Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?

Bibliografia “Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?” gromadzi piśmiennictwo z lat 2010-2016 i składa się z 47 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej.
Materiał bibliograficzny uporządkowano alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą.

 

KSIĄŻKI:

1. Efektywna autoewaluacja w szkole : jak ją sensownie zaprojektować i przeprowadzić? / Henryk Mizerek // W : Jak być jeszcze lepszym? : ewaluacja w edukacji / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012. – S. 233-272
C 207782 M 207791 M 207792 M 207793 V 210337 (Opole)

2. Ewaluacja w szkole/placówce : jak opracować koncepcję pracy? : praktyczne rozwiązania / Bożena Fronckiewicz, Anna Stefaniak. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2011. – 82 s. ; 21 cm.
C 210525 M 210564 M 210565 M 210566 (Opole)

3. Jak być jeszcze lepszym? : ewaluacja w edukacji / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012. – S. 233-331 : Zasady i planowanie ewaluacji wewnętrznej
C 207782 M 207791 M 207792 M 207793 (Opole)

4. Nadzór pedagogiczny : ewaluacja, kontrola, wspomaganie / Bożena Barszczewska. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2012. – S. 61-92 : Ewaluacja wewnętrzna
M 211921 (Opole)

5. Nowy nadzór pedagogiczny w przedszkolu / red. merytor. Zofia Rudzińska. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2013. – 67, [1] s. ; 30 cm + dysk optyczny (CD-ROM) – (Biblioteka Monitora Prawnego, 11 )
M 210692 M 210693 (Opole)

6. Odpowiedzialny nauczyciel – (nie)odpowiedzialna wspólnota – co pomaga, a co przeszkadza w budowaniu nauczycielskich wspólnot praktyków / Hanna Kędzierska, Monika Maciejewska . – Bibliogr. // W : Edukacja jako odpowiedź : odpowiedzialni nauczyciele w zmieniającym się świecie / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. – Warszawa – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014. – S. 83-95
M 212011 M 212012 (Opole)

7. Organizowanie i dokumentowanie pracy w szkole podstawowej : praktyczne rozwiązania / Bożena Fronckiewicz, Jolanta Kołodziejska. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. – S. 96-97 : Procedura przeprowadzania ewaluacji wewnętrznej
C 203831 M 209057 (Opole)

8. Planowanie ewaluacji wewnętrznej w szkole (placówce) wraz z przykładami projektów ewaluacji / Beata Ciężka // W : Jak być jeszcze lepszym? : ewaluacja w edukacji / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012. – S. 273-293
Sygn. C 207782 M 207791 M 207792 M 207793 (Opole)

9. Potencjał fotoewaluacji w badaniu szkolnej codzienności (proste i dobre przykłady ewaluacji wewnętrznej) / Justyna Nowotniak // W : Jak być jeszcze lepszym? : ewaluacja w edukacji / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012. – S. 313-323
Sygn. C 207782 M 207791 M 207792 M 207793 (Opole)

10. Prowadzenie ewaluacji w ramach nadzoru pedagogicznego : poradnik dyrektuora szkoły / Klemens Stróżyński. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. – S. 23-27 : Ewaluacja wewnętrzna w szkole
C 61532 (Kędzierzyn-Koźle), C 202834 M 203071 M 203072 M 204211 (Opole)

11. Rozwój czy udręczenie, czyli o roli dyrektora w ewaluacji wewnętrznej / Agnieszka Borek, Marzena Siejewicz // W : Edukacja jako odpowiedź : odpowiedzialni nauczyciele w zmieniającym się świecie / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. – Warszawa – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014. – S. 195-203
M 212011 M 212012 (Opole)

12. Wykorzystanie metod wizualnych w ewaluacji wewnętrznej edukacji : zarys problematyki / Marcin Jewdokimow // W : Jak być jeszcze lepszym? : ewaluacja w edukacji / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012. – S. 295-312
Sygn. C 207782 M 207791 M 207792 M 207793 (Opole)

 

ARTYKUŁY W CZASOPISMACH:

13. Ewaluacja w praktyce / Agnieszka Czeglik // Bliżej Przedszkola. – 2011, nr 9, s. 72-74

14. Ewaluacja wewnętrzna bez tajemnic. [Cz. 1] / Maria Pecyna // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 55, s. 5-8

15. Ewaluacja wewnętrzna bez tajemnic. [ Cz. 2] / Maria Pecyna // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 56, s. 5-8

16Ewaluacja wewnętrzna bez tajemnic / Maria Pecyna. [Cz. 3] // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 57, s. 5-8
* Wymaganie: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej

