Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się

Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się

Bibliografia “Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się” gromadzi piśmiennictwo z lat 2010-2016 i zawiera 109 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej.
Materiał bibliograficzny uporządkowano alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą.

KSIĄŻKI:

1. Co z tą szkołą? : siedem perspektyw dla uczniów, nauczycieli i rodziców / Joachim Bauer ; przeł. Andrzej Lipiński. — Tyt. oryg.: Lob der Schule : sieben Perspektiven für Schüler, Lehrer und Eltern, 2008. – Wydawnictwo Dobra Literatura, 2015. – 150, [10] s. –  (Nowe Ścieżki Edukacji )
Sygn. M 215082 M 215083 Opole

2. Duch klasy : jak motywować uczniów do nauki ? : ilustrowane przykładami z pracy polskich nauczycieli – uczestników Internetowej Akademii “Szkoły uczącej się” / Merrill Harmin ; przekł. z ang. Agata Tomaszewska. – Wyd. 2. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2013. – 180 s. ; 24 cm. – (Biblioteka Akademii SUS )
Sygn. M 211782 Opole

3. Duch klasy : jak motywować uczniów do nauki ? : z polskimi przykładami z kursu internetowego Akademii “Szkoły uczącej się” / Merrill Harmin ; przekł. z ang. Agata Tomaszewska. – Wyd. 2. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2005. – 180 s. ; 24 cm.
Sygn. M 196409 Opole

4. Dzieci aktywne w społeczności : scenariusze projektów edukacyjnych rozwijających kompetencje społeczne i obywatelskie oraz umiejętność uczenia się w kl. 4-6 SP / [red. prowadząca Elżbieta Tołwińska-Królikowska]. – Z małej szkoły w wielki świat : kompetencje społeczne i obywatelskie : 4-6 SP. – Warszawa : Federacja Inicjatyw Oświatowych, 2013. – LXV, [1], 370 s. : il. ; 30 cm.
Sygn. M 211019 Opole

5. Dzieci badają świat : scenariusze projektów edukacyjnych rozwijających kompetencje matematyczne i naukowo-technicze oraz umiejętność uczenia się w kl. 4-6 SP / [red. prowadząca Elżbieta Tołwińska-Królikowska]. – Z małej szkoły w wielki świat : kompetencje matematyczne i naukowo-technicze : 4-6 SP. – Warszawa : Federacja Inicjatyw Oświatowych, 2013. – LXV, [1], 518 s. : il. ; 30 cm.
Sygn. M 211020 Opole

6. Dzieci aktywne w społeczności : scenariusze projektów edukacyjnych rozwijających kompetencje społeczne i obywatelskie oraz umiejętność uczenia się w kl. 4-6 SP / [red. prowadząca Elżbieta Tołwińska-Królikowska]. – Z małej szkoły w wielki świat : kompetencje społeczne i obywatelskie : 4-6 SP. – Warszawa : Federacja Inicjatyw Oświatowych, 2013. – LXV, [1], 370 s. : il. 
Sygn. M 211019 Opole

7. Dzieci obywatele : scenariusze projektów edukacyjnych rozwijających kompetencje społeczne i obywatelskie oraz umiejętność uczenia się w kl. 1-3 SP / [red. prowadząca Elżbieta Tołwińska-Królikowska]. – Z małej szkoły w wielki świat : kompetencje społeczne i obywatelskie : 1-3 SP. – Warszawa : Federacja Inicjatyw Oświatowych, 2013. – LXV, [1], 410 s. : il. ; 30 cm.
Sygn. M 211021 Opole

8. Dzieci odkrywają świat : scenariusze projektów edukacyjnych rozwijających kompetencje matematyczne i naukowo-techniczne oraz umiejętność uczenia się w kl. 1-3 SP / [red. prowadząca Elżbieta Tołwińska-Królikowska]. – Z małej szkoły w wielki świat : kompetencje matematyczne i naukowo-techniczne : 1-3 SP. – Warszawa : Federacja Inicjatyw Oświatowych, 2013. – LXV, [1], 474 s. : il. ; 30 cm.
Sygn. M 211022 Opole

