacji : różnorodne perspektywy / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2012. – 415 s. : il.
Sygn. M 62453, Kędzierzyn-Koźle, M 053050 Kluczbork, C 066730, Nysa, C 207433, M 207493, M 207494, M 207495, M 207588 Opole

4. Klimat szkoły, klimat klasy / Erich Petlak ; tł.[z słowackiego] Danuta Branna. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie “Żak”, cop. 2007. – 123 s.
Sygn. M 050898 Brzeg, M 61581 Kędzierzyn-Koźle, C 196101 M 196151 M 196152 Opole

5. Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym /[aut. Roman Dolata et al.]. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2014. – 144 s. : il. ; 24 cm + płyta (CD)
Sygn. M 213382 Opole

6. Marketing szkoły / Jan Falagić. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011. – 253 s. : il.
Sygn. M 051154 Brzeg, C 61816 Kędzierzyn-Koźle, C 209001, M 211920 Opole

7. Menedżer i kreator edukacji / pod red. Czesława Plewki i Henryka Bednarczyka. – Radom : Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, 2008.- 368 s. : il. – ( Biblioteka Pedagogiki Pracy ; t. 170 )
Sygn. C 199303, M 199364, M 199365, M 199458 Opole

8. Monitorowanie osiągnięć szkolnych jako metoda wspierania lokalnego środowiska edukacyjnego / Roman Dolata , Barbara Murawska , Elżbieta Putkiewicz. – Warszawa : “Żak”, 2001. – 369 s. : il.
Sygn. M 048587 Brzeg

9. Opis poziomów wykorzystania wskaźników EWD przez szkoły / Ewa Kędracka, Anna Rappe, Ewa Stożek // W : Ucząca się szkoła : od rozwoju jednostek do rozwoju wspólnoty / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. – Kraków; Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego ; Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015. – S. 129-138
Sygn. M 213768 M 213769 Opole

10. Promocja szkoły : 19 działań, które poprawią wizerunek twojej placówki / Małgorzata Celuch. – Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka – Grupa Wydawnicza Oświata, cop. 2011. – 48 s. : il.
Sygn. M 207382 Opole

11. Promocja szkoły w środowisku lokalnym / Paweł Zeller. – Warszawa : Wydawnictwa CODN, cop. 2006. – 172 s. : fot., rys. – ( Zarządzanie Szkołą )
Sygn. C 196509 Opole

12. Ścieżki rozwoju edukacyjnego młodzieży – szkoły ponadgimnazjalne : trafność wskaźników edukacyjnej wartości dodanej dla szkół maturalnych / red. nauk. Maciej Karwowski. – Warszawa : Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, 2013. – 230 s. : il.
Sygn. M 210013 Opole

13. Trafność metody edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów / [Roman Dolata et al.]. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, cop. 2013.- 376 s. : il.
Sygn. M 211842 Opole

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:

14. Cyfryzacja szkoły a jakość edukacji / Marek Konieczniak. – Bibliogr. // Edukacja i Dialog. – 2012, nr 11-12, s. 60-65

15. Czy sposób kierowania szkołą ma wpływ na wyniki uczniów? / Gábor Halász ; tł. Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 5, s. 16-18

16. Edukacyjna wartość dodana, cyli zaproszenie do refleksji nad efektywnością pracy szkół / Beata Udzik // Język Polski w Liceum. – 2013/2014, nr 2, s. 7-21

17. O wartościach w procesie edukacyjnym / Justyna Fiedorczuk // Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1/2, s. 78-81

18. Oferta edukacyjna skuteczną formą rekrutacji / Marek Kazimierowicz // Nowa Szkoła. – 2006, nr 7, s. 4-7

19. Program promocji szkoły w środowisku / Jan Musiał // Kwartalnik Edukacyjny. – 2002, nr 2, s. 51-61

20. Promocja nieuświadomiona, czyli warto zaglądać do “chmury” / Ewa Kędracka-Feldman // Meritum. – 2014, nr 4, s. 26-34

21. Promować szkołę czy nie – oto jest pytanie / Maria Buszman-Witańska // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 6, s. 26-28

22. Razem do wartości / Iwona Majewska-Opiełka // Edukacja i Dialog. – 2009, nr 5, s. 14-17

23. Szkoła dodaje wartości uczniowi / Bolesław Niemierko // Nowa Szkoła. – 2013, nr 8, s. 21-22

24. Szkoła jako organizacja nowatorska czy tylko model teoretyczny? / Alina Karaśkiewicz // Meritum. – 2012, nr 1, s. 11-14

25. Szkoła w społeczeństwie wiedzy / Waldemar Furmanek. – Bibliogr. // Chowanna. – T. 2 (2012), s. 81-93

26. Uczeń jako wartość i indywidoalność / Michał Józef Kawecki // Edukacja i Dialog. – 2009, nr 6, s. 12-13

27. W drodze do wiedzy / Lidia Jastrzębska // Nowa Szkoła. – 2011, nr 6, s. 3-12
* “Raport o stanie edukacji. Społeczeństwo w drodze do wiedzy” przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych

28. Wartości w edukacji w świetle międzynarodowych dokumentów oświatowych / Ewa Kula, Marzenna Pękowska // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 1, s. 49-52

29. Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji / Danuta Hyżak. – Bibliogr. // Wychowanie na co Dzień. – 2011, nr 7-8, s. 8-13

Oprac. Iwona Kowalska
Wydział Informacji i Bibliografii, PBW Opole
Aktualizacja 2016.11.08