17. Ewaluacja bez tajemnic / Maria Pecyna. [Cz. 4] // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 58, s. 17-20
* Wymaganie: Uczniowie są aktywni

18. Ewaluacja bez tajemnic / Maria Pecyna. [Cz. 5] // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 59, s.5-9
* Wymaganie: Respektowane są normy społeczne

19. Ewaluacja bez tajemnic / Maria Pecyna. [Cz. 6] // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 60, s. 17-20
* Wymaganie : Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, uwzględniając ich indywidualną sytuację

20. Ewaluacja bez tajemnic / Maria Pecyna. [Cz. 7] // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 61, s. 18-21
* Wymaganie: Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych

21. Ewaluacja bez tajemnic / Maria Pecyna. [Cz. 8] // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 62, s. 4-6
* Wymaganie: Promowana jest wartość edukacji

22. Ewaluacja bez tajemnic / Maria Pecyna. [Cz. 9] // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 63, s. 4-6
* Wymaganie: Rodzice są partnerami szkoły lub placówki

23. Ewaluacja – po co to komu? / Piotr Skura // Głos Nauczycielski. – 2014, nr 32-33, s. 6-7
* Badanie przeprowadzone przez IBE “Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej przez szkoły”

24. Ewaluacja wewnętrzna – debaty ciąg dalszy / Klemens Stróżyński, Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 4, s. 14-18

25. Ewaluacja wewnętrzna efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej przedszkola / Teresa Gańko, Renata Skoczkowska // Meritum. – 2010, nr 3, s. 59-66

26. Ewaluacja wewnętrzna jest jak…/ Danuta Elsner // Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 8, s. 18-20

16. Ewaluacja wewnętrzna milowym krokiem ku uczącej się organizacji / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 10, s. 23-25

27. Ewaluacja wewnętrzna – praktyczne wskazówki / Beata Ciężka // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 5, s. 22-24

28. Ewaluacja wewnętrzna szansą wprowadzania zmian / Barbara Szeląg // Bliżej Przedszkola. – 2011, nr 4, s. 16-17

29. Ewaluacja wewnętrzna w przedszkolu / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 2, dod. “Przed Szkołą”, s. 4-10,12

30. Ewaluacja wewnętrzna w szkole / Teresa Zaręba // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 2, s. 40-42

31. Ewaluacja wewnętrzna w szkole : procedury i narzędzia / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 12, dod. “Niezbędnik Dyrektora”, s. 2-24

32. Ewaluacja wewnętrzna z udziałem krytycznego przyjaciela / Danuta Elsner, Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 1, dod. “Niezbędnik Dyrektora”, s. 73-83

33. Ewaluacja własnej pracy w opiniach nauczycieli / Jakub Kołodziejczyk // Język Polski w Gimnazjum. – 2014/2015, nr 2, s. 7-14

34. Ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna w placówce – refleksje dyrektora przedszkola / Renata Kluska // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 9, dod. “Przed Szkołą”, s. 16-17

35. Kilka refleksji nad ewaluacją pracy szkoły / Teresa Zaręba // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 8, s. 25-27

36. Koncepcja pracy szkoły – wymagania / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 8, s. 74-78

38. Nadzór pedagogiczny w przedszkolu od 1 września 2013 roku / Ewa Skwarka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 11, dod. “Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola”, s. 1-4

39. Planowanie i projektowanie ewaluacji wewnętrznej / Małgorzata Jaśko // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 6, s. 18-20

40. Raport z ewaluacji wewnętrznej a sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego / Agnieszka Czeglik // Bliżej Przedszkola. – 2011, nr 6, s. 56-59

41. Rola pedagoga szkolnego w ewaluacji wewnętrznej / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2010, nr 22 [8], s. 52-53

42. Strategie ewaluacji wewnętrznej, czyli jak prosto przeprowadzić użyteczną ewaluację w szkole / Beata Ciężka // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 8, s. 76-79

43. System Zarządzania Jakością a ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna. [Cz. 1] / Beata Trzcińska-Staszczyk, Renata Lenart // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, s. 14-16

44. System Zarządzania Jakością a ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna. [Cz. 2] / Beata Trzcińska-Staszczyk, Renata Lenart // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 9, s. 22-24

45. Szkolny system ewaluacji wewnętrznej / Danuta Elsner, Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 9, dod. “Niezbędnik Dyrektora”, s. 3-18

46. Wyniki oraz wnioski z ewaluacji wewnętrznej i… co dalej? / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 3, s. 7-8,10-11

47. Zadania związane z ewaluacją wewnętrzną / Danuta Elsner, Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 8, s. 13-15

 

Oprac. Anna Zacłona
Wydział Informacji i Bibliografii, PBW w Opolu