9. Dzieci w świecie nauki : materiały edukacyjne związane z rozwijaniem ruchu naukowego w szkole podstawowej / [red. prowadząca Elżbieta Tołwińska-Królikowska]. – Z małej szkoły w wielki świat : ruch naukowy : 1-6 SP. – Warszawa : Federacja Inicjatyw Oświatowych, 2013. – IX, [1], 381 s. : il. 
Sygn. M 211023 Opole

10. Dziecko w świecie edukacji : podstawy uczenia się kompleksowego – nowe kształty i wymiary edukacji / Bronisława Dymara. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2009. – 276 s. : il. ; 24 cm. – ( Nauczyciele – Nauczycielom ; t. 18 )
Sygn. M 052314 Kluczbork, C 065481 Nysa, C 201510 M 209627 Opole

11. Dziecko w świecie edukacji : przykłady zajęć kompleksowych : bliżej integracji osoby i pedagogiki współbycia / Bronisława Dymara. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2009. – 175 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm. – ( Nauczyciele – Nauczycielom ; t. 19 )
Sygn. M 052315 Kluczbork, C 201509 Opole

12. Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. – Wyd. 2. – Kraków : “Impuls”, 2010. – 131 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. C 61636 Kedzierzyn-Koźle, M 052647 Kluczbork, C 065972 Nysa, M 209140 Opole

13. Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących / Edyta Brudnik, Anna Moszyńska, Beata Owczarska. – Kielce : “Jedność”, cop. 2010. – 427 s. : il. ; 30 cm.
Sygn. C 067126 Nysa, C 208998 M 210972 M 210973 M 210974 Opole

14. Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole / Adele Faber, Elaine Mazlish ; przy współpr. Lisy Nyberg oraz Rosalyn Anstine Templeton ; przeł. Beata Horosiewicz. – Poznań : Harbor Point Media Rodzina, [2012]. – 222, [1] s. : il. ; 21 cm.
Sygn. C 211413 Opole

15. Jak uczyć uczenia się ? : środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Oelszlaeger. – Kraków : “Impuls”, 2007. – 276 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. M 197262 M 197263 M 197264 Opole

16. Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji : poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Cz. 2 / Julian Piotr Sawiński. – Warszawa : Difin, 2016. – 223 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. M 053915/II M 053916/II Kluczbork, M 214853/II M 214854/II Opole

17. Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela : jak zmotywować ucznia do nauki / Lilianna Kupaj, Wiesława Krysa. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2015. – 213 s. : il. – (Inspiracje Edukacyjne. )
Sygn. M 213744 M 213745 M 214055 Opole

18. Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się / Aleksander Sztejnberg. – Wrocław : “Astrum”, 2006. – 359 s. : rys.,wykr. ; 23 cm. – ( Kreatywność )
Sygn. C 194257 M 196300 Opole

19. Metody aktywizujące : jak nauczyć uczniów uczenia się / Bożena Kubiczek. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2005. – 156 s. : il, rys., wykr. ; 24 cm.
Sygn. C 050021 Brzeg, C 190816 M 190989 M 190990 M 190991 M 190992 Opole

20. Motywacja do nauki / Martin V. Covington , Karen Manheim Teel ; przekł.[z ang.] Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. – 111 s. ; 24 cm. – ( Edukacja / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne )
Sygn. M 049911 Brzeg, M 194587 M 194873 M 194874 Opole

21. Motywowanie uczniów do nauki / Jere Brophy ; tł.[z ang.] Krzysztof Kruszewski. – [Wyd. 2 – 3 dodruk]. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. – 277,[2] s. ; 24 cm. – ( Edukacja Dzisiaj / Wydawnictwo Naukowe PWN )
Sygn. M 206025 Opole

22. Nauka języka obcego w perspektywie ucznia / red. nauk. Hanna Komorowska. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza Łośgraf, 2011. – 422, [2] s. ; 24 cm. – (Edukacja Językowa Dzisiaj : podręcznik akademicki )
Sygn. C 066454 Opole

23. Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty ; przekł. Jolanta Bartosik. – Tyt. oryg.: Teaching today. –  Wyd. 1 w jęz. pol. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. – 541 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. C 052729 M 052730 Kluczbork

24. Poczucie własnej skuteczności ucznia / Barry J. Zimmerman , Sebastian Bonner , Robert Kovach ; przekł. z ang. Magdalena Polaszewska-Nicke. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. – 127 s. ; 24 cm. – ( Edukacja / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne )
Sygn. M 59912 M 60306 Kędzierzyn-Koźle, C 062956 Nysa, C 190828 M 191188 M 194926 Opole

25. Psychologia kształcenia / Gerd Mietzel ; przekł. Aleksandra Ubertowska. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003. – 524 s. : il. ; 25 cm. – (Pedagogika )
Sygn. C 048877 Brzeg, C 062992 Nysa, M 209467 Opole

26. Rozwijanie zdolności uczenia się : z Wygotskim i Brunerem w tle / Ewa Filipiak. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012. – 223 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. M 054009 Brzeg M 62734 Kedzierzyn-Koźle, M 207031 Opole

27. Skuteczność ucznia : od czego zależy udana realizacja wymogów edukacyjnych? / Dorota Turska. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2006. – 200,[1] s. : il., wykr. ; 24 cm.
Sygn. C 194648 M 194038 M 194992 Opole

28. Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli / Julian Piotr Sawiński. – Warszawa : “Difin”, 2014. -158 s. : il. ; 23 cm. — (Engram )
Sygn. M 63269 Kedzierzyn-Koźle, C 067470 Nysa, M 212721 Opole

29. Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów / Jerzy Kujawiński. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2006. – 127,[1] s. ; 24 cm.
Sygn. M 194661 M 195012 Opole

30. Sztuka bycia uczniem i nauczycielem : z zagadnień pedagogiki współbycia : studia, rozprawy i szkice z okazji jubileuszu dziesięciolecia serii “Nauczyciele – Nauczycielom” : praca zbiorowa / pod red. Wiesławy Korzeniowskiej, Andrzeja Murzyna, Urszuli Szuścik. – Kraków : “Impuls”, 2009. – 307 s. ; 24 cm.
Sygn. M 201484 Opole

31. Uczę (się) w szkole / Danuta Sterna. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2014. – 155, [1] s. : il. kolor.
Sygn. M 63703 Kędzierzyn-Koźle, M 053756 M 053757 M 053758 Kluczbork, C 067754 M 067755 Nysa, M 213770 M 213771 M 213772 Opole

32. Utalentowany uczeń i jego wrogowie / Andreas Salcher ; [tł.z niem. Aneta Rylska-Juruś]. – Warszawa : “Fosze”, 2009. – 255,[1] s. ; 21 cm.
Sygn. M 050629 Brzeg, M 61247 Kędzierzyn-Koźle, M 201156 M 208426 Opole

33. Zdolny uczeń : metody planowania samodzielnej nauki : poczucie własnej skuteczności ucznia / B. J. Zimmerman, S. Bonner, R. Kovach ; przekł. Magdalena Polaszewska-Nicke. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. – 127 s. ; 24 cm. – (Biblioteka Wychowawcy )
Sygn. M 200290 M 200291 M 209022 Opole

34. Za progiem : jak rozwija się dziecko i jaka jest rola nauczyciela w tym rozwoju / Małgorzata Skura, Michał Lisicki. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2011. – 79 s. : il.; 24 cm.
Sygn. M 62157 M 62158 Kędzierzyn-Koźle, M 052993 M 052994 Kluczbork, C 066527 M 066528 Nysa, M 207404 M 207405 M 036690 M 036691 Opole

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:

35. Aktywizowanie uczenia się jako obiecująca perspektywa w myśleniu nauczycieli / Teresa Bauman // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2005, nr 1, s. 21-30

36. Coaching uczenia się, czyli pomysł na zaangażowanie uczniów / Artur Brzeziński // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 9, s. 60-62

37. Czy szkolna edukacja może być atrakcyjna / Julian Piotr Sawiński. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 4, s. 37 – 40

38. Dziecko jako badacz – o uczeniu się przez krytyczną refleksję / Iwona Czaja-Chudyba // Nowa Szkoła. – 2009, nr 4, s. 45-52

39. Indywidualizacja a motywowanie ucznia do aktywności / Zofia Dończyk-Hnat // Język Polski w Gimnazjum. – 2011/2012, nr 1, s. 70-78

40. Jak dzieci się uczą / Stella Vosniadou // Wychowanie na co Dzień. – 2002, nr 9, dod. “Wkładka metodyczna”, s. I-VII

41. Jak motywować do nauki? / Grażyna Petrucznik // Wychowawca. – 2013, nr 2, s. 26 – 27

42. Jak nauczyć uczenia się i pracy nad sobą? / Julian Piotr Sawiński // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 3, s. 18-22

43. Jak nauczyć ucznia skutecznego kierowania sobą w procesie uczenia się? / Józef Chwedorowicz. – Streszcz. ang. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, t. 1, s. 121-128

44. Jak nie popaść w histerię, czyli 13 mitów o rozwoju, zdolnościach i uczeniu się / Ewa Jurkiewicz // Gazeta Szkolna. – 2008, nr 25-26, s. 14-15

45. Jak rozwijać uczenie się i nauczanie? Strategie i techniki / Agnieszka Dąbrowska // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 2, s. 12-13

46. Jak się uczyć? Propozycja programu informacyjno – edukacyjnego dla uczniów klasy czwartej szkoły podstawowej / Joanna Zajad // Biblioteka w Szkole. – 2003, nr 5, s. 1-4
* Zawiera scenariusze zajęć: 1. Poznajemy nowe techniki edukacyjne; 2. Stajemy się twórczymi uczniami

47. Jak uczyć uczenia się? Zestawienie bibliograficzne w wyborze / Elżbieta Trojan // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 4, s. 22-23

48. Jak wiele może zmienić klimat uczenia się? / Aleksandra Kram, Marta Molińska // Remedium. – 2014, nr 1, s. 5-7

49. Jak wspieram aktywność i wspomagam rozwój moich uczniów / Anna Magdalena Glinka. – Fot. // Życie Szkoły. – 2013, nr 5, s. 26-29

50. Jak zaktywizować uczniów / Katarzyna Karwacka, Olga Napiontek // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 6, s. 58-60
* Angażowanie uczniów w projekty społeczne

51. Kompetencja uczenia się, czyli co to znaczy umieć się uczyć / Wioletta Piegzik // Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1-2, s. 40-43

52. Kreatywność w myśleniu i działaniu uczestników szkolnych lekcji religii – moda czy konieczność edukacyjna? / Anna Zellma // Katecheta. – 2007, nr 7-8, 21-30

53. Mamo! Dostałem piątkę, a Ciebie nie ma! – czyli kwestia motywacji ucznia do nauki a brak kontaktu z rodzicami / Marcin Melon // Gazeta Szkolna. – 2009, nr 19/20 , s. 1,4

54. Metody aktywizujące / Anna Olszowa // Edukacja Przyrodnicza w Szkole Podstawowej. – 2007, z. 1-2, s. 21-28

55. Metody, które wspomagają naukę / Beata Humięcka // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 1, s. 46-50

56. Model atrybucji B. Weinera a uczniowskie interpretacje sukcesu i/lub porażki / Beata Kozieł. – Bibliogr. // Ruch Pedagogiczny. – 2008, nr 3-4, s. 39-51

57. Motywacja a uczenie się / Agnieszka Wojnowska. – Bibliogr. // Modelowe Nauczanie. – 2003, nr 4, s. 60-65

58. Motywacja do uczenia się języka obcego w ujęciu psychologii kognitywnej / Paweł Sobkowiak // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 2, s. 5-12

59. Motywacja i strategie uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum / Ewa Filipiak. – Bibliogr. // Edukacja. – 2011, nr 2, s. 28-35

60. Motywować – zachęcać, inspirować. Refleksja o procesie uczenia motywacji. Perspektywa charakterologiczna / Agata Celińska-Miszczuk // Katecheta. – 2015, nr 9, s. 5-15

61. Motywowanie uczniów do nauki. Cz. 1 / Stanisław Korczyński // Remedium. – 2016, nr 9, s. 1-4

62. Motywowanie uczniów do nauki. Jak to robić skutecznie / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2015, nr 70, s. 52-55

63. Mózg w dobrym stylu / Mariola Dobosz // Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1-2, s. 18-20

64. Nauczanie i uczenie się języków obcych / Mieczysława Materniak // Życie Szkoły. – 2007, nr8, s. 12-18

65. Nauczmy uczniów się uczyć – efektywne techniki uczenia się / Ewa Moszczyńska // Języki Obce w Szkole. – 2003, nr 3, s. 26-29

66. Nauczmy uczniów się uczyć – o autonomii / Iwona Janowska. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2003, nr 3, s. 30-39

67. Niezwykły potencjał naszych uczniów / Lilianna Kupaj // Katecheta. – 2015, nr 10, s. 77-80

68. O mądrym stymulowaniu, czyli jak motywować do pracy nad sobą / Ewa Grodecka // Język Polski w Gimnazjum. – 2014/2015, nr 1, s. 50-57

69. O motywowaniu uczniów do nauki / Wioletta Kozak. // Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 2, s. 25 – 26, 29 – 30

70. O poczuciu sprawstwa w procesie uczenia się / Iwona Kopaczyńska // Życie Szkoły. – 2010, nr 5, s. 5-12

71. O potrzebie rozwijania twórczej aktywności uczniów / Marta Musiatewicz // Język Polski w Gimnazjum. – 2010/2011, nr 3, s. 9 – 19

72. O uczeniu się w dialogu nauczyciela i ucznia / Wioletta Piegzik, Przemysław Duda // Edukacja i Dialog. – 2012, nr 7-8, s. 70-76

73. Obraz kompetencji uczenia się – perspektywa uczniów klas trzecich i szóstych szkoły podstawowej, ich nauczycieli i rodziców / Janina Uszyńska-Jarmoc. – Tab. – Bibliogr. // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2012, nr 1, s. 8-20

74. Od A do Z, czyli “koszyk” sposobów pracy z uczniem / Agata Baj // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. – 2015/2016, nr 2, s. 55-75

75. Percepcja klimatu uczenia się w szkole i poczucie zaspokojenia potrzeb a tożsamość uczniów w okresie dorastania / Aleksandra Kram // Edukacja : studia, badania, innowacje. – 2014, nr 4, s. 50-61

76. Poszukiwanie mocnych stron ucznia – każdego można za coś pochwalić / Bogdan Urbanek // Wychowanie na co dzień. – 2011, nr 1/2, s. 31 – 37

77. Przeczytaj, zrozum – na pewno zapamiętasz / Anna M. Ziółkowska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 59-69

78. Przywrócić radość uczenia się / Marek Szurawski, Elżbieta Dąbrowska // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 9, s. 12-16

79. Rola motywacji w procesie uczenia się / Tomasz Garstka. – (Akademia rozwoju szkoły) . – Bibliogr. // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 10, s. 31-37

80. Rozwijanie aktywności i kreatywności dzieci przez działanie / Urszula Strzelczyk // Nauczyciel i Szkoła. – 2012, nr 2, s. 97 – 105

81. Rozwijanie twórczej aktywności uczniów w procesie dydaktyczno-wychowawczym / Lucyna Hurło // Szkice Humanistyczne. – T. 12, nr 4 (2012), s. 217-227

82. Samodzielność poznawcza ucznia a jego funkcjonowanie w szkole / Kinga Kuszak // Polonistyka. – 2007, nr 9, s. 29-33

83. Samodzielność uczniów / Jolanta Maciejewska, Marek Durda // Nowa Szkoła. – 2005, nr 3, s. 13-16

84. Samoregulacja w uczeniu się / Shoshi Reiter ; tł. Małgorzata Gasik i Marek Kryśkiewicz // Meritum. – 2012, nr 1, s. 15-18

85. Sekrety motywowania uczniów. Cz. 1 / Marzena Frąckowiak // Gazeta Szkolna. – 2011, nr 5/6, s. 23.

86. Sekrety motywowania uczniów. Cz. 2 / Marzena Frąckowiak // Gazeta Szkolna. – 2011, nr 7/8, s. 23

87. Szkoła jako przestrzeń uczenia się / Dorota Szumna // Kwartalnik Edukacyjny. – 2013, nr 2, s. 28-41

88. Szkoła przyszłości będzie aktywizować uczniów / Agata Oleksia // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 2, s. 74 – 77

89. Sztuka motywowania uczniów / Kinga Rusin // Głos Pedagogiczny. – 2011, nr 32, s. 16-18

90. Twój styl uczenia się / Małgorzata Taraszkiewicz // Gazeta Szkolna. – 2007, nr 22-23, s. 30-31

91. Twórczy udział uczniów w kształtowaniu lekcji języka polskiego / Anna Biernacka // Warsztaty Polonistyczne. – 2001, nr 2, s. 9-16

92. Uczenie się binarne i praca w małych grupach w kształceniu zintegrowanym / Bożena Pawlak // Nowa Szkoła. – 2009, nr 4, s. 13-18

93. Uczenie się i jego rezultat w świetle wyników badania uwarunkowań osiągnięć uczniów na sprawdzianie w 2006 roku / Teresa Kutajczyk, Barbara Przychodzeń // Edukacja. – 2008, nr 1, s. 56-66

94. Uczenie się jako priorytet edukacyjny? / Małgorzata Kamińska-Juckiewicz // Nowa Szkoła. – 2011, nr 3, s. 3-13

95. Uczenie się jest ważniejsze niż nauczanie / Małgorzata Taraszkiewicz // Meritum. – 2008, nr 2, s. 79-84

96. Uczenie się w opiniach uczniów szkół ponadgimnazjalnych / Maria Krystyna Szmigiel // Edukacja. – 2008, nr 1, s. 45-56

97. Uczenie się we współpracy z perspektywy konstruktywizmu / Urszula Dernowska // Ruch Pedagogiczny. – 2011, nr 1-2, s. 27-39

98. Uczenie się zajęciem radosnym / Marek Szurawski ; rozm. przepr. Beata Igielska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 4, s. 29-34

99. Uczeń i nauczyciel w nietypowych dla siebie rolach / Danuta Bula // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. – 2012/2013, nr 4, s. 33-59

100. Uczeń – odkrywca i wynalazca, czyli jak rozwijać aktywność twórczą na zajęciach technicznych / Dorota Hendzel // Życie Szkoły. – 2013, nr 2, s. 4-7

101. Uwierzyć w potencjał ucznia… / Joanna Piasta – Siechowicz, Monika Wojteczek. // Język Polski w Szkole IV – VI. – 2010/2011, nr 1, s. 66 – 79

102. W szkole: skutecznie i wytrwale / Wiesław Łukaszewski // Psychologia w Szkole. – 2015, nr 5, s. 89-98

103. Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania a strategie uczenia się i osiągnięcia edukacyjne gimnazjalistów z dysleksją i bez specyficznych trudności w uczeniu się / Izabella Kucharczyk, Agnieszka Dłużniewska. – Bibliogr. // Szkoła Specjalna. – 2016, nr 3, s. 187-198

104. Wspomaganie motywacji do uczenia się / Stanisław Korczyński // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 6, s. 8-19

105. Z miłości do nauki czy z miłości do ocen? Wstępna adaptacja Inwentarza Orientacji Motywacyjnych / Maciej Karwowski // Ruch Pedagogiczny. – 2013, nr 3, s. 105 – 120.

106. Zaintrygować ucznia – jak i dlaczego? / Julian Piotr Sawiński // Nowa Szkoła. – 2013, nr 1, s. 45-49

107. Zdolność uczenia się uczniów kończących I i II etap edukacji / Ewa Filipiak // Edukacja : studia, badania, innowacje. – 2015, nr 1, s. 34-46

108. Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000-2015 na temat: Motywacja do działania / Monika Cejmer // Meritum. – 2015, nr 3, s. 92-97

109. Znaczenie aktywizowania uczniów / Beata Piszczek // Bliżej Przedszkola. – 2005, nr 4, s. 43-46

 

Opracowała Iwona Kowalska
Wydział Informacji i Bibliografii, PBW w Opolu
Aktualizacja 2016.11.03